Aankoop 911 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aankoop 911 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Ik ben gek van de 911 en een tijdje geleden heb ik besloten om me er één aan te schaffen. Ik was aan het twijfelen tussen een 964 en een 3.2, maar na het lezen van enkele discussies over de voor- en nadelen van beiden heb ik besloten dat ik met mijn budget beter een 3.2 neem, dan een erg goedkope 964. De bedoeling is trouwens dat dit mijn (enige) wagen wordt voor dagelijks gebruik (ook woon-werk verkeer)

    Ik heb al veel zitten rondneuzen op sites van porsche-clubs en verkopers, maar ik zit toch nog met een aantal vragen. Ze zijn waarschijnlijk al verschillende keren op dit forum gesteld, maar ik kan ze niet direct terugvinden.

    1) Wat is het verschil tussen een G50 versnellingsbak en een gewone? Zal ik het verschil merken aangezien dit mijn eerste porsche zou zijn?

    2) Ik heb al veel gelezen over verzekeringen, en veel uiteenlopende zaken gevonden. Als ik het goed begrijp is het niet (meer) mogelijk om een oldtimer verzekering te nemen voor dagelijks gebruik. En blijkbaar laten de verzekeringen met reductie geen woon-werk verkeer toe?

    3) Wat is het verbruik van een 3.2?

    4) Is er een lijstje in omloop van verkopers (garages) met een goede reputatie? Ik heb echt schrik om zwaar gen**kt te worden door een sjoemelaar… Ik heb erg goede dingen gehoord over Lecars.be (RSR?). Weet iemand of car911 in Evere OK is?

    5) Op alle forums wordt aangeraden om de wagen eerst door een specialist te laten keuren alvorens hem te kopen. Hoe gaat dit in zijn werk? Neem je zo’n specialist mee naar die garage, of neem je die wagen even mee, of…? En hoeveel kost zo’n onderzoek door een specialist? En vooral: waar kan ik zo’n specialist vinden?

    6) Sommige garages geven 1 jaar garantie. Ik veronderstel dat de inhoud van die garantie niet overal dezelfde is. Wat moet er zeker instaan?

    7) Hoeveel budget moet ik appart houden voor onvoorziene omstandigheden, eenmaal dat ik de wagen heb?

    8) Welke onderdelen vervang ik best direct, tenzij ze net vervangen zijn door de garage? Ik dacht dat dit voor de distributieriem en de waterpomp het geval was.

    Dit zijn een hele hoop vragen, en misschien had ik het in verschillende posts moeten zetten, maar op deze manier blijft alles samen, en kunnen toekomstig nieuwe kopers zich een hoop moeite besparen.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!! Tips die niets met mijn vragen te maken hebben zijn uiteraard ook zeer welkom!!

    Groeten,

    Hans

    [size=75:9ad2smo2]Edit by Mod: Even in het juiste rubriekje geplaatst 😉 [/size]

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • [quote=”rolkooi”:tvjq0hz2][ik denk voor dagelijks gebruik 3.2 niet de juiste keuze is zeker niet in de winter de verwarming .de ruiten dampen vlug aan zeker met regenweer. plus gevaarlijk rijden. in de zomer is een 3.2 heerlijk voor terijden .als het voor altijd is ga ik voor 964 is meer uit gerust.[/quote]

      gelukkig dat de mensen die een nieuwe 911 kochten in de jaren 80 dit niet wisten. 😈 😉

        Hallo, er staat vandaag op Kapaza een 911 ( G50 ) te koop met verschillende opties , succes met je zoektocht , Dany

          [dit is de prijs er voor maar pak wat tijd voor tezoeken 😆 😀

            Al hartelijk bedankt voor de uitgebreide reacties. Ik hoop dat er nog een hoop bijkomen 😉

            Bon, ik heb in mijn speurtocht een 3.2 gevonden met behoorlijk wat kilometers, maar met een redelijke prijs (lijkt me toch), bij Van Beurden in Retie. Heeft er iemand ervaring met deze handelaar?

