996TT motor hapert bij optrekken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 996TT motor hapert bij optrekken

  • Maker
    Discussie
  • Hey folks,

    heb me hier een tijdje geleden voorgesteld als trotse eigenaar van een 996TT met tiptronic bak, ben de laatste dagen wat meer aan het rijden vanwege het mooie weer, en de motor blijft merkelijk inhouden vanaf 5000 toeren, maar gaat daarna weer door.
    Het vreemde is dat dit enkel in 3e versnelling gebeurt, in 2 de versnelling gaat hij gewoon door…
    4e heb ik nog niet geprobeerd want dan ben je al aan een aardige snelheid onderweg…
    Iemand een idee, een kameraad van me vertelde me om de luchtmassameter eens te checken, maar wou eerst jullie advies eens horen.

    Groetjes,

    Filip

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • PB

      Oldspower, ik had vorige week hetzelfde als jij voor, enkel ging ook nog mijn “Check Engine” lichtje branden.. :mrgreen:
      Ik heb dan de MAF (Mass Air Flow) aka de LMM (Lucht Massa Meter) gereinigd gehad met remmenreininger
      en voorlopig (afkloppen op hout (waar is de buschauffeur van De Lijn) als je hem nodig hebt?) is mijn probleem nog steeds opgelost. :first:

        [quote=”Oldspower” post=130248]En wat die 5000 toeren betreft…dan begint de fun net :relaxman:[/quote]
        Tis mor een graptjen é 😉

          En wat die 5000 toeren betreft…dan begint de fun net :relaxman:

            Hey PatrickB, dank je voor de tip…komen heel veel nuttige links uit zo te zien…op één van de fora raden ze simpelweg aan om hem te ontkoppelen en dan te checken of het probleem verholpen is, dan weet je gelijk of hij gekuisd / vervangen moet worden en of het al dan niet aan iets anders ligt.
            Ga dat alvast eens proberen…

            Grtz.

            Filip

            PB

              Google eens op MAF Porsche 996 Turbo, wel niet op MAF 986 klikken, veel kans dat je bij mij uitkomt. :happydance: :happydance:

                Onder de 5000 toeren blijven hé 😉

                  een idee waar die luchtmassameter ergens zit? had begrepen van mijn kameraad dat we die wel eens zouden kunnen kuisen met contactspray?
                  En de lambdasonde? hoewel ik verwacht dat we die enkel gaan kunnen uitlezen, van buitenaf zie je natuurlijk niet of die nog correct werkt of niet?

                  Groetjes,

                  Filip

                    Laat em eens uitlezen ?
                    lambdasondes gaan ook wel kapot

                    PB

                      Ik volg je kameraad hierin. 😉

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.