aandachtspunten apkkeuring

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen aandachtspunten apkkeuring

• Maker
    Discussie
  • Beste mensen,

Afgelopen jaar heb ik een soort van sloopporche gekocht.Na een aantal maanden hard werken heb ik hem aan het lopen gekregen de bedrading van de verlichting doet het weer echter bij het starten maakt de bensinepomp een vreemd geluid ik weet niet of dit normaal is.
    Verder wil ik graag weten wat de aanschtspunten zijn voor de apkkeuring.Is dit een normale apkkeuring met dezelfde kosten als voor een gewonen wagen? alvast bedankt gr willy

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik ken weinig van techniek en helemaal niks van APK keuringen .
      Doch ik wil je wel van harte welkom heten hier .
      Misschien leuk om je eens voor te stellen in het daarvoor bestemde rubriekje hier op het forum . 💡

Edit : Ik zie net dat je dat al gedaan hebt , geweldig 😉

Wim

Dit zijn de voornaamste punten voor een Nederlandse APK

Aandachtspunten bij een APK-keuring

* Wielophanging (speling vrij)
        * Remmen ( alle waardes gelijk, ook de handrem, mag wel een afwijking van 10%
        * Schokdempers (60% norm)
        * Banden (minimaal slijt indicator)
        * Stuurinrichting (speling vrij)
        * Verlichting ( goed werkend en zonder vocht)
        * Carrosserie (geen grotere roest plek als 10cm)
        * Uitlaatgassen (binnen de norm van bouwjaar auto, en uitlaat gasdicht)
        * Voertuigbewijs
        * Voertuigidentificatienummer

Alles moet dan wel binnen de normen vallen, en stofhoezen e.d mogen niet gescheurd zijn.
        Keurmeester mag ook niet met een scherp voorwerp op de bodem of kokers rammen, alleen bij een verdachte plek die groter is als aangegeven.

Dank je wel voor de snelle reactie.Ik begreep pas later dat het om het belgische forum ging.Maar dat mag de pret niet drukken lijkt mij.Denk dat er misschien meerdere nederlanders op de forums zitten en die kunnen me dan wel verder helpen over de apk.
          mvg Willy

Anoniem

Van mijn kant 2 reacties 😀
            1.
            Benzinepompen van klassieke Porsches maken het geluid alsof ze de benzine rechtstreeks uit Arabië oppompen. 😀 😀
            2. APK keuring doen wij in België niet aan mee..

verder toch welkom 🙄

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.