Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › 997S pdk op de testbank
- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door nikolas.
-
MakerDiscussie
-
5 november 2013 om 22:45
Aangezien er in mn ander topic niet veel reactie komt, zet ik dit nog hier even neer.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 997mkII MET pdk op de testbank? Blijkbaar zijn er maar enkele in België die dit kunnen, en daar heb ik dan nog uiteenlopende resultaten van gekregen. Heb in mijn zoektocht ook veel het antwoord gekregen: volgens mij zijn die pdk versies niet correct meetbaar op de bank, of geven ze verkeerde waarden door. 🙁 -
MakerDiscussie
-
Mijn remmen werken goed, abs ging te snel in werking. Morgen word hij onderste boven gehaald door carrera motors. Mijn achterste banden zijn ook aan vervanging toe, dus ik zal pas na die check up en de vervanging van de banden de abs weer kunnen testen.
Water om de interkoeler te koelen.
Op een deftige test band simuleert men rijwind, hier duidelijk niet :bounce:Als ik de titel las dacht ik dat je op een remmentestbank was gegaan.
Dacht toch te hebben gelezen dat je niet tevreden was over de remmen.
Ik zou dat toch eerst gaan oplossen vooraleer nog te gaan opdrijven 😀[quote=”porsche4ever” post=147945]al helemaal niet :wtf: Wat zou die mens daar op aan het spuiten zijn?[/quote]
Dat had ik me ook al afgevraagd wat die daar constant op spuit :think:
al helemaal niet :wtf: Wat zou die mens daar op aan het spuiten zijn?
Als het hier niet kan kan het nergens denk ik:
http://www.power-plus.be/nl/Heb daar nog niks dan goeds over gehoord… :popcorn:
bij br hebben ze dus wel z’on testbank, die de voorwielen laat meedraaien met de achterwielen, maar dan nog klopten de gegevens niet. Dan via mn verkoper is oostende beland, waar de verkoper in de besturing zelf de foutcode had kunnen deleten, waardoor de wagen dus op een gewone bank kon staan, maar ook hier foute cijfers…
[quote=”porsche4ever” post=147859]nope, heeft geen zulke testbank. Probleem met de pdk is, dat de meeste testbanken(ook de 4×4 banken) waarop je achterwiel aangedreven voertuigen plaatst, het voorwiel niet laat meedraaien. Met de manuele versies of de tiptronic was dit tot nu toe geen probleem, met de pdk blijkbaar wel. De auto gaat dan in veiligheid en heeft een foutcode aan waardoor de test niet kan uitgevoerd worden.
Ik heb ondertussen bij br performance geweest, waar ze die modellen wel kunnen teten, blijkt de uitkomst zowat 80pk onder de opgegeven 385pk te liggen. Er zit natuurlijk altijd ergens een bepaalde marge op, maar dit is veel te veel natuurlijk.
Wagen is ondertussen terug binnen bij de dealer waar ze alle mogelijke testen hebben uitgevoerd maar niets gevonden hebben. Vrijdag doen ze de wagen dan ook binnen bij carrera motors om verder te zoeken naar eventuele oplossingen.
Dealer heet zelf op de baan sprintjes getrokken van 0-160, en de uitkomst lag telkens rond de 9,8s wat de opgegeven waarden van porsche zelf zijn. Moest er dus effectief 80pk minder zijn zou dit ook voelbaar zijn.
Hoogstwaarschijnlijk zijn er met de testen voor deze modellen dus wat mis gegaan.[/quote]Heb ergens op een Engelstalig forum iets gelezen van een maintenance mode van de PDK, die mogelijk die voorwielrotatie beperking opheft. Zal dat eens proberen op te snorren en dan laat ik nog iets weten !
ok, thanks voor de tip, kreeg er al een paar binnen via pb trouwens ook. :applaus:
Eerst resultaat onderzoek van carrera motors afwachten.Een vriend van me; Joost Jochems, runt een bedrijf dat testbanken bouwt. Check eens dynostar. Ligt in de buurt van Breda. Hij zal je zeker kunnen helpen.
plus, ik denk dat als ik effectief 80pk minder zou hebben, dat ik niet van zwarte pijl zou kunnen wegrijden, die nu volgens mij een 379pk zou hebben. Cijfers kloppen gewoon niet.
nope, heeft geen zulke testbank. Probleem met de pdk is, dat de meeste testbanken(ook de 4×4 banken) waarop je achterwiel aangedreven voertuigen plaatst, het voorwiel niet laat meedraaien. Met de manuele versies of de tiptronic was dit tot nu toe geen probleem, met de pdk blijkbaar wel. De auto gaat dan in veiligheid en heeft een foutcode aan waardoor de test niet kan uitgevoerd worden.
Ik heb ondertussen bij br performance geweest, waar ze die modellen wel kunnen teten, blijkt de uitkomst zowat 80pk onder de opgegeven 385pk te liggen. Er zit natuurlijk altijd ergens een bepaalde marge op, maar dit is veel te veel natuurlijk.
Wagen is ondertussen terug binnen bij de dealer waar ze alle mogelijke testen hebben uitgevoerd maar niets gevonden hebben. Vrijdag doen ze de wagen dan ook binnen bij carrera motors om verder te zoeken naar eventuele oplossingen.
Dealer heet zelf op de baan sprintjes getrokken van 0-160, en de uitkomst lag telkens rond de 9,8s wat de opgegeven waarden van porsche zelf zijn. Moest er dus effectief 80pk minder zijn zou dit ook voelbaar zijn.
Hoogstwaarschijnlijk zijn er met de testen voor deze modellen dus wat mis gegaan.Heeft Heinz geen fatsoenlijke dyno ?
Hij vraagt in elk geval toch al grof geld voor een akra. Voor dat geld zou een baseline en een post-install dyno er eigenlijk wel bijmogen !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.