9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

Home Forum Stel jezelf even voor ! 9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    Ik ben hier nieuw op het forum alsook nieuw in de Porsche wereld.
    Zoals velen een jeugdroom om ooit eens een porshe met die mooie vloeiende lijnen te bezitten.

    Nu ben ik reeds een tijdje op zoek naar het juiste model waarbij ik een voorliefde heb voor de 996 4S door de welgekende brede kont en voor mezelf heb ik eigenlijk ook niet echt problemen met de lichten al is het een feit dat de typische ronde lichten mooist zijn.
    Maar goed , zoals ik zei is m’n zoektocht gestart bij een 996 4S cabrio om zo ook de 996 4S coupe te bekijken om nu tenslotte uit te komen bij een 997 4S targa …

    Ik weet niet wat de juiste keuze is ,ik vind ze allen mooi en iet hebben , behalve dan de 996 c2 die vind ik te smal.
    Mijn keuze zou gaan uit onderstaande modellen allen Manueel . Graag eens jullie advies zodat alles terug wat helderder wordt.
    Kunnen jullie eens een favorietenlijst opmaken met deze 5 modellen ?

    1 996 4S coupe 2004 144000 km
    2 996 4S cabrio 2004 108000 km met nieuwe motor van 37000 km
    3 997 C2 cabrio 2007 45000 km
    4 997 C2 coupe 2005 met nieuw motor uit 2009 motor 46000 km , carosserie 122000 km
    5 997 4S targa 2007 met nieuwe motor van 2010 nu 27000 km totaal reeds 127000 km

    Daarnaast vraag ik me af hoeveel km een tweedehands mag hebben in de optiek dat ik ongeveer tussen de 3 a 5 jaar met een wagen rijd
    Ik kijk steeds naar wagens met minder dan 100000 km , maar die zijn almaar moeilijker te vinden , vooral omdat ik enkel naar maueel kijk

    Alvast bedankt voor de support !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • Ik weet binnenkort mss nog een 996 4S te koop komen. Geen idee van km stand maar de vraagprijs zal in de grootorde van jouw budget liggen.
      Kleur is zilver dacht ik.
      Interesse?

        over die oplossing zal ik nog even dromen.
        maar ik kan de carport wel openzetten naar de tuin zodat we vanuit de zithoek de wagen kunnen zien staan 😀

          [quote=”BOOHM” post=260749]

          Ik heb ook een bijkomend probleem dat velen onder jullie niet graag zullen horen, maar m’n wagens staan onder een carport .
          Is dit nefast voor deze wagens of kan dit perfect .
          Dacht er ook nog een porsche(zeil) over te leggen als extra bescherming.

          Binnenkort bouwen we loodsen en dan komt er plaats vrij binnen, maar dit kan nog 1/2 tot 1 jaar duren.[/quote]

          De mijne staat ook onder een carport en daar staat die zeer goed! Mijn vorige auto was een Z4 en na 11 jaar was de stoffen kap nog als nieuw, dat zegt genoeg. Ventilatie is belangrijk, en beschutting tegen de zon.

          Alhoewel… volgende oplossing heeft ook zijn charme: :first:

          german-family-home-with-a-porsche-room-10.jpg

            idd Jorge, vandaar dat ik de zaak niet vertrouwde .
            Toen ik doorging over de wrapping en op papier wilde hebben dat de wagen eronder in perfecte staat was liepen de gesprekken spaak ….
            Dit zei me voldoende maar je bent het nooit zeker, kon ook gewoon een lucky deal geweest zijn :wtf:

              een 996 4S coupé met 75000 voor 30K vind ik wel hééél weinig… zo weinig dat ik het zaakje niet zou vertrouwen.
              Zoals ze zeggen: If it seems too good to be true, it probably is…

                @Jorge,

                Ik heb reeds een 2 tal keer de kans gehad om er een te kopen , maar had twijfels over bepaalde zaken en daardoor te lang getwijfeld en dan is de kaas van je brood he.

                zoals ik hierboven schreef een coupe met 75000 voor 30 maar gewrapt wat me deed twijfelen
                en een cabrio met 76000 voor 39500 maar was net te laat.

