Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › aankoop 911 82 turbolook
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
7 september 2008 om 12:18
hallo beste forumleden 🙂
uiteindelijk na jaren uitkijken en natuurlijk dromen zal het er toch van komen. eindelijk een p. Na verschillende andere merken en projecten is mij oog gevallen op een 911 turbo look van 1982. 😛
Wat ik me nu afvraag hoe kan ik zien of dit een orginele is of een “verfoefelde”? ❓
heb al verschillende sites en boeken geraadpleegd, maar begint nog onduidelijker te worden.
hopelijk kan er iemand hier op het forum iets meer klaarheid scheppen.
alvast bedankt -
MakerDiscussie
-
Jammer Brik, maar er zullen er nog op je pad passeren, zowel goede en slechte.
Succes met de zoektocht.voila, vanmiddag even naar Van kessel getuft.
2uur en een half, en dan ……………. 😕miljaar miljaar een uur te laat, auto was net verkocht. 🙁
het ging dus om een niet origenele WB, hij was met stalen verbreders voorzien, nieuwe koppeling alle facturen van laatste 7 tal jaren , en de meeste boekjes erbij
motor had een kleine revisie gehad (wat dat ook mag zijn)
enkel de linker zetel was gescheurd. de spatborden, of beter de plamuur die op de wpatborden zat, (verbreders) was hier en daar aan het scheuren en barsten. wat ik eigenlijk niet zo er vond, was te vervangen.
het was een koopje, denk ik en zeker volgens de super vriendelijke heren van VAn Kessel. 😀alvast iedereen bedankt voor de nodige info.
mijn zoektocht gaat verder.Groeten
en er mag hier een slotje op, verhaaltje is ten einde
Heb nog wat info gevonden bij de RDW.
Merk: Porsche 911 SC coupe
vervaldatum keuring: 11-7-2009
Kleur: rood
Datum eerste toelating: 20-01-1982
Laatste tenaamstelling: 19-08-2008
Datum eerste toelating in Nederland: 21-06-1996Let goed op dan als je gaat kijken, denk dat dit een ombouw is, en niet origineel T.B. door Porsche geleverd.
Kan met originele spatborden gedaan zijn, maar ook met opzet stukken of polyester.
Is 2 maand gekeurd, dus op gebied van onderstel en techniek niks bijzonders gevonden, alles volgens normen RDW.
APK geeft je enkel geen garantie dat er op gebied van het motorische of versnellingsbak geen problemen zijn.
Als uitstoot van de motor binnen de normen blijft bij keuring is het goed.
Probeer als je gaat kijken en je interesse hebt zeker een proefrit te maken.
Let op draagarmen of ze origineel turbo of met spacers zijn.
Kijk goed of motor en bak droog is, beetje olie aan de kleppendeksels hoeft geen probleem te zijn, kan zweten van pakking zijn. (kwaaltje Porsche)
Als punt van versnellingsbak nat is maar rest droog, kan het enkel de keerring op de schakelas zijn.
Voel met de hand goed in de wielkasten en aan de slotplaat en versteviging of deze niet rot is, kijk anders even in mijn draadje, weet je wat ik bedoeld. 💡
Kijk verder of alles goed werkt op het dashboard.
let verder goed op als je de motor start deze geen blauwe rook uitstoot.
Klein beetje bij start mag, maar moet dan gelijk over zijn, en let op oliedruk.
Succes verder als je gaat kijken, en we horen het wel.juist ja, dat kan en zal missschien ook oplopen,
ofwel eerste P met strandzetel in 😀
ik ga slapen , proberen geen nachtmerries te krijgen tot ik deze week gaan kijken ben.
goede nacht en tot later 8)
Inderdaad meer info 😆 😆 😆
Bijzonderheden This car needs some work on the fenders and interior. It has a sunroof and 17″ wheels
Vergis je ookniet aan de kosten voor het interieur ❗
mooi gevonden, daar had ik nog niet gaan kijken. wel heel weinig info hé.
er staat dat de spatborden aandacht nodig hebben,
ik had de foto’s opgeslagen en vergroot en dacht iets gezien te hebben op een foto op het linker voorspatbord.😕
en daar begon mijn vraag eigelijkHier is hij nog een keertje, zelfde aanbieder maar met iets meer info (beetje dan).
ik had me natuurlijk ook al gerealiseerd dat deze bolide niet perfect is en er zal zeker enig sleutel werk aan zijn, maar als uitgang voor een project (je) te starten lijkt me dit zeker geen verkeerde keuze als hij, zoals jullie al aanhaalden, niet te ver weg is gezakt in slecht onderhoud of zwaar ex-schade geval.
wat de velgen betreft, moet ik je gelijk geven Mac, zet er maar een stel cup velgen onder en dan ziet dat beest er al znel anders uit.
ik zou niet dirct weten wie ik kan meenemen, maar zijn specifieke dingen waar ik moet op letten
roest, olilekken, remmen … zoals bij elke tweedehands, maar specifieke dingen, of verborgen oekjes waar je je kan op richten van minpunten. 😕Misschien herrinner je me nog Mac, ik ben eens een 944 komen bekijken bij jou, denk jaartje terug. 🙄
Persoonlijk vind ik het een zeer mooie turbolook en op de wielen na zeker nie verfoefeld… de vraag is natuurlijk zoals steeds, wat is de technische toestand van deze wagen, en de verkoper zal steeds zeggen dat hij in perfekte staat is. Dat komt ook door het feit dat Tom of Mario (Vankessel) zelf niet aan wagens werken, als de motor draait is het voor hen al een quasi perfekte wagen, het voordeel is wel dat wanneer deze mensen zien dat je echt interesse hebt je de wagen ook echt mag onderzoeken, al lig je er 2 uur in of onder , dat maakt hen niks uit, ze zullen zelf ook zelden of nooit iets willen wegsteken, zoals Koen al zei, what you see is what you get.
Wel moet je je de vraag stellen waarom deze wagens (meestal) aan een meer dan redelijke prijs te koop staan bij Vankessel, vaak is dat omdat de vorige eigenaar voor een onderhoud stond, of een dure herstelling in het verschiet heeft… Uitkijken is dus steeds de boodschap, al zal ik niet ontkennen dat je soms echte koopjes kunt doen in Deurne…
Wat betreft deze specifieke wagen, ik zie een RVS sportuitlaat (is al een pluspunt vind ik zelf) Nieuwe velgen, (kwestie van smaak maar kom)
Interier ziet er op de zetels na ok uit, De turbolook is gebouwd op een basis uit de correcte tijdsperiode, eerlijk gezegd vind ik de prijs laag voor deze wagen dus verwacht ik iets in de aard van :
-olielek aan de motor
-koppeling versleten
-revisie van motor of versnellingsbak
-ex schadewagenIndien je deze punten goed controleert weet je wat je koopt, maar vind het op zich een zeer interessante prijs die de moeite voor een bezoek en nader onderzoek (zelfs met kenner als je die moet betalen) loont.
OK , nu zijn we al een stukje verder .
Zelf ken ik de wagen niet .
De verkoper zijn naam is wel al enige keren voorbij gekomen op Forums .
Van Kessel heeft de naam “what you see is what you get” auto’s te verkopen .De verkoper schijnt eerlijk te zijn, maar is zeker niet vies om bouwpakketjes te verkopen .
De prijzen zijn ook meestel navanantSorry maar veel meer info heb ik nog niet,
p 911 SC van 1982 turbolook
http://www.vankesselsportscars.com/photo08.htm
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.