997 targa 4S mk1 2007

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 997 targa 4S mk1 2007

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een 997 targa 4S van 2007 op het oog
    Deze wagen staat mijn inziens volledig in orde.
    Kleu zwart , interieur zwart .
    127000 km VP 43K
    alles erop en eraan behalve de sportuitlaat.
    Huidige eigenaar is 2de eigenaar en de wagen gaat steeds voor alle onderhoud en herstellingen naar AE cars.

Nu vraag ik me af of er nadelen zijn aan een 997 targa.
    De meningen zijn nogal verdeeld over dergelijke wagens van mooi tot afschuwelijk waardoor ik me afvraag of ik deze later ooit nog terug verkocht krijg ? Of ga ik toch beter voor een coupe met schuifdak ?
    Een cabrio vind ik heel leuk om mee te rijden, maar vind het zelf niet leuk om zo opzichtig rond te rijden met alle respect voor wie zich daar niet aan stoort .
    Is de prijssetting volgens jullie correct of ligt deze te hoog ?

Alvast bedankt voor jullie mening

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Je opmerking over “opzichtige cabriorijders” zegt meer over hoe jij naar een cabrio kijkt… :think:
      Hoe je draait of keert, met een Porsche zal je altijd wel opvallen en zullen er altijd wel mensen zijn die verzuurde commentaar hebben. Daar moet je de cabrio dus niet voor laten.
      De prijs lijkt me correct. Het feit dat er een nieuwe motor in zit, is ook positief.
      Een MK 2 ga je niet snel onder de 50k vinden. (Wellicht geen enkele zonder dat die heel veel km’s heeft)
      Zoals reeds eerder aangegeven is het dak een kostelijke zaak als er iets aan mankeert. Dus goed uittesten vooraleer je zou overgaan tot de aankoop. Klinkt er iets niet goed of hapert het…..laten staan.
      Sportuitlaat: Carnewal past de bestaande uitlaat aan of ruilt hem om met een originele die door hem werd aangepast. Als je tijd hebt, kan je er een dagje op wachten maar toekijken mag niet.
      Bezoek eens zijn website bij gelegenheid. Er zijn hier trouwens forummers genoeg die met een door Carnewal aangepaste uitlaat rondrijden.
      Op het einde van de rit, ga jij de knoop moeten doorhakken. We kennen allemaal het gevoel dat gepaard gaat met het zoeken naar de juiste Porsche. :salut:
      Succes!

Trouwens, Welke sportuilaat wordt er dan best op gemonteerd ? er zijn een aantal verschillende mogelijkheden :think:

ok, zal dit in gedacht houden.
          Toch nog even goed informeren ivm targa isues .

Jammer genoeg is m’n portemonee niet groot genoeg voor de 991 targa … deze is waanzinnig mooi :applaus: :up:
          Maar ja , als zelfs de 997 mk2 buiten budget valt , zullen we daar nog lang kunnen van dromen .
          Of ik zou m’n moto moeten verkopen, dan kom ik dichter bij de mk2’s :happydance:

Als je afspraak maakt binnen paar uurtjes klaar op wachten dus !
            :drink:

Aan de_Koen :
              Als je mij een 997 4S mk2 in perfecte staat en met weinig km (max 120)kan aanbieden voor deze prijs is dit ok voor mij.
              Ik vind er in elk geval geen.
              Er is wel nog een optie van een heel mooie 2S mk1 maar denk dat een 4 of 4S toch wat safer zit + de dikkere kont :up:

Maar anderzijds Koen concludeer ik dat de prijs te hoog is ?
              ter info in de targa zit een nieuwe motor die nu 24000 km heeft gereden (carosserie en overig van de wagen 127000 km)

De sportuitlaat zou ik inderdaad doen bij Carnewal.
              Kan je daar wachten op je wagen of moet deze voor meer dan een dag binnen ?
              Is namelijk niet in mijn buurt 😐

Yellow Submarine : ervaring met de discretie van een targa ??

Elk type 997 4S is een mooie auto Targa Coupe Cabrio De prijs is goed rond die koers wat je aangeeft!
                gewoon doen wat je zelf mooi zal vinden
                En de Sport uitlaat is wel een must heb ik bij Carnewal laten doen is Top

voor die prijs een 997 4s mk2 zoeken… veel mooier achterlichten en de reflector in de motorkap…

Een 997 targa is natuurlijk een heel discrete wagen, helemaal mee eens. :mrgreen:

Doe toch gewoon je goesting en trek je niet aan wat anderen denken. Tenzij je opkomt voor de PVDA natuurlijk… :drink:

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.