            Zie hier:

            http://www.easyauto.be/X_autozoekertjes … id=750553#

            Wat denken jullie hiervan?

            Groeten,

            Hans

              [ik denk voor dagelijks gebruik 3.2 niet de juiste keuze is zeker niet in de winter de verwarming .de ruiten dampen vlug aan zeker met regenweer. plus gevaarlijk rijden. in de zomer is een 3.2 heerlijk voor terijden .als het voor altijd is ga ik voor 964 is meer uit gerust.

                Eigenlijk heeft Mich al het meeste verteld.
                Ik zal nog een paar van je puntjes bespreken.

                *RSRmotors is idd een goede plaats. Ook ik ben allergisch geworden voor garages en Carrossiers. Al ligt RSR motors iets meer dan 100km van mijn woonplaats , beide Porsches worden er onderhouden. Van de andere adressen kan ik persoonlijk niets zeggen , maar de zoekknop bovenaan de pagina kan je opheldering brengen.
                *Mijn 3.2 verbruikte gemiddeld bij rustige rijstijl 11 liter op 100km bij vlottere rijstijl 13liter.
                *Een aankoopkeuring gebeurd idd door een onafhankelijke expert (dus niet aangeduid door de verkoper maar door jezelf meegebracht) . Zij wten juist welke de zwakke punten van de wagens zijn en kunnen je daarmee helpen. Deze punten kunnen dan gevraagd worden om te herstellen of kunnen een reden zijn om over de prijs te onderhandelen of in het ergste geval de wagen te laten staan voor wat die is.
                Dit vermeid het “kat in een zak kopen” syndroom.

                Succesmet de zoektocht (die zeker net zo mooi is dan de aanschaf) en neem je tijd om een goede uit te zoeken

                  😮 ? oops: 😥 🙄 😉 😆 😀

                    De 915 bak is ouder dan de G50 en fragieler in omgang. De 915 is dus meer een “challenge” om te rijden…het geeft een echter gevoel daar tussengas bij terugschakelen wonderen kan doen in het goed functioneren van de bak. De G50 is minder probleemloos en schakelt vlotter, zoals een modernere auto eigenlijk. Weet wel dat de 915 bak lichter is en wanneer in goede staat of net gerviseerd is ie ook sneller dan een G50. Een “gebruikte” 915 bak kan de pret ietwat verstoren, vooral wanneer je es lekker hard wil accelereren en je krijgt het ding ni in z’n 2…resultaat: tijdverlies! Als de Porsche als 2de of 3de wagen zal dienen, zou ik wel een 915 bak kiezen…de uitdaging is zoveel groter dan met de G50. Wat betreft dat budget om opzij te houden: een 915 bak revisie indien je voor deze opteert.

                    Qua verzekering…ik betaalde 300 euro per jaar voor de 3.2 als 2de auto…onbeperkt gebruik.

                    De meeste Porsche handelaars zijn wel te vertrouwen…reken op 18k-20k euro bij een handelaar voor een goeie…16-18 bij een partikulier.

                    Waterpomp en distributieriem kan je vergeten bij een 3.2…motor is luchtgekoeld en is kettinggedreven. 😉

                    Qua mechaniek weinig verrassingen te verwachten…kijk beter nbaar de kas (voorste vleugels, onder de raamrubbers, chassisbalkhoeken,…)…en controleer of alle elektrische toestanden nog werken binnenin. Vergeet ook de draaiknop niet tussen de zetels (verwarming) want die durft wel es stuk te gaan..luister goed of de flappen in het motorcompartiment zich herzetten wanneer je aan de knop draait. Ook de spanningsregelaar durft wel es de geest geven…dit resulteert in een overkokende accu…niet zo leuk! 😥

                    Good luck en keep us in touch 😀

                      [quote=”Hansolio”:1qtc70l7]….Ik dacht dat dit voor de waterpomp het geval was.

                      [/quote]

                      😆 Da ‘s een grapje, hoop ik …. 😉

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.