997 4S

  • Maker
    Discussie
  • Een ervaring

    2 maand geleden had mijn vriendin een verrassing voor mij gepland…de 17e juni moest ik vrijhouden.
    Bij haar de zaterdag toegekomen en in hare auto overgestapt wist ik niet waar we naartoe reden.
    Na een halfuurke reden we de parking op vh Porsche center in Drogenbos…het beloofde een leuke verrassing te worden 😉
    Geen gepland feest waar ge niets vanaf wist of andere onnozele huwelijksaanzoeken op verplaatsing… maar just plain fun stond mij te wachten 🙂

    Het werd onthuld… ze had me 2 uur lang een rit gefixt met ne nieuwe Porsche…dewelke wist ze nog ni (in mezelf zeggende: please de GT3, please de GT3,…)
    De baas vant kot was uiteraard iemand dat dat tegen zn goesting deed…maar hij haalde toch de nieuwe 911 4S van stal om uit te leggen waar welk knopje stond.Knopjes interesseren mij geen fluit voor mij maar 1 bepaald kon toch mijn interesse opwekken: de knop met daarop SPORT..en het bijhorend knopje vd ophanging dat tegelijkertijd zou aangaan (wat duidt op een stijvere wegligging).

    Basisprijs: 97.000 euro … die daar: 117.000 euro…waarvan de sportuitlaat mischien wel de beste was.

    Na het verlaten vd garage heeft het ongeveer 6 minuten geduurd (of was het 5?) eer ik de sportknop had ingeduwd.
    De wagen reageerde nerveuzer hierdoor en er kwam een serjeus knap geluid uit de uitlaten daardoor, zonder de sportstand was het een pak minder qua geluid. De stijfheid, waar de man van sprak was nog altijd zacht in vergelijking met mijne spartaanse 968.

    355 paarden…echt wel indrukwekkend.Op 5800 toeren komt het meeste vrij, het wordt dan ook effe ijl in je hoofd moet ik zeggen 😈
    Het went alleen vrij snel…wat niet zou mogen denk ik…iedereen kan met de wagen rijden, dat is duidelijk.
    Het gaspedaal kan zeer diep ingeduwd worden, wat niet altijd even handig is als je voluit wil gaan.

    Super remmen, dat mag wel gezegd worden. Ronduit indrukwekkend.
    Eventjes op de remmen duwen en meteen sta je stil.
    Ter info: achteraan zijn de banden 305/30 19

    Interieur…teveel knopjes voor de gps of wat het ook mag zijn daar in de buurt…maar je blijft merken dat het een topwagen is als je er inzit.Superieure afwerking.

    Kortom, het waren de snelst voorbijgaande 2 uren sinds heeeeeel lang.
    En op die 2 uur een halve tank opgereden 😉

    Conclusie: iemand geinteresseerd in mijn 968?

    Dave

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Kleine rechtzetting: 97.000 euro en voor 20.000 euro aan opties, waarvan de sportuitlaat volgens mij de tofste was.Knap geluid, wel vd uitlaat en niet vd motor natuurlijk.

      ken

        [quote=”Number1″:15ib5l2z]Ze heeft er trouwens ook zelf is mee gereden en madam is blijkbaar nog zotter dan mezelf 🙂 [/quote]

        Tof verhaal, moest je dan de tijd kunnen stilzetten… maar wel blijven rijden natuurlijk 😀

        jaja als je “madam” er ook al zot van is, je weet hoe vrouwen zijn hé 😀 D

          Ze heeft er trouwens ook zelf is mee gereden en madam is blijkbaar nog zotter dan mezelf 🙂

            Mooi verhaal Dave, en ja, hopelijk voor jou ooit je GT3, 964turbolook of wat dan ook 8)

              Dat is idd een super ervaring en mogelijkheid.
              Waar vindt men zo’n vriendinnen die dat voor hun wederhelft doen ❓

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.