                Maw het kan en ze bestaan de redelijke en aanvaardbare deals, alleen zeer weinig .

                  In de eerste plaats mijn excuses aan de moderator Harley G . Ik zal dan het dan eens doornemen.

                  Bedankt voor de info , het helpt me we stuk op weg.

                  Veel bof is er blijkbaar niet op de targa’s .
                  Wou net afspraak maken om naar de 997 4S targa te gaan kijken … volgens de eigenaar is er inderdaad enig geluidshinder van het dak maar hem stoort het niet … :think:
                  Zou deze dus beter gewoon laten staan.

                  Beste optie blijft dus zoeken naar een degelijke 996 4S met weinig km en redelijke prijs wat deze ook is…
                  33500 voor een 996 4S coupe 2004 met 144000 km wat is jullie idee daar over ?
                  Of is deze periode niet zo ideaal en wacht ik beter af tot in het voorjaar ?
                  De 996 4S cabrio zit ook nog in running, maar deze staat in Duitsland bij ene Hein Baar
                  Er is geen onderhoudsboekje bij deze wagen maar wel alle opeenvolgende facturen vanaf 5000 km tot heden .
                  NIeuwe motor erin met 37000 km (aantoonbaar op fact) door porsche VP 38500

                  De 997 mk2 is niet aan de orde gezien het een extra wagen betrefd voor beperkt gebruik.
                  Mijn idee is nu de aanschaf van een redelijke 996 4S deze een aantal jaar houden met hopelijk kleine stijging en ondertussen prijsdaling van de 997 mk2 om zodoende dan met beperkte opleg over te stappen 8)

                  Ik heb ook een bijkomend probleem dat velen onder jullie niet graag zullen horen, maar m’n wagens staan onder een carport .
                  Is dit nefast voor deze wagens of kan dit perfect .
                  Dacht er ook nog een porsche(zeil) over te leggen als extra bescherming.

                  Binnenkort bouwen we loodsen en dan komt er plaats vrij binnen, maar dit kan nog 1/2 tot 1 jaar duren.

                    Welkom op het forum Boohm.
                    Succes met je zoektocht naar een mooi exemplaar.

                    [quote=”BOOHM” post=260736]
                    Kan iemand me ongeveer aannemlijke richtprijzen vermelden voor deze wagens ?

                    Tijdje terug 2 wagens mislopen door te lang te twijfelen.
                    996 4S cabrio 2004 75000 km voor 40K (rijd nu in de provence voor 42)
                    996 4S Coupe 2003 76000 km voor 30K deze laatste was gewrapt en ik had daar m’n twijfels over en toen ik bevestiging wou op papier dat de wagen onder de wrapping perfect in orde was is het afgesprongen … :wtf:

                    Momenteel vind je er enkel nog met veel km 120 / 130 / 140 en meer :think:
                    Zelf nog nooit een 2de hands gekocht met meer dan 100km , voelt niet logisch , maar misschien is het dat toch wel voor deze wagens .

                    Mijn idee is een 996 4S te vinden van 2004/5 met max 100000 km voor 33 a 35K realistisch ?[/quote]

                    Het lijkt mij logisch dat een auto van minimum 15 jaar oud een kmstand van meer dan 100dkm heeft. Das per slot van rekening maar een gemiddelde van 6600km/jaar. Porsches van 15 jaar oud met 75dkm bestaan maar dat zijn uitzonderingen volgens mij, en die zullen zeker en vast niet in je budget van 35K passen.

                      :first:

                      262150_226159304084065_100000699902253_699968_6056128_n.jpg

                      DSC_0048_.jpg

                      Een “Targa” is een veredeld open dak op deze wagens en ze missen de kenmerkende “swoosh” aan de achterste zijruiten.

