996

• Maker
    Discussie
  • Waar op letten bij een aankoop van een porsche 996 bwj 98′ ga zaterdag kijken naar een 996 met 130000 km, graag jullie mening. ❓

Mvg benny

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • [quote=”Rufie”:1iyi6dfa]Zou me niet durven wagen aan een 98…![/quote]

😕
      Waarom niet ?

[quote=”Rufie”:k4u55hrw]Zou me niet durven wagen aan een 98…![/quote]

Mits Porsche garantie…geen probleem…heb een ’98 gehad 😆

Zou me niet durven wagen aan een 98…!

Sorry voor de late reply, maar ik ben pas terug van een cursus in Lissabon.
            De prijs die RSR noemt klopt idd.

[quote=”targa911″:jh73ao1l]die luchtmassameter, is dat voor alle 996 ook die van bwj2000 en hoeveel kost zoiets als dat moet vervangen worden.zou je dat niet hard voelen als je ermee rijd?
              Ben zelf ook aan het onderhandelen voor 996 de krukas lekkage is juist voor de 2e keer vervangen op 95000km onder garantie, zou dat daarmee gedaan zijn?[/quote]

Luchtmassameter kost ongeveer tussen de 340 en de 380 euro. Die lek aan de krukas zou kunnen gedaan zijn maar ik vrees dat ze zal terug komen het is dan ook een ziekte van deze wagens.

die luchtmassameter, is dat voor alle 996 ook die van bwj2000 en hoeveel kost zoiets als dat moet vervangen worden.zou je dat niet hard voelen als je ermee rijd?
                Ben zelf ook aan het onderhandelen voor 996 de krukas lekkage is juist voor de 2e keer vervangen op 95000km onder garantie, zou dat daarmee gedaan zijn?

Is de luchtmassameter vervangen ? ROnd de 100k geven die meestal de geest met vermogensverlies tot gevolg. als neofiet voel je dat niet direct, dus opletten.

– staat de motor droog onderaan boven de stabi? (lekkage krukaskeerring)
                    – roestvorming (blaasjes) rond de deurpinnen….vroege 996’en hadden nog geen plastic bescherming aan de binnenkant van het achterpaneel
                    – voelt de koppeling nog goed aan?

Voor de rest op alles letten zoals bij elke wagen..

Ik raad u wel aan eentje te kopen met komplete historiek en met verlengbare Porsche garantie

succes

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.