997 4s probleem 4×4 ?

Home Forum Stel jezelf even voor ! 997 4s probleem 4×4 ?

• Dit onderwerp bevat 31 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Ive.
  • Maker
    Discussie
  • Hoi,
    Ik heb sinds een paar maanden een 997 4s . Een wagen van 2007 met 33.000 km op de teller .
    De wagen rijdt prima . Ik,heb enkel een vraagje over dit
    De Porsche staat onder een carport. Als ik moet vertrekken moet ik scherp achteruit rijden en dan voel ik het
    4×4 systeem vooraan / botteren/ . Een gevoel in je stuur dat precies niet ok is. Als je dan gewoon rijdt en bochten neemt is er niets aan de hand. Enkel bij trage scherpe maneuvers 😀
    Weet er iemand iets meer? Zowel vooruit als acheruit
    Thx
    Philip

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Wim

Heb draadjes even samen gevoegd, anders wordt het zon potporie en weten leden niet meer waar ze geantwoord hebben.

Wederom welkom! :happydance: De eerste 3 posts van een nieuw lid dienen door een moderator vrijgegeven te worden. Vandaar je probleem dus wellicht.

Edit: Wim was me net voor blijkbaar.

Wim

Ligt inderdaad aan jou :sarcastisch

Als je de forumregels even gelezen had kon je zien dat je eerste 3 posten goedgekeurd moeten worden om hit en run personen hier te mijden.

En wij hebben buiten het forum ook nog een normaal leven. :think:

JHoi allemaal,
              Ik heb reeds voor geprobeerd te antwoorden op mijn eerste topic maar steeds zonder resultaat. Ik doe het met een Ipad en kan foto bestanden doorgeven maar uiteindelijk gebeurd er niet veel.
              Dus nog een poging.
              Ik ben Philip ,52 jaar geleden geboren met een automicrobe( dus ongeneesbaar) heb een poosje gezocht naar een 911 en en mooie 997 gevonden met weinig km en in a good shape ( hoop ik,toch en denk ik toch)
              Alvast bedankt voor de geruststellende antwoorden van jullie.
              Hier alvast wat fotomateriaal
              Hoop dat het lukt deze keer

Hopelijk lukt het

3400Hoi allemaal. 😀
                Ik probeer nogmaals te antwoorden en me vor te stellen zonder direct met een probleem af te komen. Heb al zeker 3 x geprobeerd met iPad te antwoorden. Alles gaat precies normaal , maar er komt niks door. Zal wel aan mij liggen maar…. :music:
                Ik ben dus Philip 52 jaar geleden met een Automicrobe. (Nooit genezen dus) poosje geleden gezocht naar een mooi excemplaar en een 997 gevonden met weinig echte km en in good shape.
                Hier probeer ik nogmaals foto’s te zetten.

Welkom op het Porsche forum :drink:

welkom nu nog fotootjes en je kan gerust slapen :happydance:

Wim

Welkom Philip, en heb hier niks meer aan toe te voegen, alles is al gevraagd en opgelost. 😉

Bij d’n Jeep 4×4 hebben we dat ook als je zachtjes scherp instuurt op d’n uiterste stand. Maar dat zijn dacht ik meer de weerstand van de koude sloffen dan de stuurbekrachtiging die je voelt of hoort, zoals Deepee en Mark986 ook al aangeven.

Ive

Welkom op het forum. Hopelijk snel foto’s, en als dit gevoel je stoort,wil ik hem best ruilen met mijn Boxster, die heeft daar geen last van :mrgreen:

Ik vind het trouwens bizar dat dit normaal zou zijn. Op mijn bmw x5 liggen ook brede banden (275×20″ vooraan en 315×20″ achteraan) en daar heb ik dat nog nooit bij gemerkt. Die is ook 4×4 en door zijn afmetingen zeker geen sinecure om te parkeren :wtf:

is normaal bij de 997 4s mk1, heeft met overbrenging naar de voorwielen te maken. is precies of er iemand tegen je voorwielen aanschopt dat je tot in je stuur voelt, constant. zal je ook bij parkeren voelen.

welkom philip,
                              in afwachting van je voorstel-epos wil ik je al geruststellen dat er 99% kans niks scheelt met je 4×4 traktie, een achterwiel aangedreven 986, 996, 987, 997, … heeft daar nu ook last van. da’s gewoon de combinatie van breed rubber op de voorwielen + koude temperaturen + laterale kracht bij scherp draaien. zodra je winterbanden legt is dat verholpen.

en nu als de bliksem je voorstellen en foto’s van je 997 4S posten 💡

XXX

Welkom Philip, van die nieuwe Porsches daar ka ik u niet mee helpen, maar er zitten hier véél mensen met uiteenlopende kennis dus antwoord zal je wel krijgen :driver:

welkom
                                  mooie Porsche geniet ervan
                                  en je vraag komt wel een antwoord op kenners genoeg hier
                                  :drink:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.