Aankoop 911 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aankoop 911 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Ik ben gek van de 911 en een tijdje geleden heb ik besloten om me er één aan te schaffen. Ik was aan het twijfelen tussen een 964 en een 3.2, maar na het lezen van enkele discussies over de voor- en nadelen van beiden heb ik besloten dat ik met mijn budget beter een 3.2 neem, dan een erg goedkope 964. De bedoeling is trouwens dat dit mijn (enige) wagen wordt voor dagelijks gebruik (ook woon-werk verkeer)

    Ik heb al veel zitten rondneuzen op sites van porsche-clubs en verkopers, maar ik zit toch nog met een aantal vragen. Ze zijn waarschijnlijk al verschillende keren op dit forum gesteld, maar ik kan ze niet direct terugvinden.

    1) Wat is het verschil tussen een G50 versnellingsbak en een gewone? Zal ik het verschil merken aangezien dit mijn eerste porsche zou zijn?

    2) Ik heb al veel gelezen over verzekeringen, en veel uiteenlopende zaken gevonden. Als ik het goed begrijp is het niet (meer) mogelijk om een oldtimer verzekering te nemen voor dagelijks gebruik. En blijkbaar laten de verzekeringen met reductie geen woon-werk verkeer toe?

    3) Wat is het verbruik van een 3.2?

    4) Is er een lijstje in omloop van verkopers (garages) met een goede reputatie? Ik heb echt schrik om zwaar gen**kt te worden door een sjoemelaar… Ik heb erg goede dingen gehoord over Lecars.be (RSR?). Weet iemand of car911 in Evere OK is?

    5) Op alle forums wordt aangeraden om de wagen eerst door een specialist te laten keuren alvorens hem te kopen. Hoe gaat dit in zijn werk? Neem je zo’n specialist mee naar die garage, of neem je die wagen even mee, of…? En hoeveel kost zo’n onderzoek door een specialist? En vooral: waar kan ik zo’n specialist vinden?

    6) Sommige garages geven 1 jaar garantie. Ik veronderstel dat de inhoud van die garantie niet overal dezelfde is. Wat moet er zeker instaan?

    7) Hoeveel budget moet ik appart houden voor onvoorziene omstandigheden, eenmaal dat ik de wagen heb?

    8) Welke onderdelen vervang ik best direct, tenzij ze net vervangen zijn door de garage? Ik dacht dat dit voor de distributieriem en de waterpomp het geval was.

    Dit zijn een hele hoop vragen, en misschien had ik het in verschillende posts moeten zetten, maar op deze manier blijft alles samen, en kunnen toekomstig nieuwe kopers zich een hoop moeite besparen.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!! Tips die niets met mijn vragen te maken hebben zijn uiteraard ook zeer welkom!!

    Groeten,

    Hans

    [size=75:9ad2smo2]Edit by Mod: Even in het juiste rubriekje geplaatst 😉 [/size]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Ik zag het aan het adres (nu pas)
      Aan de hand van de foto had ik echt gedacht dat het op de Kempische Steenweg was

      (let op de achtergrond)

      Foute van mij dus 😳

        [quote=”911-lover”:2cyrmvst]Dat is in Hasselt op de Kempische steenweg naast Centrum Cars.
        Ikmoet morgen toch in de buurt zijn en als ik tijd over heb zal ik eens een kijkje gaan nemen.[/quote]

        Is in Diest, niet in Hasselt…
        Ik ken de wagen, ben hem een maand of 5 geleden in Gent gaan bekijken… zat enorm veel werk aan, was echt in slechte staat.
        Maar de wagen is intussen al lang verkocht in Diest, de nieuwe eigenaar is hem volledig in orde aan het zetten…

          Hallo Hans,

          Neem idd vooral je tijd en geen overhaaste beslissingen. Heb alvorens ik de mijne kocht ongeveer 2 jaar wekelijks rondgekeken. Laat inderdaad ook steeds een aankoopkeuring uitvoeren. Ik heb eenmaal op het punt gestaan een 911 te kopen die er op het eerste gezicht prima uitzag. Tot ik de akk liet uitvoeren…Je wil het niet weten… 🙄

          Ik zou me ook zeker niet door een 915-bak laten afschrikken. Ik heb ook wel een bakrevisie achter de rug , maar de 915 schakelt erg lekker en ik vind het persoonlijk erg leuk om mee te rijden. Je kan het best zelf eerst proberen met de verschillende types een ritje te maken alvorens hierin een beslissing te nemen.
          Zelf gebruik ik de P ook dagelijks, zomer en winter, en dat is geen enkel probleem. Heb ook wel eens gehad dat de ramen in de winterperiode de eerste kilometers wat lang aangedampt bleven. Maar dan ga je toch er gewoon even met een doekje over, wat maakt dat nu uit? Wanneer je wat kilomoters verder bent is het probleem van de baan, en de tevreden grom die je van de wagen in ruil krijgt doet je al rijdend , én met de glimlach op je gezicht, je doekje terug in het handschoenkastje leggen. 😉
          Succes!

