9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

Home Forum Stel jezelf even voor ! 9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    Ik ben hier nieuw op het forum alsook nieuw in de Porsche wereld.
    Zoals velen een jeugdroom om ooit eens een porshe met die mooie vloeiende lijnen te bezitten.

    Nu ben ik reeds een tijdje op zoek naar het juiste model waarbij ik een voorliefde heb voor de 996 4S door de welgekende brede kont en voor mezelf heb ik eigenlijk ook niet echt problemen met de lichten al is het een feit dat de typische ronde lichten mooist zijn.
    Maar goed , zoals ik zei is m’n zoektocht gestart bij een 996 4S cabrio om zo ook de 996 4S coupe te bekijken om nu tenslotte uit te komen bij een 997 4S targa …

    Ik weet niet wat de juiste keuze is ,ik vind ze allen mooi en iet hebben , behalve dan de 996 c2 die vind ik te smal.
    Mijn keuze zou gaan uit onderstaande modellen allen Manueel . Graag eens jullie advies zodat alles terug wat helderder wordt.
    Kunnen jullie eens een favorietenlijst opmaken met deze 5 modellen ?

    1 996 4S coupe 2004 144000 km
    2 996 4S cabrio 2004 108000 km met nieuwe motor van 37000 km
    3 997 C2 cabrio 2007 45000 km
    4 997 C2 coupe 2005 met nieuw motor uit 2009 motor 46000 km , carosserie 122000 km
    5 997 4S targa 2007 met nieuwe motor van 2010 nu 27000 km totaal reeds 127000 km

    Daarnaast vraag ik me af hoeveel km een tweedehands mag hebben in de optiek dat ik ongeveer tussen de 3 a 5 jaar met een wagen rijd
    Ik kijk steeds naar wagens met minder dan 100000 km , maar die zijn almaar moeilijker te vinden , vooral omdat ik enkel naar maueel kijk

    Alvast bedankt voor de support !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • Dat is een automaat. Willen we niet!

          In principe is alles tem 31/12/1992 oldtimer
          tijdsstip van inschrijving nu of volgend jaar in principe geen belang

          (of het moet ondertussen weer veranderd zijn)

            Zo snel zullen we geen vinden en ingeschreven hebben.
            Trouwens een 997 4S 2007 is BIV 1400 en jaarlijkse taks 2400

              In elk geval waardevaster dan een waterkoker, en, de enige echte luchtgekoelde Porschebeleving :driver: , en, indien deze week nog ingeschreven rij je aan 36 euro wegentaks per jaar en BIV iets van een 45 euro. :salut:

              Nog snel even geteld naar een 997, BIV een dikke 3000 euro en wegentaks (jaarlijks) een dikke 2000 euro. :coolness:

                https://www.autoscout24.de/angebote/porsche-964-3-6i-cabriolet-benzin-rot-7632271f-60e2-bd47-e053-e250040aeda5?cldtidx=2

                Misschien toch es met deze of zoiets gaan rijden dan! :driver:

                Voel het verschil, en min of meer waardevast!! :coolness:

                En risico 996 en 997 is waarschijnlijk groter dan risico 964!!! :happydance:

                  :happy:
                  Ben compleet nieuw in het porschegebeuren en wil geen kat in een zak kopen.
                  Dus ja , misschien serieus aan het doorvragen… 😕

                    :happy: :happy: :happy: :drink:

                      We willen daar niet gaan Sensa … :coolness: , maar in zijn zoektocht wil ie er wellicht toch wel ff lekker over doorboohmen?

                        ‘t is toch gemakkelijk … kijken naar de billen en kiezen…

                        Mart post eens een foto van die van jouw, hij zal rap gekozen hebben :happy:

                          C2 het mooiste wat er is! :first:

                          Boohm, ik weet helemaal nix van de watergekoelde generatie hoor, maar C2 Luchtgekoeld is toch de ultieme Elf voor vele puristen. Zelf ben ik verknocht aan (20ste eeuw) 6 cilinders met achterwielaandrijving, mooier gaat het mijn inziens niet worden. Maar das waarschijnlijk heel persoonlijk hey.

                          Suc6 anywayz, ben zeer benieuwd waar je uiteindelijk mee voor de dag gaat komen en mee aan gaat schuiven bij de jongens van het goeie leven, op de mooie meetings dagen dan toch!! :drink:

                            Bedankt Mart voor je visie.

                            Ben beetje m’n hart aan het verliezen voor een 997 targa 4S
                            Toch een vrij groot open dak, dus zon op je bol maar toch ook nog een groot deel de lijn van de coupe.
                            Al mis je natuurlijk wel de mooie vloeiende lijn aan het achterraam boven die mooi billen.

                            Ik heb een tijd geleden met de cabrio van een vriend op weekend geweest .
                            rijden met een cabrio is inderdaad fantastisch, maar je mist wel de mooie lijnen

                            Soms heb ik zo het idee, neem gewoon een C2 coupe .
                            Da’s minder teer allemaal en de 3.6 motor schijnt ook betrouwbaarder te zijn dan de 3.8 mk1
                            Ben ik deze beu stap ik dan wel over naar iets exclusiever.
                            En je hebt gelijk dat het rijden nu op de eerste plaats komt, maar als je beetje uit je doppen kijkt kan je evengoed een keuze maken in een wagen die later voor zelfde bedrag ong terug doorverkocht kan worden. Naar die C2 tjes zal er niet echt grote vraag zijn dus.

                              Ik denk dat je gewoon een fijne wagen (rijden, testen) tegen het lijf moet lopen en het ‘waardeontwikkeling’ verhaal helemaal moet vergeten. Misschien leuk of belangrijk verhaal voor de eega, maaruh, voor de ego gewoon lekker gaan rijden, plezier aan beleven en (door)verkoop ff vergeten. Is eventueel van latere zorg, En dan kost dat eventueel een paar duizend euro, het gaat m.i. om de FUN, het vruchtgebruik zo gezegd.

                              Tsja, au, oei, zo bijzonder zijn ze nu ook weer niet (uit handels oogpunt). Beter om ene te hebben zonder kinderziektes, ene waar je vertrouwen in hebt en veel plezier aan beleeft. Dat is toch het allerbelangrijkste waar het om gaat!!

                              En het is tuurlijk wel een Elf met een hoop power, dussuh, een twijfelachtige belegging, want een stuurfoutje is zo gemaakt en de vangrail of greppel is altijd in de buurt!!

                              ENNUH als je geen echte voorkeur hebt voor een Coupe, dan zou ik zeker een Cabrio nemen, want die hebben meer FUN dimensies, open rijden is geweldig in een Elf, zeker als je er ooit nog es een keertje mee op vakantie gaat!!!

                              Maar als je niet goed kunt sturen (met power om kunt gaan), dan kun je beter voor de Coupe gaan, daarmee zijn je overlevingskansen een stuk groter als je van de baan geraakt!!

                                Welkom!

                                Persoonlijk ben ik een grote liefhebber van targas… maar dat komt wellicht door mijn eerste grote kennismaking met Porsche in mijn jeugd: een 911 targa van 1985 🙂

                                  Zeker interesse , laat maar horen als je meer weet.
                                  Ik heb een voorliefde voor die verhuisde 6jes
                                  Cabrio of coupe ?
                                  Bj ?

                                  Blijft de vraag wat meest speciaal is en waardevol/behoud/stijging .
                                  996 4s of 996 4s (targa)
                                  Toch ook steeds een punt om rekening mee te houden.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.