997 VS 991

Home Forum Porsche Talk 997 VS 991

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Ik ben zéér tevreden van de 997 cabrio, daar kan ik nu totaal niks van zeggen, want de wagen rijd als een speer en heb ‘m nu een beetje naar mijn zin… :first: , maar betrap mezelf dat ik regelmatig met één oog aan het loeren ben voor een 991 coupe. :lekker:

Nu is mijn vraag aan de kenners, is er iets waar ik op zou moeten letten mocht ik overgaan tot aankoop van dit type wagen ?
      Ik ken er niks van, en heb er zelfs nog nooit in gezeten, en heb persoonlijk geen vereisten maar een open dakje zou wel leuk zijn.. , een C2 zou voor mij al voldoende zijn, want als ik mij niet vergis is de VB van een C4 of een “S” hoger dan de C2
      Graag jullie advies van de kenners hier… :up:

De 997 te koop zetten doe ik “nog” niet, maar moest er interesse zijn van één van de leden dan hoor ik het graag… 😀

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • “saaiere kleuren” .. daar zeg je zoiets.. zoals ik al zei Erwin, over kleuren kan men eindeloos debatteren, ieder zijn ding en smaak zou ik zeggen…, stel je voor.., we lopen allemaal met dezelfde smaak met dezelfde vrouw over straat … :happy: zou een zicht zijn niet ? 😀
        Zwart of donkerblauw is ook een zéér mooie (incognito) kleur, ben er ook wel voor te vinden, maar daar zie je nu eens alles van vuil op héé… 😀

De gele is nu de de goedkoopste 991 met schuifdak op de Porsche locator. Maar er zijn er nog een paar honderd met vooral saaiere kleuren, wees gerust!

Ja, het valt me weeral op dat ik vaak de enige gekleurde in het verkeer ben. Waar ik wel zeker van ben is dat de meesten een kleur kiezen met in hun achterhoofd wat “de mensen” er van vinden. Ik daarentegen heb ooit een job assessment gehad en die wisten me te zeggen dat ik een introverte maar zelfzekere persoonlijkheid ben. Kan kloppen. Dat een Cayman het best tot zijn recht komt in het geel, is een feit, geen goesting. Dat anderen dat niet zien, tant pis! :popcorn:

Agaat grijs of Gt silver :driver: mijn favorieten :happydance:

ik overweeg alle kleuren, behalve rood en geel, ben ik persoonlijk niet zo fan van… (niks persoonlijk héé )
              Als het zou kunnen ne grijze of een witte, die lijken mij het mooist…, kleuren en smaken kunnen natuurlijk enorm verschillen hé… 😆

Manueel of PDK?

Bij PC Wiesbaden (de mijne komt van daar) hebben ze een gele met schuifdak en PDK voor 70.900

nee het zou gaan om een 991.1 , die kosten mij al genoeg 😆 😀

Ik neem aan dat je het hebt over de 991.1 want bij de 991.2 is de cilinderinhoud steeds 3 liter en dus qua verkeersbelasting gelijk.

In Kalken staat de gele 991.2 basismodel met glazen dak (2016) nog steeds te koop. Was deze zomer 96000 maar daar zal al wel wat vanaf gaan want de verkoper belde me vorige maand of ik hem nog overwoog. Neen dus.

De 991.2 heeft wel de kritiek weggevaagd dat het stuurgevoel van de 991.1 niet perfect was. Heb ik van horen zeggen, want ik heb alleen met die gele gereden en nooit met een 991.1.

Dag Wing,

Ik heb een 997 Carrera S Cabrio gehad en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Het geluid van de 997 was gewoon top, mis dat geluid nog steeds…

Maar je kan het draaien en keren hoe je het wil maar vergeleken met een 991 begint het interieur van een 997 wat gedateerd uit te zien…

Qua uiterlijk vind ik de lijn van de 991 ook beter geslaagd dan die van de 997.

Greetz,

Plumber

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.