aandachtspunten 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 aandachtspunten 964

  • Maker
    Discussie
  • Als kersverse eigenaar van een 964 Carrera 2 uit 1991, had ik graag geweten wat de aandachtspunten zijn waarop ik moet letten bij dit type.Daarmee bedoel ik dingen zoals carrosserie gevoelig voor roest rond de ruiten, enz.
    Maar ook op gebied van de motor, wat zijn daar de punten die ik moet in het oog houden.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Bedankt voor de tips!
      Zal ik zeker (laten) bekijken en eventueel vervangen en/herstellen.

        Bijvoorbeeld:

        Kijken of er een ontluchting kit werd gemonteerd door de vorige eigenaar in de verdeler. Het vergaan van het rubber riempje voor de synchronisatie van de twee stroomverdelers (dubbele bougies) als gevolg van ozonophoping in de behuizing kan ernstige motorbeschadiging veroorzaken.
        Er is een betaalbare ontluchting kit op de mark om dit probleem te voorkomen.

        De pakking op de eerste modellen tussen onderblok en bovenbouw (cylinderkop).

        De leidingen tussen olietank (dry-sump) en motor.

        Hardhandig omspringen met de koppeling is af te raden.

        Het dubbel massa vliegwiel op de eerste exemplaren is eerder zwak. Later werd het Freudenberg DMF vervangen door een ander merk. Indicatie: veel trilling bij lage toeren

      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.