Home › Forum › Gestolen Porsches › 997 turbo gestolen
- Dit onderwerp bevat 116 reacties, 55 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door Reys.
-
MakerDiscussie
-
5 januari 2014 om 12:31
Vannacht werd er hier ingebroken voor 00h30. 😥 👿
Behalve gestolen geld en juwelen bleek de garage bijna leeg te zijn.Porsche dus weg.
Er is wel satelietbeveiliging,de wagen kon getraceerd worden ergens in Luik maar…..
Ik hou jullie op de hoogte later op de dag.Enkel dit nog zeggen:deze morgen herinnerde ik mij dat ik gisteren omstreeks 14h een SMS ontving van 00261200201195 waarin letterlijk stond vermeld “appeleez moi ugeent.Heb gezien bij de landnummers dat het Madagascar is.
Later op de dag weet ik meer………..ik vertrek nu naar Luik. -
MakerDiscussie
-
Ongelooflijk, mooi dat je hem terug hebt maar vraagje, hebben ze (het crapuul) de sleutels dan ergens gevonden in huis en daarmee gestart of was je slot geforceerd?
Wat een herkenbaar verhaal ,Alhoewel gelukkig voor u snel opgelost zonder verdere gevolgen .Kan ik niet zeggen ,Ik heb verschillende inbraken gehad zonder dat de daders ooit gestraft zijn of ik mijn goederen terug gehad heb of vergoed ben .Maar al bij al ben ik blij voor u dat dit goed afgelopen is ( maar wennen doe je er nooit aan )Bedankt om dit verhaal te delen . :applaus:
waanzinnig spannend verhaal, zet vanaf nu alarm van je huis(als je er een hebt natuurlijk) steeds maar op want je ziet dat dat crapuul voor niks terugdeinst, al denk ik dat hij op bestelling gestolen is, van al wat gestolen is zal er helaas niks meer terug komen, al wat geld waard is verkopen die direct door, was hier ook het geval :bounce:
het belangrijkste is dat je *porsche terug thuis is zonder schade :relaxman:
Spannend verhaal…. mooi einde. :drink:
Ben wel eens benieuwd of ze de daders ooit vatten :bounce:Dank voor sharing, je zal wel lekker hyper wezen, hahaha! :popcorn:
En zo zie je maar weer dat de ‘Strong arm’ (ondanks onze kritieken) in veel gevallen ook maar hun uiterste best doen om je te helpen als je in de malaise zit…
En ja, omdat ik het niet laten kan “Zo, is ie eindelijk lekker ingereden …” :happydance:
Waanzinnig verhaal!!! :first:
Precies het script van ne road movie! :respect2: :up:geweldig verhaal Jokke en wat een ontlading moet het niet zijn om dan toch met je prachtige Porsche te kunnen huiswaarts keren.
Ik pink hier er gewoon een traantje van wegMerci mannen, :drink: …..hik.
Nu het volledige verhaal.
Mijn vriendin en ik waren van 14h30 tot bijna 00h30 bij vrienden schuin tegenover dus de afstand tussen de porsche en mezelf bedroeg slechts 25 meter.Echt waar.
Als ge weet dat ik op een klein marktplein woon met de garage niet vanachter maar wel aan het marktplein zelf met de garagepoort naast de voordeur zou je denken.Hoe kan da,porsche jatten .
Als ik af en toe door het venster had gekeken bij die vrienden,dan had ik die pipo’s kunnen zien wegrijden met de porsche vanuit de zetel.Toen we ‘s nachts thuiskwamen,een wandeling van 25m :mrgreen:,zag ik dat de voordeur een paar centimeter openstond.Dan denk je nog,niet hard genoeg dichtgetrokken bij vertrek.Deur van praktijk stond wagenwijd openen… nie normaal en tegenover de praktijk is de garagedeur….ook open.Licht aan…. :bounce: :bounce: :bounce: porsche weg.
De wijn die ik gedronken had was ineens uitgewerkt…zo nuchter als ne bob.Onmiddellijk de centrale van het beveiligingssysteem gebeld.Ik zei dus dat mijn wagen gestolen was.Da computerke ging even snel als den turbo,na een halve minuut zei de man aan de andere kant van de lijn :”ik heb hem getraceerd”.
Ik:waar is hij dan?
Hij:Ah,da mag ik nie zeggen uit veiligheidsoverwegingen.
Ik:Is de porsche rijdend momenteel of geparkeerd?
Hij:den turbo staat stil,ge moet de politie verwittigen en die nemen dan contact met mij op.Ik zeg ze dan waar de porsche zich momenteel bevindt.
Ik:Ge kunt mij toch zeggen of de porsche zich in Belgie bevind of welk buitenland,zeg de stad.Dan antwoordde hij dat de P in Luik stond.Oef.
