Aankoop 911 SC / 3.2

Home Forum Stel jezelf even voor ! Aankoop 911 SC / 3.2

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik ben op zoek naar een mooie porsche 911 SC/3.2 of 3.0 als eerste porsche! Doordat het mijn eerste aankoop is heb ik niet veel ervaring met de aankoop van een 911. ik heb al reeds enkele onderwerpen gelezen op de website, maar zou graag jullie hulp hebben in mijn zoektocht. Bijvoorbeeld waar moet ik precies op letten?

Eerst nog even verduidelijken wat mijn wensen wel/niet zijn en waarom, zodat jullie dit in je achterhoofd kunnen houden bij becommentariëren van mijn voorstellen;

– budget momenteel max €28.000,
    – mechanisch (motorisch/transmissie en carrosserie) in orde; dus loopt goed, droge motor en geen (on)verwachte roest
    – hoeft qua uiterlijk helemaal niet in showroom staat te zijn
    – ook binnenin hoeft niet prachtig te zijn, ik denk er sowieso aan om het interieur professioneel te laten reinigen en kleine herstellingen te laten doen, en houd daar ook nog wat budget voor achter de hand
    – Liefst zo orgineel mogelijk en geen ombouw naar een 964! Voor mij moet een auto authentiel zit met de juiste motor!

Zijn er mensen die mij kunnen helpen met mijn zoektocht?

Mvg,

Thomas

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Rustig Thomas rustig, safety first 😉
      Ga er meerdere van dichtbij bekijken, betasten, “berijden”…
      Vergeet zeker deze niet die ik je doorstuurde – in deze werd veel geld geïnvesteerd, dat moet je dus al niet meer doen. T zijn en blijven dure toys…

Foto’s? Link naar de verkoopsite?

Prijs volgens beschrijving toch niet goedkoop.

Yowkes,

Heb een gevonden in mijn streek. Niet perfect onderhouden en een paar kleine zaken, zoals:

– Airco werkte, maar buis is kapot door op een verkeersdrempel te rijden –> kan worden hersteld
          – tweede uitlaat vanachter die ze achteraf hebben erop gezet en da begint nu te roesten

Wel een mooie auto met volgende zaken:
          – 2 sleutels aanwezig
          – Onderhoud gekend tot 115000 km en altijd bij erkende porsch handelaar in duitsland
          – blijft mooi op druk (+-3 bar)
          – Fuchs velgen niet onderhouden
          – interieur heeft afgezien, maar wel mooie combenatie: Wit en blauwgrijs vanbuiten
          – jaar 1987
          – 200000km
          – gebruikt voor dagelijks verkeer (dit zie je wel)
          G50 boite
          Koppeling vernieuwd

–> Wat denken jullie dat de vraagprijs is? 26000 EURO??

Alles matching number + eerste lak!

Wim

Is inderdaad een mooie van Do. :up:

Do heeft een mooie staan. klikhierop

ik weet er eentje die te koop gaat komen, te duur voor mij, maar helemaal in orde met G50 bak en de walvisstaart, 160 000km, pas
                oldtimer. Het zal rond de 30k zijn. Eerder iets meer.

Tom

Deze auto is ook aan de orde geweest op het forum bij de Noorderburen. Ook daar eenzelfde soort reacties (echt veel te mooi om waar te zijn). Natuurlijk bestaan er koopjes maar deze staat al véél te lang ‘te koop’.

Als je er een mailtje aan waagt, volgt er altijd een ‘kletsverhaal’: auto staat niet hier, maar bla bla bla
                  my 2 cents…

Ik ken niet veel van Noorwegen, maar die foto’s met het huis op de achtergrond lijken mij niet echt daar gemaakt, meer in een zuiders land. Inderdaad ook vreemd dat er geen platen op de auto zitten als zijn ex ermee reed…

Als de nummerplaat niet leesbaar is heb ik meestal mijn bedenkingen…. :bounce: :relaxman:

Ik vind de prijs ook abnormaal aan de lage kant ❓ als je ter plaatse wil gaan zien zeker niet alleen gaan ,wees op jou hoede

[quote=”Thomashasp” post=162712]De eigenaar verkoopt hem omdat het was van zijn ex-vrouw en omdat het veel te duur is om ermee te rijden daar. [/quote]Wel een goeie :popcorn:

Als ge diene mens aan den telefoon krijgt en de P effectief bestaat zou ik toch vlug gaan kijken, wel opletten als ge uw € in de pokket hebt, mss toch eerst gaan kijken zonder de € bij te hebben :think: :think: :think: you never now :what: :what: :what:

Deze is echt too good to be true vrees ik, in die staat is het nagenoeg onmogelijk dat er maar 15k wordt gevraagd. De beste man zal ook wel eens op het net rond hebben gekeken naar de gangbare prijzen. De tijd van echte koopjes is door het internet wel wat om zeep geholpen, of je moet hem ergens langs de straat vinden 🙂 Ik zou doorzoeken naar eentje dichter bij de deur.

Ik heb destijds ook een zeer scherpe prijs betaald voor mijn SC. Hij stond gelukkig wel in Vlaanderen, was dus niet te ver om snel even te gaan kijken. Auto heeft maar 2 dagen op het net gestaan. De persoon die voor mij ging kijken twijfelde. Ik heb dat niet gedaan en de wagen gelijk gekocht (zonder AKK, maar wel met Wim’s “aankooptips” als leiddraad). Tot op vandaag nog geen seconde spijt van gehad. Soms moet je gewoon durven !!! Maar Noorwegen is natuurlijk niet bij de deur…

is inderdaad spotgoedkoop, ben zoals velen hier constant bezig het web af te sporen maar dit is toch de goedkoopste die ik ooit heb gezien, rijdbaar bedoel ik, als het echt eerlijk is zou ik ook naar daar tenen en terug rijden!!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.