996R??? Iets van PON in de lage landen…

Home Forum Porsche Talk 996R??? Iets van PON in de lage landen…

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Haha
        Die R hangt scheef (zoals al gezegd)
        en
        Kleur/glans/…. Klopt gewoon niet
        Ik geloof nooit dat dit uit een showroom bij porsche is gekomen .

But this one goes all the way to “R”, zouden de dudes in Spinal Tap zeggen. :happy:

maw allemaal opties die ik als gewone sterveling voor 20K ook kon aanstippen bij de aankoop van een 996.2 :think:

de niederlandische invoerder doet er nog eentje bovenop alsof ze in Zuffenhausen nog niet volleerd zijn in het uitmelken van special editions … en we weten allemaal hoe hoog de restwaarde van zo’n optielijst nog is bij 2dehandsverkoop.

maar ja, je moet maar één gek vinden om deze “scheve R” aan die prijs te kunnen slijten.

Importeur Pon heeft in samenwerking met de fabriek een speciale uitvoering laten maken van de 911 Carrera Coupe ter gelegenheid van de RAI 2003.

Gewijzigde cilinderkoppen, nokkenassen, in en uitlaatspruitstukken en niet te vergeten een aangepast motormanagement zorgen voor 345 PK.

Tevens is het onderstel 10 mm verlaagd en d.m.v. kortere – strakkere veren met zwaardere stabilizatoren, strakker ingestelde schokdempers hetgeen een sportievere rijstijl toestaat.maar er schijnen er 10 van in Nederland rond te rijden. Gemaakt door Ben Pon ism Porsche AG. Deze 996 Carrera R is alleen in Nederland verkocht! De nieuwprijs lag 20k boven de standaard 996.

Verdere extra’s zijn een in en uitschakelbare sportuitlaat, 18″ turbovelgen,PSM stabiliteitsprogramma, Porsche HiFi pakket, verlaagde zwart lederen sportstoelen en metallic lak.

J

Yep, de kans dat er zo’n exotisch model aan iedereens aandacht ontsnapt is zo klein, dat dit toch een beetje ongeloofwaardig overkomt. Een 996R?? Ik ben een beetje sceptisch.
                Maar aan de andere kant ben ik vette fan van de originele R. 911 in zijn puurste vorm.
                Dus als dit waar blijkt te zijn, droooooolllll….

ik vind die ‘R’ er ook zo precies gewoon opgeplakt… zelfs beetje scheef :happy:

[quote=”cabrio wim” post=214092]Die Nico Aaldering kan toch ook een hoop bullshit vertellen zeg. ( Carrera 3.0 met 5 bak optie) :happy:
                    Voor de rest zal verhaal (misschien) kloppen, maar ken hem goed van de beurzen, en elke auto die hij te koop heeft is een speciale. :sleep:[/quote]

Bij “The Gallery” staan altijd van die dure zogezegde “speciallekes” :happy: Bij deze is volgens mij gewoon een R op z’n gat bijgeplakt. Nooit geweten dat bij een speciale editie de typering niet in de dorpels of de toerenteller herhaald wordt. Vraag de optiecodes eens op. Benieuwd welke bijzonderheden daar op staan.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.