Dan heb ik de politie gecontacteerd-die waren hier in huis na 10 minuten.Politie van deze zone heeft dan de collega’s van Luik gecontacteerd.Die zijn gaan zien naar de plek waar de P zich zou bevinden,maar die dachten dat de P ergens binnenstond(misverstand).Ze twijfelden tussen 2 woningen,dwz eerst ne parketmagistraat uit zijn bed bellen om toelating te krijgen voor huiszoeking.Iets na ze die info hadden en toelating hadden ,kregen nog maar eens doorgeseind dat de porsche buiten stond in het centrum van Luik in de avenu de luxembourg.(de straatnaam weet ik nu maar toen niet).
Het was dus een info-uitwisseling tss politie hier en politie Luik;Het laaste bericht dat ik kreeg van de politie Luik was dat de porsche was teruggevonden in “goede staat”Beetje geruststelling maar eerst zien en dan geloven.Politie Luik heeft de P dan laten wegtakelen naar een loods buiten het centrum (Sclessin,weet ik nu maar niet die nacht).
Op dat ogenblik was de politie hier dus nog altijd in huis.Ondertussen was het ongeveer 3uur ‘s nachts.
Volgende stap was wachten op telefoon van persoon die het sporenonderzoek zou doen in die loods.Volgens de politie kon dat ook diezelfde nacht nog zijn.Om 5h30 mijn bed opgezocht wachtend op telefoon (dat wachten duurde een eeuwigheid),kon uiteraard nie slapen.Om 9h15 het verlossend telefoontje.Volle speed met mijne velo..euuuh…gewone wagen naar Luik samen met ne maat.De porsche zag eruit alsof er een rally mee gereden was op onverhard,zo smerig.Maar er leken op het eerste zicht geen deuken te zijn,door het slijk geen goeie controle op krassen mogelijk maar het leek dus mee te vallen.De bultenaar besefte dat hij het ergste achter de rug had. 😀 Na het sporenonderzoek (was op 20 minuutjes afgehaspeld)op het stuur+zijwanden,vensters enz ,ook op een achtergelaten leeg waterfleske van die sussen wilde ik vertrekken met de porsche..Zoals ergens aangegeven in dit topic:ik mocht de P niet meenemen:tijdelijke inbeslagname minstens 1 week ivm (theoretisch)eventuele overval of misdrijf (moord).Ik zag dat niet zitten en belde de politie van Luik.Een half uur later arriveerden ze in die loods.Na veel vijven en zessen en ruzie discussie tussen Luikse police en mij en nog wat telefoons ging die tijdelijke inbeslagname van een week uiteindelijk niet door.Dan ander probleem volgens police:er mag niet gereden worden met de porsche omdat na elke autodiefstal wordt de nummerplaat van de wagen uitgeschreven maw die nummerplaat bestaat niet meer.Dus als ik zou naar huis rijden met de P is dat hetzelfde als zonder nummerplaat rijden.Dan waren we al weer anderhalf uur verder sinds dit tweede onderonsje met de luikse politie.Uiteindelijk na contact met DIV bleek dat die uitschrijving nog niet geregistreerd was ,dus ik mocht het wel afbollen :salut: :relaxman: :relaxman: .Porsche buiten de loods onmiddellijk gestopt (in de loods was er zoveel licht als in gans Luik,weinig dus :sarcastisch )en wat grondiger bekeken en getest,alles bleek in orde behalve ne bijna lege naftbak.Ze hadden nochtans geld om te tanken,geld da ze bij mij gepikt hebben.
Zalig terugritje met de porsche,kzalt nooit vergeten :happydance: :happydance: .Deze namiddag heb ik hem gewassen,geen deukske of kraske ,voor en na lijkt hetzelfde…zalig gevoel,echt een aanrader.
Hij ziet eruit als voor de inbraak.Zoals eerder aangegeven,die bende loosers hebben er 300 km mee gereden.Dat wil zeggen dat de inbraak voor 10h30 moet gebeurd zijn.Geen nieuws bekend over de dieven tot nogtoe.
Andere zaken die gestolen zijn is cash geld,porschehorloge,juwelen van mijn vriendin……
Ook niet niks maar peanuts tegenover de porsche.
Ik denk dat ik in mijn leven nooit zo ne lange brief heb geschreven. :D.
Maarja mijn vorige porschen zijn dan ook nooit gestolen.Ik heb nu toch een pintje verdiend,spijtig want drinken halveert je leven maar….. je ziet dubbel zoveel :relaxman: :drink:Goed nieuws, hopelijk kan jij en je gezin het snel “vergeten”
Super goed nieuws mede dankzij het tracking systeem!!!
Op een goed einde!
En dat ze nu allemaal met hun p*ten van andermans auto blijven!goed dat je hem terug hebt :drink:
zelf ooit slachtoffer van een overval, 20 jaar geleden, en ik moet zeggen bij mij went het niet, ben nog altijd zeer achterdochtig en voorzichtig…
mooi om te lezen dat je hem terug hebt. zou er zelf ook lang slecht van lopen moest de mijne gestolen worden. wel goed verzekerd maar toch…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.