9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

Home Forum Stel jezelf even voor ! 9964S of 997 C2 (cabrio) of 997 4S targa …

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    Ik ben hier nieuw op het forum alsook nieuw in de Porsche wereld.
    Zoals velen een jeugdroom om ooit eens een porshe met die mooie vloeiende lijnen te bezitten.

    Nu ben ik reeds een tijdje op zoek naar het juiste model waarbij ik een voorliefde heb voor de 996 4S door de welgekende brede kont en voor mezelf heb ik eigenlijk ook niet echt problemen met de lichten al is het een feit dat de typische ronde lichten mooist zijn.
    Maar goed , zoals ik zei is m’n zoektocht gestart bij een 996 4S cabrio om zo ook de 996 4S coupe te bekijken om nu tenslotte uit te komen bij een 997 4S targa …

    Ik weet niet wat de juiste keuze is ,ik vind ze allen mooi en iet hebben , behalve dan de 996 c2 die vind ik te smal.
    Mijn keuze zou gaan uit onderstaande modellen allen Manueel . Graag eens jullie advies zodat alles terug wat helderder wordt.
    Kunnen jullie eens een favorietenlijst opmaken met deze 5 modellen ?

    1 996 4S coupe 2004 144000 km
    2 996 4S cabrio 2004 108000 km met nieuwe motor van 37000 km
    3 997 C2 cabrio 2007 45000 km
    4 997 C2 coupe 2005 met nieuw motor uit 2009 motor 46000 km , carosserie 122000 km
    5 997 4S targa 2007 met nieuwe motor van 2010 nu 27000 km totaal reeds 127000 km

    Daarnaast vraag ik me af hoeveel km een tweedehands mag hebben in de optiek dat ik ongeveer tussen de 3 a 5 jaar met een wagen rijd
    Ik kijk steeds naar wagens met minder dan 100000 km , maar die zijn almaar moeilijker te vinden , vooral omdat ik enkel naar maueel kijk

    Alvast bedankt voor de support !

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • welkom ! vertel ons eens met welke auto’s je tot heden hebt gereden?
      996 4S; ja en er staat een mooi exemplaar met aerokit hier te koop op het forum
      996 4S cabrio; neen want elke watergekoelde elf zonder dak heeft een afschuwelijke bochel
      997 C2 cabrio; neen om dezelfde reden
      997 C2 coupe; neen owv smalle body
      997 4S targa; ja en deze zou mijn voorkeur genieten (zeker indien het een model 2009 zou zijn

      en zoek naar een auto met KM stand tss 150K en 200K, da’s normaal voor die leeftijd en ook normaal geprijsd.
      weet dat de oorzaak voor motorproblemen bij 996/997 vaak het lange stilstaan is.
      ik zie evenmin een reden om auto’s met PDK links te laten liggen.

      da’s mijn mening … één van de zovele

        Welkom BOOHM!

        Je stelt hier een vraag waarop je heel wat verschillende meningen zal krijgen.
        Ik zou al beginnen met voor jezelf uit te maken of je een coupé, cabrio of een panoramisch open dak (Targa genoemd bij de 996-997 (en ook bij de 993)) wil.
        Daar zit al het eerste grote verschil in.
        Wat voor een rijder ben jij? Iemand die graag het kontje voelt werken of iemand die gaat voor het stabiele gevoel van een 4?
        Een 4 is zwaarder als een 2. Cabrio en Targa zijn zwaarder dan de coupé.
        Heb je ervaring met open rijden? Heeft jou copiloot een delicaat (en duur) kapsel dat steeds perfect moet blijven liggen? -> coupé.
        3 jaar geleden was ik geen fan van de 996 in het algemeen maar nu vind ik de 996 4S wel iets hebben. Ik zou de dag van vandaag voor de Cabrio gaan omdat die een nieuwe motor heft. Mocht die nieuwe motor in de coupé steken, dan nam ik deze. Het cabrio rijden hoeft voor mij persoonlijk niet echt persé. Voilà, daar heb je het dus al. Mijn persoonlijke mening.
        De Targa daken hebben een slechte reputatie als ze stuk gaan. Met slecht bedoel ik dat het een kostelijke grap is als je het moet laten herstellen bij een OPC. Een forumlid heeft echter al zelf eens zijn dak hersteld.
        Zonder de wagens te zien en dan hopend op de meest betrouwbare zou ik mss de 997 4S targa nemen met nieuwe recente motor.
        En zo zie je maar dat je alle richtingen uit kan.
        Best persoonlijk gaan kijken en rijden en iemand meenemen die niet door een roze bril kijkt.

      2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.