          Anoniem

            [quote=”rolkooi”:29w99dte][ik denk voor dagelijks gebruik 3.2 niet de juiste keuze is zeker niet in de winter de verwarming .de ruiten dampen vlug aan zeker met regenweer. plus gevaarlijk rijden. in de zomer is een 3.2 heerlijk voor terijden .als het voor altijd is ga ik voor 964 is meer uit gerust.[/quote]
            Dan kan ik beamen, en ik zou dan zelfs voor een C4 gaan: dan kan je bij alle weer buitenkomen. Is natuurlijk wel wat duurder in aankoop/gebruik/onderhoud.

              Een 964 ombouw

              ABS ? Denk het niet op een 3.2

                Dat is in Hasselt op de Kempische steenweg naast Centrum Cars.
                Ikmoet morgen toch in de buurt zijn en als ik tijd over heb zal ik eens een kijkje gaan nemen.

                  Op koopjesnet staat een 3.2 van maar 13500€! 😯 Dat lijkt me wel erg weinig. Is iemand die wagen toevallig al gaan bekijken?

                  Is van handelaar: car center meçit. Heeft iemand ervaring met deze verkoper?

                  Zie link:

                  http://www.koopjesnet.be/Rijden/Autos_+ … wagen.html

                  Groeten,

                  Hans 😯

                    ik weet niet ,maar heb je al eens met een “oudere” 911 gereden?
                    Grijp je kans om dat te doen vooraleer je voor dagelijks gebruik deze wagen koopt.
                    Lange stukken (trajekten) in Belgie zullen zeker gepaard gaan met files en voor korte stukjes zal je moter ,zeker in de winter,niet echt warm worden.

                      [quote=”stefx911″:nzxpuetx]De jouwe toch niet Luc ? 😯 [/quote]

                      eu nee deze niet dit is eentje in het blauw, en ja 😳 ik ga die van mij verkopen.Waarom zal je vragen wel vrij simpel al de wagens hier zouden weg moeten en er komen er 2 andere in de plaats 1 nieuwe en 1 occa en ja van het merk Porsche wel te verstaan.

                        Ga eerst maar eens naar wat wagens kijken en keur ze maar eens goed!

                        Je zal het idee van snel een goeie te vinden wel laten varen. Tenzij je echt veel geluk hebt.

                        Neem je tijd en neem vooral geen overhaaste beslissingen.

                          RSR, jammer dat het geen G50 is die je hebt staan! 😥 Voorlopig zoek ik eerst nog even verder naar een geschikte G50…

                          Op Kapaza staan wel een aantal 3.2’s. De laatst toegevoegde heeft roestvlekken (dixit de eigenaar, dus daar waag ik me niet aan). Verder staat er nog een leuke paars-blauwe met 159500 km, uit Ledeberg. Ik ga die wel eens bekijken denk ik. En verder staat er ook nog een aubergine-kleurige (geen G50) die wel èrg goedkoop is; ik vraag me af waarom, want ik kom die al twee weken tegen dus er lijkt me een geurtje aan te zitten.

                          In het algemeen valt het me trouwens op dat er veel wagens zijn met relatief weinig kilometers. Wordt er veel mee geknoeid? En zijn er een aantal truukjes waarmee je eventueel gefoefel aan de kilometers zou kunnen merken?

                          Bedankt voor de reacties en de zoektocht gaat verder….

                          Hans

                            De jouwe toch niet Luc ? 😯

                              3.2 is de beste motor ooit gebouwd door porsche en dat weet iedereen. Ik heb ook en 3.2 te koop staan maar wel zonder G50 bak.

                                De kilometerstand is zeker niet abnormaal en in tegenstelling tot vele zeer geloofwaardig.
                                De wagen is tenslotte 19 jaar oud en heeft dus een gemiddelde van een dikke 11.000km per jaar wat zeker niet de kop af is.

                                ken

                                  Welkom hier
                                  binnenkort hebben we er een gelukkige Porsche eigenaar bij 😉

                                  op de meeste antwoorden is al een antwoord gegeven, ‘t gaat hier rap 😀 wink:

                                  Bij car911… de wagen heeft de garage 2 keer gezien, daarna niet meer…

                                  een budget voor de 3.2, taksen + verzekering + onderhoud zit je toch al rap aan 1500€ zonder onvoorziene kosten.

                                  Neem gerust je tijd en je vindt er zeker wel een goede hoor!!

                                  Veel suc6 en hou ons op de hoogte.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.