- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
9 december 2011 om 17:17
Hoi allen,
ik stel me kort even voor. Gunter is de naam, wonend in de stille kempen. 36 jaar, 2 kindjes en een vrouw. Tot nu toe Porsche-loos. Ik ben van m’n 18de altijd met auto’s “bezig” geweest. Heb heel wat mercedessen achter de kiezen, maar ik vind de tijd rijp om eens een echte automobiel aan te schaffen.
En dan is alle raad welkom uiteraard.
Waar gaat het over; ik heb m’n oog laten vallen op een 911SC van ’79. De wagen is geelbrons van kleur en vroeger een keer overspoten. Het interieur is zeer netjes. Deze middag ben ik er naar gaan kijken, en heb meteen een testrit mogen meedoen (naast de eigenaar).
De hydraulische kettingspanners werden reeds geplaatst, maar aan de cylinderkopdraadstangen werd niets gedaan. De wagen heeft ong. 275.000km gereden, dat lijken me correcte kilometers.
De motor was koud, maar startte bij de eerste poging. Wat me wel opviel is dat de eerste minuut de ralenti wat op en neer ging. Daarna viel die terug op en goede 1.000 t/m. Bij 120à130 op de autosnelweg merkte ik (heel) wat “jimmy” op het stuurwiel.
De onderste kleppendeksels lekte olie, hoewel het me leek dat de turbokleppendeksels werden gemonteerd.
De wagen wordt gekeurd voor dagelijks verkeer, en afgeleverd met garantie (althans, als de verkoper geen garantie geeft laat ik de wagen sowieso staan.
Wat zou het “zagen” van de ralenti kunnen betekenen? En die jimmy op het stuurwiel? Banden, of toch iets anders aan de hand? Ik merkte onderaan niet direct iets verkeerds op tussen cylinderkop en motorblok (kan ik er dan vanuit gaan dat draadstangen nog ok zijn?), de olielek zou wel degelijk van de kleppendeksels kunnen zijn? De wagen komt origineel uit Zwitserland, en werd door de vorige eigenaar naar hier gehaald. De huidige eigenaar kocht hem daar van.
Alle tips zijn welkom, ik hoop er een goede Porsche aan over te houden!
Groeten! 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.