996TT tegen de 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 996TT tegen de 964

  • Maker
    Discussie
  • Via via ben ik in contact gekomen met iemand die zeer sterke interesse heeft in mijn 964.
    Hij is in het bezit van een handgeschakelde 996 turbo, waarvan hij de éérste eigenaar is. Wagen is ( naar eigen zeggen ) perfect en is volledig gedocumenteerd en dealer onderhouden.
    Km stand is rond de 100k. en op de fotokes ziet hij er idd. magnifiek uit.
    Hij is bereid om de turbo in te ruilen tegen de 964 met opleg, hij vraagt enkel om de originele cup1 velgen te monteren.

    Ik ben normaal niet zo een waterkoker fan, maar die 996TT heb ik toch wel een zwak voor.
    Er is geen haast bij en wil dit zo nuchter mogelijk bekijken, vandaar dat ik ook via het forum enig advies wel zou appreciëren zoals waardebepaling van de 996.. en zeker naar de toekomst toe.
    Wat zijn de zwakke punten en hoe zit het met de onderhoudskosten ?

    Op vraag van de tegenpartij kan ik hier geen fototjes zetten van de 996TT maar het gaat om een buitenlandse wagen…… alweer :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • ik zou het wel doen, ik zou zeggen doen waar je u eigen goed bij voelt 😉

        ik treed PDS wel bij, een 996 turbo is ivm het rijden een héél andere ervaring. Was op de moment ie uitkwam een kanon en verpulverde zowat alles dat je kon kopen op die moment.
        De turbo heeft het Metzger blok *luv dus kabouter Plof zal nog zo snel niet langskomen om zijn 996 liedje te komen zingen “ploffer de ploffer de plof”

        Aangaande waardebehoud enz, tja, wie zal het zeggen…. Een 964 heeft nu eenmaal dat “collector” clubje bereikt en plots wil iedereen er eentje en betaald men tot absurde bedragen.
        Of dit gaat blijven duren, tot een niveau wel dus geen slechte investering als je er eentje hebt. Een 996turbo is maar de vraag natuurlijk?

        Een 996turbo gaat nu van eind 20 tot medio 30k. Eentje met lage km stand en 1ste eig, volle ohbk etc zal eerder meer naar de 40k gaan.

          op korte termijn: houden wat je hebt
          op langere termijn: doen! op voorwaarde dat het eentje is met een OEM X50 package (450 PS-620 Nm) ofwel een turbo S (600 stuks) met soortgelijke specs
          – de hype ronde de oliekoelers zit bijna op z’n hoogtepunt, die van de speciale waterkoelers moet nog komen > dus nu kan je nog cashen op de ruil.
          – als figuren zoals MW zich ook aan watergekoelde turbos beginnen interesseren volgt de meute snel 😉

          Since the X50 wasn’t available in 2001, that leaves about 4,000 cars that could be X50 or “S”.
          I would guess that only 10% are the X50, so maybe 400 cars. But, that is a guess. Would very much appreciate a real number.

            Een absolute “NO GO” :bounce:

            Ik heb uw oude SC gezien, de 964 nog niet, maar als die al maar in de buurt komt van de SC zal het een juweeltje zijn en dan ruilen tegen een 996TT, neen, echt niet. :hail:

              twijfelgeval, vind je 964 knap en een Turboo…ooook

                Goeie Deal … voor die man die de 996 inruilt!! :sleep:

                  Voor mij zou de keuze toch ook bij de 964 blijven… Zou er zelfs niet over twijfelen. :music:
                  996 zal nooit worden wat de 964 is… 😕

                  PDS

                    Dirk heeft natuurlijk wel een punt wat betreft het waardebehoud. :engeltje:

                    Maar wou je de 964 voor altijd bijhouden ? :geek:

                      [quote=”Gette” post=198429] werk verzekerd aan die prullen ! Die ploffen om de 5000km :happy: [/quote]

                      Zo bedoelde ik het eigenlijk niet, meer het feit dat je zelf aan die dingen nog nauwelijks kan sleutelen .
                      Desalniettemin 😆 😆

                      En nu binnenkort alle *porsche’s geblazen zullen zijn is het speciale van zo een turbo er ook af.
                      Bijgevolg: de atmosferische lufties nog meer klassiekerstatus en almaar zeldzamer :first:

                        Dirk, werk verzekerd aan die prullen ! Die ploffen om de 5000km :happy:

                        Bedankt voor de antwoorden, buiten het feit dat de meesten mij voor zot verklaren denk ik er nog wat over na…

                          Geert, dit overweeg je toch niet echt :think:
                          Jij die zo graag sleutelt aan je klassieker :up:
                          Succes bij zo een 996 :engeltje:
                          In tweede orde, de gebruikskosten al eens bekeken van zo een waterkoker ?

                          PDS

                            Hmmm ik zou zeker wel doen !

                            Ik had toen ik 19 was ook een 964, na paar maanden weg gedaan voor een zwarte 996 turbo met carbonpack e.d.
                            Een wereld van verschil, veel meer sportwagen, veel sneller, veel comfortbeler, ….

                            Was bij mij dus in 2005, de Turbo was toen nog geen 2 jaar oud.

                            Misschien kan je het vandaag de dag vergelijken met een gewone 996 in de te ruilen voor een 991 turbo !

                            :popcorn: :popcorn:

                              964 bijhouden worden zeldzaam in goede staat.

                              PB

                                Voor mij ook een No Go.

                                Er zit denk ik wel toekomst in de 996TT, maar hij zal nooit de “status” van een luchtgekoelde bereiken.

                                  Kwa taks en BIV zal dit toch een groot verschil zijn in vergelijking met de 964 van 25jaar oud :think: :think: :think:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.