Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › 997S Spacer breedte
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door porsche.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Hier een foto van een 4S met achter 7 mm spacers en voor 3 mm spacers.
Zo heb je een beter idee van het visuele.Ik heb op mijn 997 S vooraan 3 mm en achteraan 5 mm met standaard (Sport Design) velgen.
Is wat mij betreft perfect.Plumber
[quote=”reys”:bciulpwu]Beste Marc-911,
voldoende aan 7 cm achteraan
.
heb je kans op raak/snijpunten. Vooraan zou ik persoonlijk niets wijzigen maar je kan eventueel gaan naar 3 cm.
Met die spacers wel ja, type foutje 😉
Op de 4S heb ik zowel voor als achter 5mm.[/quote]
Ja Reys inderdaad, serieuze type fout van mij, 7 cm zou wel indrukwekkend zijn hé 😀
Anoniem17 juni 2009 om 02:11Beste Marc-911,
voldoende aan 7 cm achteraan
.
heb je kans op raak/snijpunten. Vooraan zou ik persoonlijk niets wijzigen maar je kan eventueel gaan naar 3 cm.
Met die spacers wel ja, type foutje 😉
Op de 4S heb ik zowel voor als achter 5mm.
[quote=”Marc-911″:inycud8u]
Dank zover. In antwoord op je vragen:
– Wagen is een 997S
– Standaard Carrera S velgen
– Voor en achter wil ik hem breder zetten![/quote]Beste Marc-911,
Als je een S hebt met standaard velgen dan heb je voldoende aan 7 cm achteraan. Hij zal dan optisch mooi gelijk komen.
Ik heb er al gezien met meer maar dat is esthetisch niet meer mooi vind ik. Je hebt de wagen toch niet laten verlagen, want anders heb je kans op raak/snijpunten. Vooraan zou ik persoonlijk niets wijzigen maar je kan eventueel gaan naar 3 cm.De kans is zelfs groot dat men het op de TC niet opmerkt omdat het inside praktisch niet opvalt. Hou wel rekening dat je de bouten aanpast aan de spacers en nadien een uitlijning laat uitvoeren met de nieuwe waarden.
[quote=”porsche”:29idcslj]Normaal zal de dealer inderdaad 5 mm opgeven omdat deze waarden door Porsche goedgekeurd zijn ivm gelijkvormigheid en garantie.
Zij kunnen wel informatie geven tot welke max. waarden je kan gaan maar dan op eigen verantwoordelijkheid.
Is je wagen een 997 of 997S, het hangt ook af van het soort velg dat je hebt liggen en is het vooraan of achteraan ?
Bij de standaardvelgen kan je probleemloos tot 7 mm achteraan gaan. Je moet dan wel de uitlijning van je achterwielen laten herzien, velen vergeten dit wel eens.[/quote]Dank zover. In antwoord op je vragen:
– Wagen is een 997S
– Standaard Carrera S velgen
– Voor en achter wil ik hem breder zetten![quote=”Marc-911″:1e2kfltw][quote=”porsche”:1e2kfltw][quote=”Marc-911″:1e2kfltw]Wat is de maximale spacerbreedte, voor en achter, die ik kan monteren?
Wagen heeft standaard “Carrera S” velgen.[/quote]
Even telefoontje naar de dealer en je bent 100% zeker.[/quote]Niet helemaal…die kan enkel maar aangeven dat je je bij de 5mm als voorgeschreven door P mag houden (begrijp ik ook wel) ivm garantie….vandaar de vraag hier[/quote]
Normaal zal de dealer inderdaad 5 mm opgeven omdat deze waarden door Porsche goedgekeurd zijn ivm gelijkvormigheid en garantie.
Zij kunnen wel informatie geven tot welke max. waarden je kan gaan maar dan op eigen verantwoordelijkheid.
Is je wagen een 997 of 997S, het hangt ook af van het soort velg dat je hebt liggen en is het vooraan of achteraan ?
Bij de standaardvelgen kan je probleemloos tot 7 mm achteraan gaan. Je moet dan wel de uitlijning van je achterwielen laten herzien, velen vergeten dit wel eens.[quote=”porsche”:1j3vxdxm][quote=”Marc-911″:1j3vxdxm]Wat is de maximale spacerbreedte, voor en achter, die ik kan monteren?
Wagen heeft standaard “Carrera S” velgen.[/quote]
Even telefoontje naar de dealer en je bent 100% zeker.[/quote]Niet helemaal…die kan enkel maar aangeven dat je je bij de 5mm als voorgeschreven door P mag houden (begrijp ik ook wel) ivm garantie….vandaar de vraag hier
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.