997S pdk op de testbank

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 997S pdk op de testbank

  • Maker
    Discussie
  • Aangezien er in mn ander topic niet veel reactie komt, zet ik dit nog hier even neer.
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 997mkII MET pdk op de testbank? Blijkbaar zijn er maar enkele in België die dit kunnen, en daar heb ik dan nog uiteenlopende resultaten van gekregen. Heb in mijn zoektocht ook veel het antwoord gekregen: volgens mij zijn die pdk versies niet correct meetbaar op de bank, of geven ze verkeerde waarden door. 🙁

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
    • schitterend :applaus:

        Heb die van mij ook eens op de testbank gezet! :driver:


        Ik kan er mee leven met het resultaat, helaas heeft mijnen garagist er wel wat blauw plekken
        aan over gehouden 😆

          kwestie van onderhandelen hé, ook was er afgesproken, geen 400pk op testbank bij de collega’s, geld terug. 😀

            Wel dat lijkt me dan een eerlijke firma ,niet in orde niet betalen :respect2:

              [quote=”python” post=148194]Ik weet natuurlijk niet wat de afspraken of wat de prijs was (heb ik ook geen zaken mee )maar wat ik me afvraag is hoe hebben ze dan je wagen gechipt als ze hem niet eens fatsoenlijk kunnen meten ?[/quote]

              +1 riekt naar boerenbedrog !

                was iets van 800e, maar omdat de software er weer van is, juist omdat hij niet kon gemeten worden, voorlopig nog niets moeten betalen.

                  Ik weet natuurlijk niet wat de afspraken of wat de prijs was (heb ik ook geen zaken mee )maar wat ik me afvraag is hoe hebben ze dan je wagen gechipt als ze hem niet eens fatsoenlijk kunnen meten ?

                    begin v week nieuws van carrera motors, zal het resultaat alsook mijn volgende zet hier posten.
                    Sprintjes? Oe moet da? 😉

                    PB

                      Zet die testbank uit je hoofd, zoek u een gelijke P. en zet ze naast elkaar voor een sprintje. 😉

                        you have never enough power! Koppel zit na de update ook “slechts” op de normale waarde voor de S. Mijn daily heeft nog bijna 100nm meer 😳

                          [quote=”porsche4ever” post=148034]misschien niet geheel duidelijk te zien, maar max waarden rechts onderaan waren dus 352.2pk @ 6598rpm / 423.0Nm @ 4616rpm[/quote]

                          Waar maak jij je nog zorgen over??? Nm genoeg!!

                            @gun, thanks voor de tip!

                            @python
                            , vermogenupdate is specifiek voor mijn wagen gebeurd, AF meting erna geen idee.. 😳
                            Ik weet wel dat pk niet alles zijn, maar als je een wagen koopt met x aantal pk wil je die toch graag ook effectief onder de kap hebben. Nu lijkt het alsof ik beter een “gewone” carrera gekocht heb, heeft nog 3pk meer, en zou me een stuk minder gekost hebben :think:
                            P.S. airco stond effectief af, zelf de radio/gps/lichten hadden de mannen helemaal uitgezet.

                              Ik heb eens op internet gezocht naar een standaard vermogen uitprint van een 997 PDK maar kon er zo direct geen vinden ?
                              Ben wel eens benieuwd naar zo’n standaard curve dan zou je enigszins kunnen vergelijken met die van jou .
                              Grofweg gekeken naar jou koppelcurve heeft die door een of andere reden een dipje tussen pakweg 5700 /6200 rpm .
                              Is de vermogen update specifiek voor jou wagen gebeurd of is het een standaard van’t schap ECU update ?
                              Is bij de meting ook de A/F (air/fuel ratio) gemeten na de update ???

                              Er word altijd over PK’s gepraat maar PK op zich stelt niet veel voor ,je kan perfect een wagen hebben met minder PK maar toch sneller op de 400m.
                              De uitdrukking PK is een groot begrip , DIN PK ,SAE PK ,CUNA PK of KW PK ze hebben allen verschillende waarden 🙄
                              Jou wagen bv. zou dan omgerekend van DIN naar SAE een +-400 SAE PK hebben :coolness:

                              Naar mijn inziens is het enige waar je op kan baseren bij een vermogen meting het verschil tussen voor en na een update op dezelfde bank gemeten onder +- dezelfde omstandigheden.
                              Uit de twee grafieken die gemeten zijn kan je gaan bepalen of je gewonnen hebt of juist niet.
                              Los van de vermogenbank zijn er verder nog heel wat zaken die een serieuze invloed op de meting kunnen hebben.
                              Vb; luchtdruk ,vochtigheidsgraad ,temperatuur,smeermiddelen ,servo, electrische verbruikers ….het is lachen maar het zal niet de eerste zijn die zijn wagen getest heeft en de airco vergeten af te zetten :salut:

                                Neem eens contact op met ASD :

                                http://www.asdchiptuning.be/be-nl/info/20/Vermogenstestbank.html

                                Deze persoon schijnt een absolute krak te zijn in tuning !!
                                Meer dan 10 jaar geleden heb ik mijn 964 bij hem binnen gedaan (elektrisch probleem) die toen door een andere garage naar de kl* geholpen was. Hij heeft dit snel en perfect opgelost.
                                Ne maat van mij heeft er onlangs zijn 4×4 binnen gedaan waar hij extreem tevreden over was. Hij ging er zijn 996 Turbo ook nog binnen brengen als de nieuwe testbank er was.
                                (dit is enkele maanden geleden dus weet niet of de nieuwe testbank er ondertussen al is)
                                Neem eens contact op met hem, al is het maar voor extra raad of een 2de opinie !!!

                                  Voorgaande test was inderdaad al met de nieuwe software, zonder was er slechts 305 meetbaar, dus 80 te kort zoals ik al zei.
                                  Ik weet niet van voorgaande metingen aan mijn wagen? 😕

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.