A true winter wonderland…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s A true winter wonderland…

• Maker
    Discussie
  • Norway’s North Cape is one of the most northerly points in Europe. When the time was right, Classic Driver Frank Strothe checked the battery and alternator of his 1966 Porsche 911 (shod with studded winter tyres), stuffed a sleeping bag and other essentials under the ‘bonnet’ and set off.

Het volledig artikel vind je HIER

Als dit hier ooit eens iemand organiseert…

I’m in!!
    BIG time! :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • [quote=”Funny” post=116392]Op de duivelsweg wil ik de P wel eens loslaten ,en dan een filmpje met geluid van al die porschen in dat dal. :lekker: :lekker:[/quote]

+1 :driver: :music:

njam, njam :lekker: :lekker: :lekker:

Op de duivelsweg wil ik de P wel eens loslaten ,en dan een filmpje met geluid van al die porschen in dat dal. :lekker: :lekker:

Uitgeroepen door ” Topgear ” als het mooiste stuk – road – van de wereld …

waarbij de 3 heren in een programma op zoek waren naar het mooiste stuk asfalt

” De duivelsweg “

PB

‘t Is veel te duur en tricky maar het laat me niet los :lekker:
                Nog een optie zou zijn om er heen te :driver: , daar een paar dagen blijven en dan de terugreis… 6-daagse cruise langs de fjorden op deze knaap:

Wie dit thuis aan zijn vrouw niet verkocht krijgt… 😕 ruzie :mrgreen:

Op de heenreis kunnen we dan ook de Duivelsweg aan doen, staat in de top 20 van “routes die je ooit moet gereden hebben…

trollstigen1.jpg

Trollstigen-11.jpg

PB

Net nog eens overlopen met The Misses, haar oogskes begonnen spontaan te blinken. :first:

Lijkt mij een topplan.
                    Mits het op dagen is dat ik vrij ben, ga ik mee!!
                    Die halve Noor hierboven probeer ik da ook wel zover te krijgen 💡

Optie

– 1 dag rijden naar Frederikshaven
                      – Veerboot naar Oslo
                      – 540 Km over de autoweg E6 naar Trondheim
                      – 1 dag pauze
                      – E6 vervolgen naar Fauske (675 km)
                      – E6 naar Nordkjosbotn via Narvik (430 km)
                      – E6 naar Olderfjord (440 km)
                      – 1 dag pauze
                      – E69 naar Nordkapp (North Cape) slechts 105 km

… en dan weer terug :driver:

PT

Ga je ook naar Ivalo Funny ? Ik ga er alvast 4 dagen buiten spelen :relaxman: :relaxman: :driver: :driver: .

Ik zie het wel zitten om in maart eens te gaan driften in een Scandinavisch land , kan me dan vrij maken .

Ik zou *doodgraag* met de smurf erheen smurfen, maar ‘t gaat te koud zijn vrees ik (zoals al aangegeven in ‘t artikel).
                            3300 km ongeveer x 2 = 6600 km, 450km per 100 Euro naft… is al rond de 1500 Euro aan naft alleen…
                            3300 km ongeveer aan pakweg 600 km/dag is al bijna 6 dagen onderweg om er te geraken en nog eens bijna 6 dagen terug, 4 dagen ter plaatse en je hebt 2 weken vakantie gevuld (gretig gebruik makend van het alzo verkregen extra weekend)
                            15 overnachtingen in de goedkoopste hotels = minimum 1500 Euro, neem eens ter plaatse een ietsje deftiger hotel en je zit aan 2000 Euro.
                            Dan heb je nog niks gegeten of gedronken…

Ervaring : priceless! :respekt:

Wie gaat er nu nog mee? :mrgreen:

Anders begin ik eens te plannen, volgend jaar, vertrekken op Kerstdag… :geek:

smurfen in de sneeuw ? :engeltje:

PB

3272km enkele reis, van bij mij thuis gerekend.
                                Nu wil het toeval dat ik vrij ben de komende weken. :mrgreen:

http://en.wikipedia.org/wiki/North_Cape,_Norway

Pak je valies, morgen zijn we weg 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.