aankoop 924

  • Maker
    Discussie

  • christophe
    Deelnemer

      Hallo,

      ik ben nieuw hier en heb enkele vragen. Morgen ga ik een 924 uit 1979 bekijken om eventueel te kopen. Het interieur en carrosserie zouden in goede staat zijn maar het probleem is dat hij niet start (zoals bij velen… 🙂 )

      Hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken? Eventueel om te controleren of de motor vast zit zodat ik niet direct met redelijk wat kosten zit.. Benzinepomp controleren, starter, massa? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar raad van kenners kan geen kwaad denk ik

      alvast bedankt!!

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 114)
      • De afzonderlijke kleuren haal je er toch niet af? Je bedoelt het volledige achterlichtenblok? Ik dacht dat die afzonderlijke gekleurde lenzen in die zwarte kunststof rondom ingegoten zijn??

        Als je inderdaad het volledige achterlichtenblok L/R bedoelt, die zit rondom ingekleefd met ongevulcaniseerde butyl(rubber). Kleeft na 30 jaar nog duivels. Gewoon heel hard duwen of voorzichtig kloppen met een een houtje ertussen op de draadeindjes. Dan zie je draden verschijnen als kaasfondue.

        Heb zelf ook mijn linkerachterblok eruit gehaald omdat een lampruimte halfvol water stond. Bleek dat het butylrubberworstje indertijd moet vuil erin gekleefd zijn, over ongeveer de halve bovenlengte van het achterlichtengat had ik geen butylkitdraden op het koetswerk.

        ‘k Heb net een rol diameter 8 mm kit gekocht, je mag altijd een stuk komen halen. Porsche schrijft 9 mm voor, maar dat regel je zelf een beetje. Vooral het beschermingsvel pas eraf halen nadat je het worstje op de juiste plaats (groef) en in de juiste dikte gekneed hebt. Aan de zijkant, het naar voren gebogen deel, is de kit wel dik genoeg; daar moet je eerder zorgen dat het wat dunner is en zoveel mogelijk naar binnen duwen. Omgekeerd aan de bovenkant.

          Ik heb nu toch de pierburg besteld 🙂 scherpe prijs om mister-auto!!

          weet iemand hier trouwens hoe je de lenzen van de achterlichten eraf haalt?
          Kheb in de kofferruimte alles gedemonteerd aan de binnenkant, moerkes gelost maar in de lenzen zelf krijg ik geen beweging… is precies afgekit met siliconen

            Bij mij is het de Bosch geworden, goedkoper en origineel 😀

              [quote=”deepee” post=152084]was de auto origineel met inwendig filter en één pomp of met 2 pompen?
              je weet niet of de vorige eigenaar deze heeft bijgeplaatst en komt het probleem terug door terug naar één pomp te gaan.

              ik lees op de site van rose passion dat zo’n dompelpomp enkel zit op wagens met SERIENUMMER 92491 03158

              alleen de bosch pomp levert soms onvoldoende debiet en er onstaat een benzinetekort bij hoog toerental. dit wordt dan opgelost door een Pierburg pomp te plaatsen ipv terug te keren naar een systeem met 2 pompen.

              PS ik heb m’n vorige posts nog wat aangevuld, mss heb je er nog wat aan[/quote]

              Ik ben van zin om mijn benzinepomp zowiezo te vernieuwen denk ik, met wat ben ik nu eigelijk best dan? De originele bosch pomp of die pierburg? iemand die mij hiermee kan helpen? 🙂

                donorwagen :happydance: die staat als nieuw :relaxman:

                  Vandaag donorwagen gaan halen die kan dienen als extra onderdelen of onderdelen voor verkoop 🙂

                  [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/IMG_2884_zps3f2b87a7.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/IMG_2884_zps3f2b87a7.jpg[/IMG][/URL]

                  is op de foto wel al een groot deel gedemonteerd. Hij was compleet behalve motor, benzinepomp en delen van het interieur. De rest is dus allemaal goed bruikbaar of gaat in de verkoop

                  wie eventueel iets kan gebruiken, laat maar weten!

                    De garagist komt die hier ter plaatse vervangen en dan starten we hem pas ze 🙂

                      d’office alles vervangen,
                      na een paar 100km terug nieuwe olie + filter.

                      is de distributieriem trouwens al vervangen?
                      anders zou ik hem zowieso niet durven starten.

                        Deze morgen pakketje ontvangen met filters, bougies, bougiekabelset…
                        Wat doe ik nu best? de wagen eerst proberen starten met de oude oliefilter, benzinefilter,… dan olie laten leeglopen en dan pas de nieuwe filters + nieuwe olie op de wagen?
                        Of vervang ik nu best eerst alles voor we hem opstarten? 🙂

                          Ze hebben het idd gevonden 😆 Morgen kan ik het eindelijk gaan afhalen!!

                            Stuur is ondertussen vervangen door een origineel en het wit stuurken is verkocht 🙂 De originele velgen zijn ook opgeschuurd en staan klaar om gespoten te worden! Radio komt normaal begin deze week aan en dan ga ik hem proberen inbouwen (blaupunkt turin M14)

                            Normaal gezien gaan we morgenvroeg ook nog een donorwagen ophalen om die van ons iets completer te maken 🙂

                              [quote=”selen” post=152919]Mijn pakket zou naar het schijnt geblokkeerd staan bij de transporteur.. we wachten af :-)[/quote]
                              Gevonden! 😉

                                [quote=”luc993cabrio” post=152925][quote=”selen” post=152919]
                                is een gewoon 2-spaaks maar hoe krijg ik juist dat centerstuk er af? klikt dat er normaal niet gewoon op en af?[/quote]

                                Gewoon aan trekken totdat ge denk ‘nu trek ik hem kapot’ en dan komt het wel los :up: :up: :up:[/quote]

                                Tis gelukt!! :relaxman:

                                  [quote=”selen” post=152919]
                                  is een gewoon 2-spaaks maar hoe krijg ik juist dat centerstuk er af? klikt dat er normaal niet gewoon op en af?[/quote]

                                  Gewoon aan trekken totdat ge denk ‘nu trek ik hem kapot’ en dan komt het wel los :up: :up: :up:

                                    Ik heb een 3-spaaks stuur en het middenstuk is bij mij gewoon aftrekken met enige kracht, zit er op geklikt. Normaal had ik vandaag volgens mister auto mijn pakket moeten hebben maar :bounce: Nu ja de Bpost tijdens de feestdagen kan al eens op zich laten wachten.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 114)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.