996TT tegen de 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 996TT tegen de 964

  • Maker
    Discussie

  • Geert Silverans
    Deelnemer

      Via via ben ik in contact gekomen met iemand die zeer sterke interesse heeft in mijn 964.
      Hij is in het bezit van een handgeschakelde 996 turbo, waarvan hij de éérste eigenaar is. Wagen is ( naar eigen zeggen ) perfect en is volledig gedocumenteerd en dealer onderhouden.
      Km stand is rond de 100k. en op de fotokes ziet hij er idd. magnifiek uit.
      Hij is bereid om de turbo in te ruilen tegen de 964 met opleg, hij vraagt enkel om de originele cup1 velgen te monteren.

      Ik ben normaal niet zo een waterkoker fan, maar die 996TT heb ik toch wel een zwak voor.
      Er is geen haast bij en wil dit zo nuchter mogelijk bekijken, vandaar dat ik ook via het forum enig advies wel zou appreciëren zoals waardebepaling van de 996.. en zeker naar de toekomst toe.
      Wat zijn de zwakke punten en hoe zit het met de onderhoudskosten ?

      Op vraag van de tegenpartij kan ik hier geen fototjes zetten van de 996TT maar het gaat om een buitenlandse wagen…… alweer :engeltje:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • Ik zou de auto gaan rijden waar ik het meest van geniet, los van de evt. waardestijging/daling.
        Een 996TT is natuurlijk een veel modernere en ultrasnelle auto naast de 964, als je de middelen hebt en een grote garage dan graag beide…

        Ken ondertussen een paar mensen die hun 964 hebben verkocht en een 996 hebben aangeschaft, de 1e opmerking die ik dan hoor is steevast “vergeleken met de 996 is de 964 gewoon een oude auto, en wat een power zit er in zo’n 996, je wil toch ook met de tijd meegaan”.

        Met de 964 blijven doorrijden zou ik alleen doen als dit je nog steeds veel plezier geeft en je verliefd bent op het model.
        Je zult niets meer afschrijven echter dat heeft niets met rijplezier te maken, je weet nooit wanneer de top bereikt is dus dan doe je hem moeilijk weg.

        Een ideale test is deze: stel je 964 wordt gestolen en je vangt het geld van de verzekering.
        Zou je met dat geld een vergelijkbare 964 terug kopen of toch iets anders??

          als ik dat hier zo lees, was ik misschien te vroeg met mijn antwoord.

          Ik had vlug gereageerd uit het financieel oogpunt, naar later toe. Maar blijkbaar is die 996Turbo een graag geziene *porsche

          Ik denk dus dat je inderdaad eens een proefritje moet maken….

          PB

            @Gette een ritje mag zeker geen probleem zijn. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor de verkoop van je 964 nadat ritje. :mrgreen:

            S2

              @Ghost: +1

                Gette
                Heb je al eens met een 996 gereden? De Turbo al eens test gereden? Misschien PatrickB eens vragen 😀
                Ik denk dat het daar moet beginnen.
                Je weet dat ik ook een oudje heb gehad.
                Echter eenmaal in de 996 GT3 cs wist ik gelijk dat dat voor “mij” de betere Porsche was.
                Stijf bruut strak direct hard snel baanvast 😯 en dan ineens toch zo comfortabel eens je rechtdoor gaat boven de 80 km/h.
                Een super wagen als je al eens wat langere afstanden doet.

                  Goh man.. moeilijke vraag. Ik heb al met bijna alles gereden en al velen gehad uit het Porsche gamma, maar de 996 Turbo blijft toch ergens bij op de nummer 1 staan :respect2:

                  Moest ik de luxe hebben om er nog eentje naast te zetten, deed ik het zeker terug. Denk niet dat de prijzen nog lager zullen vallen dan ze nu zijn. Merken nu de laatste tijd al terug stijgende vraag naar 996 omdat de rest zo duur aan het worden is.
                  Trouwens 996 Turbo -> niet kapot te krijgen.

                  Je hebt nog ouder materiaal staan, dus zeker iets om over na te denken.
                  Maar ik ga zeker niet beweren dat je 964 niet sneller in waarde zal stijgen en dus een beter belegging zal zijn..

                    Ik heb zelf ook met een 996 TT en een 964 Targa gereden… De 996 is echte een superleuke wagen met prestaties die je niet kan vergelijken tov 964.
                    Qua investering ben ik er zeker van dat je beter de 964 houdt. Mijn targa had ik gekocht aan 21K en verkocht voor 24K na 1 jaar… Ik dacht toen dat ik een goede zaak gedaan had MAAR als ik nu naar de prijzen kijk, had ik deze 964 nooit mogen verkopen 😳

                      [quote=”Jordy” post=198480]@ Gette: ik zou de ruil ook NIET gedaan hebben de 964 is gewoon te mooi daarvoor! Had je nu de kans gehad om je 964 te ruilen tegen een propere 993 Turbo da zou een ander verhaal zijn! :happydance: [/quote]

                      +1
                      Ik zou er toch nog es goed over nadenken. Ik heb geen ervaring met turbo’s maar hij zou toch echt geweldig moeten zijn voor mij om een ruil te overwegen.

                        [quote=”Mart” post=198441]Goeie Deal … voor die man die de 996 inruilt!! :sleep:[/quote]

                        😆 +1 Mart! :up:

                          Niet doen! ga je nog spijt van hebben.

                          Van ploffen moet je bij een 996 Turbo geen schrik hebben. zeer degelijke motor met als basis het 964 blok. compleet andere motor dan de andere 996 modellen…

                            @ Gette: ik zou de ruil ook NIET gedaan hebben de 964 is gewoon te mooi daarvoor! Had je nu de kans gehad om je 964 te ruilen tegen een propere 993 Turbo da zou een ander verhaal zijn! :happydance:
                            Jammer dat de 993 turbo ZO veel geld gaat tegenwoordig om dan nog maar te zwijgen van een echte 993 Turbo S (da zou pas echt een droom zijn) zelfs nog nooit een turbo S in het echt gezien! 😥

                              zelf ook met turbo 996 gereden , super auto , voor de openbare weg is het een rijbewijs killer en de fun is er pas als je de pk tjes loslaat !!!!

                              nu zelf terug een luchtkoker gekocht en heeft me super veel rijplezier aan normale snelheid !!! dit is nog rijden sturen .

                              + waarde auto is blijvend , stijgende .

                                [quote=”Gette” post=198471]Het is geen speciaal exemplaar maar een “gewone” turbo.
                                Er komt dan nog een stuk bij in de vorm van een deftige uitlaat, ophanging een een schoon wiel dus er moet nog geld bij ingestoken worden.
                                [/quote]

                                En vergeet de inschrijving van 10 3.300 EUR niet…

                                  Het is geen speciaal exemplaar maar een “gewone” turbo.
                                  Ik moet wel toegeven dat van veel cashen geen spraken is gezien de kosten ik in de 964 heb gestoken !
                                  Er komt dan nog een stuk bij in de vorm van een deftige uitlaat, ophanging een een schoon wiel dus er moet nog geld bij ingestoken worden.
                                  De 964 vind ik samen met de brede 993’s de mooiste 911kes, misschien gewoon nog even bijhouden en binnen een jaar of 5 een 993 turbo aanschaffen… en nog wat bij sparen tegen dan 🙄

                                    +1
                                    :drink:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.