997 targa 4S mk1 2007

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 997 targa 4S mk1 2007

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een 997 targa 4S van 2007 op het oog
    Deze wagen staat mijn inziens volledig in orde.
    Kleu zwart , interieur zwart .
    127000 km VP 43K
    alles erop en eraan behalve de sportuitlaat.
    Huidige eigenaar is 2de eigenaar en de wagen gaat steeds voor alle onderhoud en herstellingen naar AE cars.

    Nu vraag ik me af of er nadelen zijn aan een 997 targa.
    De meningen zijn nogal verdeeld over dergelijke wagens van mooi tot afschuwelijk waardoor ik me afvraag of ik deze later ooit nog terug verkocht krijg ? Of ga ik toch beter voor een coupe met schuifdak ?
    Een cabrio vind ik heel leuk om mee te rijden, maar vind het zelf niet leuk om zo opzichtig rond te rijden met alle respect voor wie zich daar niet aan stoort .
    Is de prijssetting volgens jullie correct of ligt deze te hoog ?

    Alvast bedankt voor jullie mening

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • PSE vind ik persoonlijk ook een must, de PSE knop induwen behoort tot de standaardprocedure bij het starten 😀

        Ingelmunster .

          Allerlei gedachten en meningen.
          Vind ik in elk model iets wat ik gaaf vind.
          Zolang er maar een open dak in zit want dat is zalig in de zomer
          coupé met Schuifdak , targa, cabrio.

          In elk geval momenteel ben ik ernstig bezig met de targa en hopelijk kunnen we het afronden.
          Het is particulier, maar deze heeft geen enkel probleem om de wagen te laten nakijken bij porsche (RS ingelmunster)
          Zowel de 111 punten als het diepere nazicht in de motor via de bougies enz…

          Ik heb nog wat nagekeken voor een mk2, maar deze past niet in mijn budget .
          Dat budget is trouwens reeds met 10K opgetrokken sinds het begin van m’n zoektocht 😆
          Dacht ene gevonden te hebben van 2009 , maar bleek nog een laatste MK1 te zijn.

          Wat ik me wel afvraag ivm een targa , zijn deze in kleinere hoeveelheid gemaakt ?

          ter info , zelf ben ik van West Vlaanderen (staden) , wie nog ?

            [quote=”Sensa911″ post=260941]Tenzij ik de potentiele koper persoonlijk ken zou ik nooit privaat verkopen, altijd via een handelaar.
            Handelaars steken hun tijd in het verkoopsklaar maken (alhoewel ik denk dat de mijn constant in verkoopsklare toestand zijn), naar verhalen van potentiele kopers te luisteren, kijken hoe er tegen banden gestampt wordt, testritten … etc etc.
            Ik ben blij dat er handelaars bestaan en heb er dus geen probleem mee dat ze hierop verdienen. Net als mijn kinderen hebben de kinderen van handelaars ook honger, die moeten ook eten.[/quote]Cru gezegd heb ik er geen probleem mee dat anderen hun kinderen niets te eten hebben. Als ik daarmee mijn (beetje) geweten moet sussen dan moet ik mij alle ellende in de wereld gaan aantrekken. En daar koop je enkel lucht voor. Maar voor alle duidelijkheid ik heb niets tegen handelaars. Ik reageerde op het wettelijke stuk van garantie. Van mij mag iedereen goed zijn boterham verdienen. Op zo een manier zelfs dat ik ergens begrip heb voor mensen die in de grijze of zelfs zwarte zone werken en handelen. Misschien heb ik zelfs meer respect voor de selfmade gangster om de hoek dan voor de afgeborstelde manager in maatpak?

              Een Elf (Cabrio) koop je voor jezelf … !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Ik vind het een heel raar verhaal van die eventuele Cabrio en wat mensen daarvan (zouden) vinden. :bounce: :bounce: :bounce:

              Dan kan je dus nix meer doen als je daar rekening mee gaat houden!!

              Het gaat erom als je zo’n bolide hebt dat je je passie kan delen met andere mafkezen … NIET zijnde de buren of het dorp … :happydance:

              PS1: En vergis je niet, mensen moeten wat te zeiken hebben, maar al met al wordt het zeer gewaardeerd zo’n Elf als je maar niet met een dikke nek (is Bels) achter het stuur zit … delen met mensen … laat ze een rondje meerijden …is toch voor velen een jongensdroom en een hele speciale beleving! :coolness:

                Kopen wat je zelf graag ziet , dat is het enige die telt . In welke regio van het land ben jij woonachtig ? Kom maar gerust eens luisteren naar mijn sportuitlaat als je wilt .

