996TT tegen de 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 996TT tegen de 964

• Maker
    Discussie

• Geert Silverans
    Deelnemer

Via via ben ik in contact gekomen met iemand die zeer sterke interesse heeft in mijn 964.
      Hij is in het bezit van een handgeschakelde 996 turbo, waarvan hij de éérste eigenaar is. Wagen is ( naar eigen zeggen ) perfect en is volledig gedocumenteerd en dealer onderhouden.
      Km stand is rond de 100k. en op de fotokes ziet hij er idd. magnifiek uit.
      Hij is bereid om de turbo in te ruilen tegen de 964 met opleg, hij vraagt enkel om de originele cup1 velgen te monteren.

Ik ben normaal niet zo een waterkoker fan, maar die 996TT heb ik toch wel een zwak voor.
      Er is geen haast bij en wil dit zo nuchter mogelijk bekijken, vandaar dat ik ook via het forum enig advies wel zou appreciëren zoals waardebepaling van de 996.. en zeker naar de toekomst toe.
      Wat zijn de zwakke punten en hoe zit het met de onderhoudskosten ?

Op vraag van de tegenpartij kan ik hier geen fototjes zetten van de 996TT maar het gaat om een buitenlandse wagen…… alweer :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • Ik zou de auto gaan rijden waar ik het meest van geniet, los van de evt. waardestijging/daling.
        Een 996TT is natuurlijk een veel modernere en ultrasnelle auto naast de 964, als je de middelen hebt en een grote garage dan graag beide…

Ken ondertussen een paar mensen die hun 964 hebben verkocht en een 996 hebben aangeschaft, de 1e opmerking die ik dan hoor is steevast “vergeleken met de 996 is de 964 gewoon een oude auto, en wat een power zit er in zo’n 996, je wil toch ook met de tijd meegaan”.

Met de 964 blijven doorrijden zou ik alleen doen als dit je nog steeds veel plezier geeft en je verliefd bent op het model.
        Je zult niets meer afschrijven echter dat heeft niets met rijplezier te maken, je weet nooit wanneer de top bereikt is dus dan doe je hem moeilijk weg.