997 944 9…

Home Forum Zeverhoekje 997 944 9…

• Maker
    Discussie

• Pieren
    Deelnemer

Hier op dit forum misschien een rare vraag, maar ben dan ook een newbie he…
      Ik lees hier vaak allerlei nummertjes, maar waar kan ik hierover meer vinden, ik kan me de 944 en 928 nog herinneren, maar verder dan dat gaat het niet. Ik las ook iets over een nummering bij de Cayman?
      Allez, iemand die me wat wegwijs kan maken in deze nummers?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Anoniem

Hier staat wat meer uitleg over de “nummertjes”:

He bedankt in inder geval!
          Ik zal inderdaad nog even moeten studeren, en dat is iets wat ik nooit graag deed 😉 )

[quote=”911-lover”:1bqo92q9]Eventjes HIER KLIKKEN en hard beginnen studeren .
            Mijn vriendin begint het ook onder de knie te krijgen 😉

(of op mijn onderstaande banner)[/quote]

Sommige links zijn wel reeds verouderd. Zo is er bij de 996 enkel sprake van de look gebaseerd op die van de Boxster… en da’s toch maar één generatie 😉

Peer: de Boxster van weleer is getypeerd als 986.
            De nieuwe versie is de 987.
            De Cayman -beetje als Boxster coupé- heeft dus logischerwijze de typeaanduiding 986C. De S versie wordt dan de 987CS (ook zo bij andere modellen).
            De 911 van ’98 tot 2004 is de 996. De Carrera (2) wordt aangeduidt als 996 C2 ; een Carrera 4S als 996 C4S enz.
            Die van 2005 tot op heden is de 997.

Kijk eens helemaal onderaan deze link

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Caymanhttp://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Cayman
            Daar staat een roadmap met de getalletjes 🙂

De Cayenne is intern aangeduidt als de E1, als ik me goed herinner, wat een duidelijke break is met andere typeaanduidingen.

Anderen zullen de vraag ook wel nog dieper kunnen beantwoorden vermoed ik 🙂

Eventjes HIER KLIKKEN en hard beginnen studeren .
              Mijn vriendin begint het ook onder de knie te krijgen 😉

(of op mijn onderstaande banner)

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.