Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 996
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door porsche.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Als je voor een okkazie porsche gaat kijken mag je bij mij altijd een lakdiktemeter komen halen (zo kan je altijd zien wat er herspoten is)
en ik heb ook porsche software die via obd de computer kan uitlezen,zodat je het aantal uren kan zien die de motor gedraaid heeft.
Je moet dan het aantal km delen door het aantal uren en dan moet je ongeveer op 45-55 km/u uitkomen,kom je op een veel hoger getal dan zijn de km achteruit gedraaid ofwel heeft de auto altijd op het circuit gereden..Daar er toch zoveel reactie komt op m’n vorige vraag 😈 , hierbij nog eentje : wanneer is Porsche gestopt met het inbouwen van dat belachelijke cassetterecordertje boven de navi ?? 😉
Ergens in 2003 ?
Zijn de PCM’s met CD ergens te koop ?Heeft zo’n 4S ook dezelfde kwalijke reputatie, of waren de foutjes er dan al uit ? De oudste zijn van 2002.
Waar zijn al die goedkope sites trouwens ? 🙂
De site hierboven geeft als goedkoopste rond de 40.000 Euro, terwijl er op Kapaza ook eentje staat voor 34.900.
Ik weet het, je mag niet alleen naar de centen zien, maar 5.000 Euro duurder + de “miserie” om hem in te voeren. Ik had 5.000 Euro minder verwacht eigenlijk. 8)Gewoon naar http://www.porsche.de gaan en kijken naar de okkaziewagens….
Je vindt er honderden en, belangrijk voor jou als zelfstandige, je kan zelfs selecteren of je de BTW kan recupereren of niet.
Zal je boekhouder ook leuk vinden 😀Je kan ook selecteren op degene waar Porsche garantie op geeft…
Plumber
Toch goed nieuws ook, m’n boekhouder wil mee 🙂
Wat zijn de interessante Duitse sites om eens een kijkje te gaan nemen ?Allez, 3 grote no no’s !! 😥
1. Hoge BIV
2. Ik wil een handgeschakelde
3. Velgen passen nietZucht … 😉
Edit : bedankt voor je antwoord trouwens en ik heb er nog eens op gelet, maar heb geen kruisje staan om mijn laatste post te deleten !
Voor de BIV geld steeds het hoogste .
Daar de meeste Porsches allemaal boven 155kW zitten dus het maximum .
En dat tot zijn/haar 15e levensjaar .
Er gaat heel wat rond rond de ploffende 3.4 motoren maar blijkbaar enkel voorgevallen bij de handgeschakelde.
Om welke reden dan ook blijft de TIP ervan bespaard .
Misschien daar de toerentallen dan gematihder zijn zodat de motor niet zozwaar belast worden ❓
Die velgen van je zullen niet passen vrees ik daar de boutstand van een VW ietsje anders is dan van een Porsche ( 5×112 ipv 5×130 )Zucht … 😥 😥
Deze is hier serieus in mijn been aan ‘t bijten, en ik heb eigenlijk nog wel andere katten te geselen, maar hij blijft bijten.
Paar vraagjes :
BIV, moet je kijken naar de cylinderinhoud, of de KW, of gewoon naar dat wat het meeste kost ? Bij deze (is een 3,4 right?) scheelt dat een 1000 euro.
1151 Euro voor een 3,4 liter, of 2230 Euro voor één met meer dan 155 kW, volgens de ad heeft deze 221 kW.Hoeveel fiscale PK’s heeft deze ?
Zijn de motors echt zo slecht ? Als ik bovenstaande reply’s lees ….
Iemand zin om mee te gaan kijken ? 🙂
En als laatste : zouden mijn 3-delige 20″ velgjes die nu onder mijn T5 Transporter van Volkswagen staan hier per ongeluk niet op passen ? Een camionetje met CUP velgen op zou ook niet mis zijn anders … 😛 8)
[quote=”Hasjem”:39k61a0b][Heb juist hetzelfde voor : 996 van 2002. Gescheurde cilinderwand bij 145.000 km. en komt juist uit onderhoud. Toch merkwaardig niet ❓ [/quote]Heel merkwaardig! en het ergste is, PORSCHE vindt dit blijkbaar heel normaal. Je krijgt zelfs geen minste reactie op mails of protestbrieven hierover. Wel leveren ze binnen een week een ruilmotor. Ze staan er in voorraad klaar, zo vaak moeten ze vervangen worden!!!
👿
Jouw motor heeft het nog 145000 km vol gehouden, de mijne amper 88000 (volgens de expert gewoon versleten !!!!) straf hé !!!
sterkte ! 🙁
[Heb juist hetzelfde voor : 996 van 2002. Gescheurde cilinderwand bij 145.000 km. en komt juist uit onderhoud. Toch merkwaardig niet ❓
Motor kapot komt in de beste “familie” voor.
Zopas nog verhaal gehoord van nieuwe Audi A6 TDI , minder dan 50Kkm en ook eraan.Vorige week ook nog iemand gehoord die zijn 996-motor heeft stuk gereden. Was een 98 of 99…
[quote=”beltar”:2a9lxh6z][quote=”torig”:2a9lxh6z][quote=”Rufie”:2a9lxh6z]Zou me niet durven wagen aan een 98…![/quote]
😕
Waarom niet ?[/quote]
De meeste motorproblemen waren idd met 97-98 modellen, maar die zijn nu zeker al vervangen en zoniet, dan is er ook geen probleem.[/quote]Me net geregistreerd op dit forum… Heb juist een mijn 996-3.6 motor stuk gereden, gescheurde cilinderwand… pas 88000KM, er zijn nog wel degelijk motorproblemen met de 996… de mijne is van 2002 😥
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.