- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 december 2014 om 13:12
Geachte mevrouw Ait Daoud,
Met genoegen heb ik vastgesteld dat het Antwerpse stadsbestuur zijn streven naar een gezonder leefmilieu daadwerkelijk gestalte probeert te geven. In het bijzonder juich ik de geleidelijke invoering toe van maatregelen om vervuilende wagens te weren. Toch wil ik u vragen om de volgende zaken in overweging te nemen.
Net als vele anderen met mij bezit ik een hobbywagen waarmee ik mij slechts uitzonderlijk verplaats, meestal naar aanleiding van een of ander evenement. In mijn geval gaat het om een Porsche 911 uit 2000. Als ik de tabellen correct lees, dan kan ik met dat voertuig vanaf 2020 de binnenstad niet meer in. Jammer genoeg is het uitgerekend daar dat de auto gestald wordt. In het district waar ik woon heb ik niet de mogelijkheid om de auto onderdak te geven. De auto permanent op straat parkeren vormt zowel om veiligheidsredenen als omwille van de ruimtelijke ordening van onze buurt geen alternatief. Wie zegt er trouwens dat de regeling die voor het stadscentrum wordt uitgewerkt straks ook niet in de districten geldt?
Eigenlijk behoor ik nog tot de gelukkigen want een groot deel van de leden van het Porscheforum (veelal gewone mensen die net zoals ik via de aanschaf van een derde- of vierdehandswagen een jongensdroom hebben waargemaakt) bezitten een auto die van (veel) eerder dateert dan 1997. Die staan dus in 2016 al voor het blok. Geen probleem daarentegen voor de welstellenden die zich voor minimaal 100.000 euro een nieuwe 911 hebben aangeschaft.
Graag wil ik u vragen om over deze problematiek na te denken en indien mogelijk een realistische oplossing voor te stellen. Eén mogelijkheid kan zijn om (indien nodig na betaling) een uitzondering te voorzien voor deze situaties. Een dergelijke licentie mag ook weer niet te duur zijn want dan treft men opnieuw de minder kapitaalkrachtige hobbyisten.
Dit zijn de zaken die ik u ter overweging geef. Graag verneem ik van u wat u ons desgevallend als alternatief kunt aanbieden.
Dank voor de aandacht die u aan dit schrijven verleent.
Met vriendelijke groet,
(JanMLB)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.