                PM

                  [quote=”Sensa911″ post=260941]Tenzij ik de potentiele koper persoonlijk ken zou ik nooit privaat verkopen, altijd via een handelaar.
                  Handelaars steken hun tijd in het verkoopsklaar maken (alhoewel ik denk dat de mijn constant in verkoopsklare toestand zijn), naar verhalen van potentiele kopers te luisteren, kijken hoe er tegen banden gestampt wordt, testritten … etc etc.
                  Ik ben blij dat er handelaars bestaan en heb er dus geen probleem mee dat ze hierop verdienen. Net als mijn kinderen hebben de kinderen van handelaars ook honger, die moeten ook eten.[/quote]

                  [hide] +1 , hier ook een Carnewal uitlaat. Aanrader!! [/hide]

                    Boohm
                    Ik heb bij carnewal gekozen voor de origenele PSE exhaust Porsche !!!
                    super gaaf blij mee …
                    :drink:

                      Tenzij ik de potentiele koper persoonlijk ken zou ik nooit privaat verkopen, altijd via een handelaar.
                      Handelaars steken hun tijd in het verkoopsklaar maken (alhoewel ik denk dat de mijn constant in verkoopsklare toestand zijn), naar verhalen van potentiele kopers te luisteren, kijken hoe er tegen banden gestampt wordt, testritten … etc etc.
                      Ik ben blij dat er handelaars bestaan en heb er dus geen probleem mee dat ze hierop verdienen. Net als mijn kinderen hebben de kinderen van handelaars ook honger, die moeten ook eten.

                      Wim

                        Bij jouw insteek mogen we blij zijn dat er nog dealers en handelaren bestaan. 😆

                        Enuhhh, jouw baas doneert toch ook om jou in je levensonderhoud te voorzien, en moet hij ook nog maar afwachten of alles 100% is wat je aflevert, of keert hij je werk ook figuurlijk 1000 keer binnenste buiten. 😉

                          Dealers moeten wettelijk 6 maanden garantie geven op gebreken die er al waren bij de verkoop van de wagen en dan nog enkel voor niet-slijtage gevoelige onderdelen. Dus als puntje bij paaltje komt is zelfs een versleten koppeling een hopeloze zaak om tot bij de Rechtbank te gaan. Plus heel veel wordt op papier als zijnde in consignatie verkocht en dan is er zelfs geen sprake van garantie. Bij verkoop door de handelaar en dus garantie moeten zij wel de eerste 6 maanden kunnen aantonen dat de fout er bij verkoop nog niet was. Vanaf maand 7 tot 12 is het aan de koper om het te bewijzen. Zelfs schrijven ze in drukletters 24 maanden garantie dan is het wettelijk nog steeds maar 6 maanden. Enkel bij nieuwe producten is dat rechtsgeldig. Dus garantie? Ik ben momenteel een avondcursus over dergelijke materie aan het volgen en de eerste les was dat garantie op tweedehands producten niet bestaat. Het enige wat je bij een dealer weet is dat hij er moet van kunnen leven dus dat je bij een aankoop mee zijn levensonderhoud doneert. Ik zou ook nooit bij een handelaar kopen. Enkel bij officiële garages en dan na het product -figuurlijk- duizend keer binnenste buiten gedraaid te hebben.

                            echter is het een van bij een dealer.
                            Ik zoek een particulier.

                            ??? Dat moet je me toch eens uitleggen. Ik zie maar een argument om niet bij een dealer te gaan en dat is de prijs. Die is echter eerder laag bij deze advertentie. Een dealer moet je bijvoorbeeld garantie geven (oké, München is niet bij de deur, maar toch).

                              Bedankt jorge voor de info.
                              De oude met beugel vind ik niet zo geslaagd.
                              De nieuwe daarintegen zijn fomridabel mooi.

                              De 996 en 997 vind ik zelf zeker mooi, maar minder uitstraling dan de nieuwe , maar daarom is het ook een nieuwe .

                              bedankt voor de info ivm 4S , echter is het een van bij een dealer.
                              Ik zoek een particulier.

                                [quote=”BOOHM” post=260922]
                                Als je mij een 997 4S mk2 in perfecte staat en met weinig km (max 120)kan aanbieden voor deze prijs is dit ok voor mij.
                                Ik vind er in elk geval geen.
                                [/quote]

                                https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251183191&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelDescription=4s&makeModelVariant1.modelId=17&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&pageNumber=1&scopeId=C

                                Deze heeft wel 127d km, maar past wel perfect binnen je budget dacht ik.

                                Ik vind targas het mooist als ze oud of nieuw zijn (lees 911, 964 of 991). Het zal wel met die beugel te maken hebben denk ik :lekker:

                                  Bedankt voor het advies.
                                  Ik wilde in elk geval niemand met een cabrio voor het hoofd stoten, dat is meer mijn persoonlijk gevoel in eigen dorp.
                                  Maar zoals ik zei , het is super om met een cabrio te rijden .
                                  Vooral omdat de mechaniek betrouwbaarder is dan van een targa zou ik deze overwegen.
                                  Cabrio’s wekken wel voor velen een soort jaloezie op , meer nog dan coupé’s
                                  En eerljk gezegd we wonen in een dorp waar jaloezie geen onbekende is helaas… 😐

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.