997 VS 991

Home Forum Porsche Talk 997 VS 991

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Ik ben zéér tevreden van de 997 cabrio, daar kan ik nu totaal niks van zeggen, want de wagen rijd als een speer en heb ‘m nu een beetje naar mijn zin… :first: , maar betrap mezelf dat ik regelmatig met één oog aan het loeren ben voor een 991 coupe. :lekker:

Nu is mijn vraag aan de kenners, is er iets waar ik op zou moeten letten mocht ik overgaan tot aankoop van dit type wagen ?
      Ik ken er niks van, en heb er zelfs nog nooit in gezeten, en heb persoonlijk geen vereisten maar een open dakje zou wel leuk zijn.. , een C2 zou voor mij al voldoende zijn, want als ik mij niet vergis is de VB van een C4 of een “S” hoger dan de C2
      Graag jullie advies van de kenners hier… :up:

De 997 te koop zetten doe ik “nog” niet, maar moest er interesse zijn van één van de leden dan hoor ik het graag… 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
      • Bedankt voor de feedback jdw :up:

jdw

ik heb nog een 3 tal jaar met een grijze 997 s2 gereden van 2004 en nu rijd ik ongeveer 1 jaar met een witte 991.1
          al mijn porsches werden aangekocht bij powercars(zeer content van, eerlijke mensen)
          het rijden met een 991 en 997 kun je niet vergelijken het is dag en nacht verschil
          de 991 rijd veel soepeler ,meer luxe,en is zeer gemakkelijk te berijden met de pdk
          stand sport word soms gebruik maar stand sport plus bijna nooit (als je deze induwt moet je zeker wakker zijn)
          is een witte omdat ik deze het mooist vond en gemakkelijk te onderhouden is (zwart is rap vuil en je hebt direct krasjes)

groeten

thx Bones :applaus:

Google is je vriend :engeltje:

Porsche approved

Optionspaket 50 Jahre 911

Hier staan er vier te koop, die van Mushroom precies niet meer ❓

wat bedoeld men eigelijk met
                “PORSCHE APPROVED” ?
                en
                “Optionspaket 50 Jahre 911” ?

THX Ollie :up: :up: :up:

Rode remklauwen volgens mij enkel de S-modellen, gewone Carrera zwarte klauwen.

PSE : Porsche Sport Exhaust (sportuitlaat) :salut:

[quote=”Harley G” post=261486]Als ik mij niet vergis de uitlaat. De S heeft aan weerszijde een dubbele ronde pijp en de gewone een enkele afgeronde rechthoek aan weerszijden. ( weet niet hoe ik het moet benoemen). Tenzij je een een gewone neemt met PSE. Dan heb je ook 2 dubbele pijpen.[/quote]
                      Klopt Gert , ik heb ook de twee ronde pijpjes aan beide zijden, en de 4 zal dan ook wel de rode remklauwen hebben neem ik aan, of is dit alleen bij de 4S?
                      En wat is weeral de PSE?

Ik prefereer de smalle poepkes
                        Lijn is veel zuiverder
                        Smaller spoorbreedte ook minder last van ons verzakt wegennet

[i]a particular fetish for wide-arches[/I]

+4 :first:

Tja…. maar die brede poep hé…

Ik heb een 997 2S gehad en altijd spijt gehad dat het geen 4 was voor de bredere poep… Je ziet dat verschil dus echt wel hé…

[i]To be honest though, unless you live in seriously wintery territory or have a particular fetish for wide-arches, a Carrera 2S would probably still be our choice.[/I]. 😈

First drive: the new Porsche 911 Carrera 4 and 4S

Als ik mij niet vergis de uitlaat. De S heeft aan weerszijde een dubbele ronde pijp en de gewone een enkele afgeronde rechthoek aan weerszijden. ( weet niet hoe ik het moet benoemen). Tenzij je een een gewone neemt met PSE. Dan heb je ook 2 dubbele pijpen.

Ik blijf hier maar vragen stellen….. :drink:

Zijn er buiten de 50 PK extra tussen de 4 en de 4S nog andere verschillen? zover ik kan vinden op t internet niet maar ik kan het beter even vragen aan de kennes hier…, alvast bedankt voor de info :up: :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.