Aankoop 911sc ’79

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Aankoop 911sc ’79

• Maker
    Discussie
  • Hoi allen,

ik stel me kort even voor. Gunter is de naam, wonend in de stille kempen. 36 jaar, 2 kindjes en een vrouw. Tot nu toe Porsche-loos. Ik ben van m’n 18de altijd met auto’s “bezig” geweest. Heb heel wat mercedessen achter de kiezen, maar ik vind de tijd rijp om eens een echte automobiel aan te schaffen.

En dan is alle raad welkom uiteraard.

Waar gaat het over; ik heb m’n oog laten vallen op een 911SC van ’79. De wagen is geelbrons van kleur en vroeger een keer overspoten. Het interieur is zeer netjes. Deze middag ben ik er naar gaan kijken, en heb meteen een testrit mogen meedoen (naast de eigenaar).

De hydraulische kettingspanners werden reeds geplaatst, maar aan de cylinderkopdraadstangen werd niets gedaan. De wagen heeft ong. 275.000km gereden, dat lijken me correcte kilometers.

De motor was koud, maar startte bij de eerste poging. Wat me wel opviel is dat de eerste minuut de ralenti wat op en neer ging. Daarna viel die terug op en goede 1.000 t/m. Bij 120à130 op de autosnelweg merkte ik (heel) wat “jimmy” op het stuurwiel.

De onderste kleppendeksels lekte olie, hoewel het me leek dat de turbokleppendeksels werden gemonteerd.

De wagen wordt gekeurd voor dagelijks verkeer, en afgeleverd met garantie (althans, als de verkoper geen garantie geeft laat ik de wagen sowieso staan.

Wat zou het “zagen” van de ralenti kunnen betekenen? En die jimmy op het stuurwiel? Banden, of toch iets anders aan de hand? Ik merkte onderaan niet direct iets verkeerds op tussen cylinderkop en motorblok (kan ik er dan vanuit gaan dat draadstangen nog ok zijn?), de olielek zou wel degelijk van de kleppendeksels kunnen zijn? De wagen komt origineel uit Zwitserland, en werd door de vorige eigenaar naar hier gehaald. De huidige eigenaar kocht hem daar van.

Alle tips zijn welkom, ik hoop er een goede Porsche aan over te houden!

Groeten! 🙂

Attachments:
    • IMG_0341.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
    • Hogere prijsklasse, maar wat ziet ‘ie er gelikt uit!

Aan huidige wisselkoers een goei 31500eur zonder invoer en dies meer;

http://www.youngtimervision.ch/detail.php?id=368

En voor de 3.2 liefhebbers, ook een forse prijs; http://www.german-car.net/de/youngtimerdetail.php?id=327

klikhierop dat is een iemand die is wezen kijken, kan de anderen niet vinden 123. Klik ook even op edit bij slof daar gaat het nog verder, de volgende pagina van Eric ook.

klikhierop leuke SC die de grootste kosten achter de rug heeft.

Zo’n topic hadden we hier ook. Heette “zoekertjes op Kapaza, Marktplaats, eBay” oid… Maar is wat in de vergetelheid geraakt.
            Die 996 4S is idd een koopje echter doet zijn “reimport uit the USA” ‘m de das om.

Op het nederlandse porscheforum hebben we het koopjestopic, daar komen de koopjes/goedkope auto’s voorbij, bv de targa die nu in Duitsland staat. Zo ook deze 964 en 3.2. Soms gaan forummers kijken en doen hun verslag, en wordt het kaf van het koren gescheiden :mrgreen: En anders google je het bedrijf maar eens…..Voorbeeld van zo’n koopje is bv klik deze :drink:

gd1

@Bully,

leg eens uit…waarom je daar weg moet blijven ?

Dat gevoel had ik ook al.
                  Merci.
                  Grtz

Oke dan, blijf daar maar weg…………. :wtf:

Bully,
                      heb net mail gekregen dat hij het over de andere Porsche had die hij te koop had (964 en daar gaat dan 1000 euro af).
                      Dit is de wagen waarin ik interesse heb.
                      http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=Co-SM-TL-S&id=mkxkxh4qqfbt
                      Grtz

[quote=”Gentleman” post=86653]Gisteren nog info gevraagd over een 911 van 1986 die te koop aangeboden wordt in Nederlandse garage. Volgens het kenteken (kan je zo opzoeken) zou het een groene moeten zijn, volgens de foto’s ook, doch het is een blauwe en staat toch in de oorspronkelijke kleur?! En er gaat zomaar 4500 euro van de prijs, want meneer gaat volgende week met vakantie! [/quote]Heb je een link?…….

Het wordt steeds moeilijker 😯
                          Gisteren nog info gevraagd over een 911 van 1986 die te koop aangeboden wordt in Nederlandse garage. Volgens het kenteken (kan je zo opzoeken) zou het een groene moeten zijn, volgens de foto’s ook, doch het is een blauwe en staat toch in de oorspronkelijke kleur?! En er gaat zomaar 4500 euro van de prijs, want meneer gaat volgende week met vakantie!
                          Is dat nog eens een aanbod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
                          De wagen die op Markplaats aangeboden wordt, is wel mooi, maar ik vind de kleur dan weer niet zo!
                          De wagen aangeboden op tweedehands is wel mooi, maar om eerlijk te zijn is die veel te duur. Dan mag ie wel heel goed staan en volledig origineel, maar trop is teveel en teveel is …Misschien doen ze wel iets aan de prijs.
                          In elk geval moet ie in orde zijn, want met mijn 2 linkerhanden gaat grondig poetsen nog net, al de rest is voor een garagist.
                          Grtz

Ik vind die op marktplaats een zeer proper autoke !
                            Indien die in het echt even proper staat en alles in orde is met boekjes etc. valt die prijs nog redelijk mee. Eentje opknappen vind ik leuk werk, maar als ik zie hoeveel centjes er al ingekropen zijn…. en dan probeer ik het meeste nog zelf te doen!

Een mooie auto met kas, interieur, blok en boite in 95% staat met boekjes en facturen zult ge nooit vinden voor minder dan 25.000 vrees ik.

Geert.

Kan ik me voorstellen maar beter een goeie voor teveel waar je geen kosten voorlopig aan hebt dan een koopje waar je op leeg loopt. Is een totaal originele auto. Vind je weinig.

hey Bully,

die 3.2 ziet er zo op’t eerste zicht niet verkeerd uit. Maar 26K is dan ook een redelijk forse prijs. Mèr een bitje te duur veur maai 😉

Fiere bink met een hertje :mrgreen: , wat vindt je van deze 3,2?[quote=”bully” post=86387]Een mooie origineel nederlandse 3.2. http://www.autokopen.nl/tweedehands-auto/porsche/911/4991221%5B/quote%5D

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.