                        Lag niet aan het forum. Als je de forulregels gelezen had, wist je dat de eerste 3 posts door een moderator moeten vrijgegeven worden…. en dat is bij deze dus gebeurd. Nu kan je volop posten maar ik zou toch eens eventjes door de regeltjes gaan… :coolness:

                          Reeds 2 tal keer een antwoord willen posten, maar dit komt niet op het forum ???
                          Wat gaat er mis ?

                            :lekker: :lekker: :lekker:
                            lekkere kont en dito kleur :first:

                              Alvast bedankt voor de eerste reactie’s.

                              mijn voor keur gaat uit naar de 996 4S (coupe of cabrio) of de targa .
                              Van deze laatste hoor ik weinig possitief ivm geluidshinder van het dak enz.

                              Zelf heb ik een moto die ik eventueel zou verkopen en een cabrio in de plaats.
                              Maar je zit dan uiteraard met die minder mooie lijn.

                              Hebben jullie een idee wat deze wagens ongeveer in prijs zouden mogen gaan ?

                              Tijd geleden 2 wagens mislopen met weinig km :
                              996 4S cabrio 2004 76000 km voor 40000
                              996 4S coupe 2003 75000 km voor 30000 deze laatste stond in wrapping en wist niet of ik het kon vertrouwen .

                              Alle huidige wagens zitten boven de 100000 en meestal rond de 140000 km is dit niet teveel ?

                                Bedankt om alvast de eerste meningen te mogen ontvangen.
                                Zelf heb ik tot op heden geen sportwagen gehad en altijd met 4×4 gereden en m’n vrouw met een bmw 520.
                                Steeds naar porsche gekeken, maar daar bleef het dan ook bij.
                                Voor mij zijn porsche en aston martin de sportwagens met mooiste lijnen en met voorkeur de porsche 911.

                                Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een 4 of 4S dit voor de bredere body en ook voor het weggedrag dat ik toch min of meer gewoon ben al is het op een andere manier.
                                Al wordt gezegd dat een echte porsche een is met RWD…

                                Bij de start van m’n zoektocht was m’n eerst idee de 996 4S .
                                Hierin vind ik de coupe mooist , maar als motorijder vind ik de cabrio ook een heel leuk gegeven.
                                Een tijd geleden een porsche 997 C2S cabrio met pdk mogen lenen voor een weekend en dat was fantastisch .
                                In die mate dat ik m’n bmw GS adventure zou verkopen om te investeren in een 911 cabrio.
                                Maar hierin dan wel het dilemma, de fun van cabrio en de rare vorm erbij nemen of de coupe met zijn vloeiende lijnen.

                                Toevallig kwam gisteren die targa op de proppen en leek ergens de middenweg tussen de 2 maar ik hoor zeer weinig possitiefs over het dak van de targa’s + het is ook een coupe die geen coupe is ….

                                Als ik momenteel m’n volgorde zou plaatsen zou dit zijn :
                                996 4Scoupe / 996 4S cabrio / 997 4S targa mk1 / 997 C2 cabrio / 997 c2 coupe

                                Kan iemand me ongeveer aannemlijke richtprijzen vermelden voor deze wagens ?

                                Tijdje terug 2 wagens mislopen door te lang te twijfelen.
                                996 4S cabrio 2004 75000 km voor 40K (rijd nu in de provence voor 42)
                                996 4S Coupe 2003 76000 km voor 30K deze laatste was gewrapt en ik had daar m’n twijfels over en toen ik bevestiging wou op papier dat de wagen onder de wrapping perfect in orde was is het afgesprongen … :wtf:

                                Momenteel vind je er enkel nog met veel km 120 / 130 / 140 en meer :think:
                                Zelf nog nooit een 2de hands gekocht met meer dan 100km , voelt niet logisch , maar misschien is het dat toch wel voor deze wagens .

                                Mijn idee is een 996 4S te vinden van 2004/5 met max 100000 km voor 33 a 35K realistisch ?

                                  997 4S Targa, zeker weten!
                                  Is ook de meest zeldzame en volgens mij meest waardevolle. :first:

                                  02af262ac5bb5afeb5cfa3bb9bad47ff.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.