aankoop 911

Home Forum Stel jezelf even voor ! aankoop 911

• Maker
    Discussie

• Ive

Hallo,
      Ik ben Ive en ben nieuw op het forum.
      Ik ben rustig aan het rondkijken naar een mooie 911 luchtgekoeld.
      Ik twijfel nog steeds tussen een model van 1980 tot 1990 of tussen de 964

Hebben jullie tips ivm de beste of betrouwbaarste motor?
      de 2.7 of 3.0 of toch beter een 964?

Mvg en alvast bedankt
      Ive

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Je moet er ook wel rekening mee houden dat je een (bijna) oldtimer koopt, en dat ‘betrouwbaarheid’ daar relatief is. Het blijven auto’s van 20-25 jaar oud, dus vroeg of laat ga je sowieso wel een probleem tegenkomen. Als je zoekt naar betrouwbaarheid, kan je misschien beter een jongere wagen kiezen. Of om het met de woorden van mijn garagist te zeggen: “Vrouwen en oldtimers, dat is altijd miserie!”.

Een oldtimer gaat in mijn ogen meer om passie voor de wagen dan om betrouwbaarheid of prestatie. Maar zoals bladerunner al zegt, zolang hij goed onderhouden is, zit je met een 911 wel goed.

Elke Porsche is betrouwbaar, zolang hij maar onderhouden is zoals het hoort.

Ive

is een 3.0 van 1983 dan minder betrouwbaar dan een 3.2?

Ik vind beide wagens top 3.2 of 964 zalig om te cruisen veel succes met de zoektocht naar jouw *porsche

Ive

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.
                Mijn post vond ik inderdaad niet terug op ‘t forum dus had een nieuwe voorstellingspost gemaakt.
                Rustig rondkijken is dus de boodschap heb ik begrepen 😉

tom

ik heb de 1984 targa 3.2 met 915 boite en vind deze net nog iets leuker rijden dan de g50 de verhoudingen passen beter
                  maar ja dat is mijn bevinding he :relaxman:
                  welke *porsche je ook koopt have fun with it :driver:

F

Dat wel maar die wordt ook gebruikt in de 964 en we willen niet dat hij dat gaat kopen hé :what:

G50 bak wordt steeds meer aangeraden

F

Iedere P-kenner zal beamen dat de 3.2 G50 de beste is uit het hele gamma :engeltje:
                        (en al zeker die zwarte cabrio-versie zoals ik heb) :mrgreen:

ken

welkom hier Ive

964 zeeeer goede keuze 😀

Neen hoor Wim, je gaat niet te ver.
                            3.2 is :up:

welkom
                              en succes met je zoektocht naar een luchtkoeler
                              3.2 is super fijne motor
                              :drink:

Wim

Welkom Ive, en sorry voor de late plaatsing maar is er waarschijnlijk elke keer door geglipt. 😳

En als ik je een tip mag geven voor de beste motor en die vernoem je niet, maar dat is de 3.2 :relaxman:

Oei, en nu ga ik misschien te ver. :mrgreen:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.