aankoop 911 1968 swb

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 aankoop 911 1968 swb

• Maker
    Discussie
  • hallo,ik sta op het punt een porsche 911 swb van 1968 aan te kopen
    het probleem dat zich vr-ormt is dat er geen alu identificatieplaatje bij de wagen is en volgens de eigenaar kan ik dat zo bij porsche bestellen,en er is ook geen gelijkvormigheidsattest,
    was er bij dat model en bouwjaar al een gelijkvormigheidsattest?of was dit nog niet van toepassing?
    en dat identificatieplaatje kan ik dat inderdaad bestellen bij porsche en enig idee over welk bedrag we dan spreken?
    vriendelijke groeten johan

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • er is een belgisch inschrijvingsbewijs bij en een roos formulier van de douane in nederland ,dus ik denk denk dat ie al de douane is gepasseerd mr ik vrees in de verkeerde richting,dat ie reeds bijna klaar is om in nederland in geschreven te worden,allesinds bedankt voor de reacties ,ik ga het nog eens laten bezinken,want heb geen zin om eindelijk mijn 1 ste porsche te hebben en dan problemen te hebben met papieren en plaatjes etc,misschien zoek ik toch nog verder naar een andere waar ik wel 100 % zekerheid heb over al die dingen,

Ook ooit een ontbrekend plaatje gehad .
        Gewoon in een autoshop een blanco gekocht en laten graveren bij een shop waar ze tropheën en bekers verkochten .

Vanaf 1968 was een gelijkvormigheidsattest verplicht in ons land als ik me niet vergis.
          Indien je dat plaatje bij Porsche wil laten plaatsen zal je daarvoor een homologatiekeuring moeten laten doen bij D’ieteren, en dat lukt alleen als de wagen nog volledig origineel is…
          Bij redelijk wat Porsche verkopers/garagisten kan je trouwens ook zo een alu plaatje verkrijgen waar je dan zelf je nr in kan laten graveren of slaan, vooral wagens die uit nederland komen mankeren wel eens dat plaatje…

Als ik van jou was zou ik me er toch eerst van vergewissen dat er al niet zo een wagen rondrijd ergens op de wereld met dezelfde chassisnr…

Welke papieren krijg je dan wel bij de wagen ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.