997 4s probleem 4×4 ?

Home Forum Stel jezelf even voor ! 997 4s probleem 4×4 ?

• Dit onderwerp bevat 31 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Ive.
  • Maker
    Discussie
  • Hoi,
    Ik heb sinds een paar maanden een 997 4s . Een wagen van 2007 met 33.000 km op de teller .
    De wagen rijdt prima . Ik,heb enkel een vraagje over dit
    De Porsche staat onder een carport. Als ik moet vertrekken moet ik scherp achteruit rijden en dan voel ik het
    4×4 systeem vooraan / botteren/ . Een gevoel in je stuur dat precies niet ok is. Als je dan gewoon rijdt en bochten neemt is er niets aan de hand. Enkel bij trage scherpe maneuvers 😀
    Weet er iemand iets meer? Zowel vooruit als acheruit
    Thx
    Philip

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Ive

probleem opgelost met relatief weinig kosten hé. Gelukkig niks aan de wagen zelf.
      Ik vond het al een beetje vreemd want ik heb er nog nooit last van gehad op mijn X5 :coolness:

Hoi,
        ik heb vorige week een set velgen met winterbanden gezet en hop geen enkel geluid meer. dus het lag dus wel echt aan de banden.
        in de lente maar een nieuw set(je) banden er op zetten zeker. thx voor alle antwoorden.
        groetjes. s

Mooie wagen, mijn cayman is in zelfde grijs 🙂
          Oogt schitterend en is vrij makkelijk te onderhouden, top kleur!

Heb ook wel wat last van het fenomeen dat jij beschrijft als ik te scherp draai tijdens parkeermanoeuvres.
          Dat had ik enkele weken/maanden geleden zeker niet. Maar heb momenteel ook wel nog mijn zomerbanden (die hoognodig aan vervanging toe zijn) nog steken. Dus nieuwe bandjes en zal wel goed komen!

Thanks voor interventie, Wim

ik heb nooit met mijn wagens volledig afgedraaid tot tegen de stuit, alleen al omdat ik dan de pomp hoor die precies huilt. Moet je eens proberen met het raam open als je dat nog niet gemerkt of gehoord hebt. Ik ga er van uit dat als je iets tot op de uiterste limiet gebruikt dit vroeg of laat foert zegt. Simpele voorzorgsmaatregel. Of het nu deugd of niet is een ander verhaal, gewoon omdat mijn gevoel me dat ingeeft.

Hoi.
                Ik ga zeker in het voorjaar nieuwe zomerbanden opleggen, want deze zijn vooraan Pirelli en achteraan een ander merk. En dat voel je ook als er wat spoorvorming op de autostrade is. 2 verschillende profiels dat voel je met 4×4. Heb ik ooit gemerkt met een Mercedes E 4 matic. De banden hadden circa 40.000 km gedaan en dan op Sloveense aurobahn een klapband. Op zich geen probleem , maar 2 nieuwe achterbanden geplaatst toen omdat ze er daar maar twee hadden. Maar dan vooraan met banden die minder profiel hadden en vanachter nieuwe. Dat was niet zo fraai om dan nog 1100 km te doen. Thuis ook achter nieuwe gelegd zelfde profiel en merk en hop de E reed weer als een strijkijzer.
                Ga zeker winterbanden op 911 leggen want ik wil er toch af en toe eens mee rijden :mrgreen:

oudere banden harden uit en veroorzaken idd hetzelfde effect als zomerbanden bij vriestemperaturen.
                  winterbanden zijn van een zachtere compound gemaakt en gaan niet stuiteren als het kouder wordt.

Zeer mooie 997! Proficiat.
                    Probleem dat je beschrijft is me tevens bekend, de eerste malen doet dit benauwelijk aan, is alsof je wielen er gaan afvallen.
                    Heb het echter niet meer gemerkt sedert ik nieuwe voorbanden heb. Kan wel toeval zijn.

Wim

Foto’s geen probleem om te posten zie je.

Druk is bij de foto’s op quote, dan zie je hoe ik ze gepost heb. 😉

Wim

Welkom.

welkom, mooie wagen, dikke proficiat :up:

Hi Cinq,

vooreerst hartelijk welkom op het forum, in het begin is het wat moeilijk, maar je zal wel zien na een paar postings loopt alles wel los.

En onze moderatoren, tja ze lijken wel streng, maar ik kan je verzekeren : het zijn goeie gasten/vrijwilligers (!) die een gedeelte van hun vrije tijd opofferen om hier ‘t een en ‘t ander in goede banen te leiden!

Wat je 997 4s betreft, uiteraard mooie wagen want ik heb er zelf eentje :music: (cabrio), maar het probleem dat jij omschrijft komt mij niet bekend voor?! Ik ga het deze week eens proberen, zo heel scherp afdraaien, ik ben benieuwd!

En je foto’s, die zijn doorgekomen via de link. Het posten van foto’s is tegenwoordig wat lastig max grootte van 500 kb in het oog houden!

Ik heb dan maar link naar foto’s gemaakt in mijn vorig antwoord zoals dit
                                http://lh3.googleusercontent.com/-e6HmNsWRV1U/VhqZ419ejDI/AAAAAAAAAhk/e1XGvpyjOTw/s1024-no/IMG_1596.JPG
                                Hopelijk vinden jullie dit ok?

[quote=”Cinq” post=218467]Ik zal effe met 1 foto proberen.[/quote]

probeer eens om de foto te verkleinen naar 500 Kb (of bijv 650×425 pixels) voor je hem upload 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.