997 4S van Belgie naar Nederland

Home Forum Zeverhoekje 997 4S van Belgie naar Nederland

• Maker
    Discussie
  • Ik ben in bezit van een 997 4S van 5-12- 2006.
    Ga waarschijnlijk terug naar Nederland verhuizen.
    Wil de Porsche invoeren.
    Aankoopdatum februari 5-2-2013.
    Heb ook een bmw 525 diesel van 2010 die verkocht zal worden.
    Dus de P is en blijft mijn daily car.
    Kan hij met de inboedel gratis mee??
    Wat te doen??

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Tot uitschrijving mag, daarna niet meer.

Er moet ook vrijstelling aangevraagd worden voor de bpm bij de belastingdienst?
        Kan hem pas op kenteken zetten als ik een bewijs van inschrijving in Nederlanden uitschrijving in Belgie heb.
        Mag ik er nog even op belgische kenteken mee doorrijden tot alles geregeld is.

Straf, tot zover Europa…..

Volgens mij is het 6 maanden in bezit hebben (op eigen naam – niet firma) voldoende.
            Daarna mag je hem het eerste jaar niet verkopen.

Mocht de wagen nog periodieke keuring hebben van BE – dan kan je deze meenemen (APK).
            Bij de RDW kan je ook alleen een kenteken-keuring laten doen voor wagens uit de EU.
            APK kan dan bij de man op de hoek.

EDIT:

Voorwaarden voor de vrijstelling voor de BPM

– U moet minimaal 12 maanden buiten Nederland hebben gewoond
            – De auto dient tenminste 6 maanden in gebruik en bezit te zijn geweest in het buitenland
            – De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel
            – U bent niet gebonden aan een maximum, u mag alle auto’s belastingvrij invoeren
            – U dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland
            – De auto mag binnen 12 maanden na terugkeer in Nederland niet worden verkocht of verhuurd.

KLIK – leesvoer

Mijn schoonbroer is recentelijk erhuisd naar Nederland, en hij kon zijn wagen BPM-vrij invoeren, omdat de wagen reeds een bepaalde tijd (vraag me niet hoe lang, denk min 1 jaar of zo) in Belgie ingeschreven was, dus er was geen sprake van ‘voorbedachte rade’

als het kenteken minstens een jaar op je naam staat kun je hem zo meenemen bij je inboedel
                je moet wel een afspraak maken bij http://www.rdw.nl voor de invoerkeuring
                keuring is erg simpel geworden,controle van de nummers en je papieren en binnen de 2 weken heb je nederlands kenteken. kan ook sneller maar dan moet je bijbetalen
                dan ga je naar een zaak waar ze auto onderdelen verkopen en daar laat je 2 nummerplaten maken,kost max 20euro.
                de wegenbelasting komt automatisch in de brievenbus, je betaalt op de kilo’s in Nederland
                Verzekeren en je kan rijden.

Ken er niks van maar een Porsche “gratis” mee met de inboedel lijkt me wel sterk. In Nederland heb je de BPM, RDW, douane, registratie, … zal toch niet gratis zijn.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.