aandampen voorruit

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen aandampen voorruit

• Maker
    Discussie
  • bij vochtig weer dampt de voorruit van mijn targa snel aan. bestaat er een produkt om dit te verhelpen?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik heb dat met dit weer ook voor met de daily .
      Doch ik ben zeker dat het niet aan een lek ligt , maar aan vochtige matten van natte voeten (sneeuw en regen)
      Doordat die van mij de voetverwarming aanzet verdampt dit en slaat aan op de (ijskoude) ruiten .
      Misschien ook bij jou het geval 💡

ik wee’t dat het niet zo goed is…
        Maar zoeken naar zo een plekje lukt ook altijd handig als je naar zo een hogedruk self carwah gaat 🙂 )
        even je auto afspuiten met water en je zit zo dat op sommige plaatsen een druppel aan de binnenkant komt (ttz werkt vooral als het een raamrubber of daksluiting is.

Wim

Ik denk dat je net als wat Porsche schrijf het moet zoeken in een niet goede afsluiting, want ik heb dat probleem niet bij onze cabrio.
          Deze staat hier nu buiten in de regen, en als ik vanavond instap heb ik bijna geen aanslag.
          Dus even zoeken of er ergens een vochtig plekje in de auto is waar vocht naar binnen kan komen.

[quote=”nosewheely”:1d7n0c3c]bij vochtig weer dampt de voorruit van mijn targa snel aan. bestaat er een produkt om dit te verhelpen?[/quote]

Het beslaan van autoruiten is inderdaad een vochtprobleem. De oorzaak zal je moeten zoeken in onvoldoende ventilatie of lekkage.
            Er zijn tientallen produkten in de handel om een voorruit te behandelen tegen damp, gaande van spuitbussen, sprays en doekjes om deze verschijnselen te onderdrukken.

Rain-X Anti Fog is degelijk omdat het geen strepen of sporen achterlaat, vele produkten geven na aanbrengen toch nog condentie, Rain-X niet.

Een tip van tante kaat is scheerzeep (uit een spuitbus). Mooi uitsmeren en droogwrijven met proper doek helpt ook en het is gratis.

Verder is een goede ventilatie belangrijk, toch zeker met je Targa. Onvoldoende ventilatie zorgt er namelijk voor dat het vocht wat jij uitademt de lucht te vochtig maakt samen met het temperatuur verschil van binnen en buiten. Airco is een ideale vochtbestrijder maar die zal je vermoedelijk niet hebben in je Targa.
            Moderne wagens hebben dit probleem niet meer omdat de automatische warmte/airco luchtcirculatie dergelijke zaken verhinderd.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.