aankoop 924

• Maker
    Discussie

• christophe
    Deelnemer

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb enkele vragen. Morgen ga ik een 924 uit 1979 bekijken om eventueel te kopen. Het interieur en carrosserie zouden in goede staat zijn maar het probleem is dat hij niet start (zoals bij velen… 🙂 )

Hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken? Eventueel om te controleren of de motor vast zit zodat ik niet direct met redelijk wat kosten zit.. Benzinepomp controleren, starter, massa? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar raad van kenners kan geen kwaad denk ik

alvast bedankt!!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 114)
      • Mijn pakket zou naar het schijnt geblokkeerd staan bij de transporteur.. we wachten af 🙂
        ondertussen oude blaupunkt gekocht (turin M14) en stuur toegestuurd gekregen!!
        is een gewoon 2-spaaks maar hoe krijg ik juist dat centerstuk er af? klikt dat er normaal niet gewoon op en af?

Ik heb nog niet gewerkt met een ophaalpunt, laat het thuis bezorgen en als ik niet thuis ben haal ik het op het postkantoor. Nu ja er kan altijd iets misgaan natuurlijk en in het slechtste geval verloren gaan, maar het is wel klote als het de eerste keer is dat je daar iets besteld en meteen misgaat.

Nu ik heb het ook al gehad met rosepassion maar toen lag het bij hun, ze hadden verzonden aangeduid maar dat was niet gebeurd waardoor ik na een week nog niets had. Gewoon gemaild en een dag later thuis met express 😀

Ik had mijn bestelling geplaatst op 10/12 en op 12/12 stond status: “verzonden”

nu nog altijd niets gekregen en ik heb het ook laten afleveren in een ophaalpunt hier in de buurt 🙂

Normale leverdatum was 16/12 maar dus nog altijd niks gekregen

Idem hier.
              Vorige week nog een bobijn besteld en 2 dagen later geleverd.
              Ik had het wel laten toekomen bij een ophaalpunt van hen hier in de buurt.

Nog geen problemen gehad met mister auto, komt wel met de post dus kan wel iets langer duren. Ik heb in het weekend nog iets besteld, maandag verzonden en bericht gehad dat het donderdag geleverd wordt.

Normaal gezien zouden we al verder staan met de wagen maar we zitten te wachten op onderdelen van “mister-auto”

Ik denk dat het de eerste en de laatste bestelling was daar 🙂

Zo heb ik nog een bmw’tje compac 323 ti, 6 cilinder 2.5lt, staat alweer zo’n 8 jaar in de stalling inmiddels. Is er top ingegaan, maar hoe komt ie er uit? Ben vorig jaar nog wezen kijken, toen stond ie er nog netjes bij. Dat autootje zal ik als het ff kan ook nooit wegdoen, rijdt zo geweldig, top lak ook! Als m’n buidel weer gevuld is, ga ik um weer tot 2e daily (of half jaartje om en om met de andere daily) maken. Ik ben geen echte autoliefhebber zoals velen op het PFB, maar wel zeer betrokken met en verliefd op alle wheels die we hier hebben staan.

Het gaat er niet om of ie het waard is, maar of we er nog dikke pret aan beleven! :drink:

Dat akelig wit stuurtje gaat vervangen worden door een origineel 😉

Het is trouwens niet de bedoeling om er dagelijks mee te rijden, deze gaan inschrijven als oldtimer.. Wat niet wil zeggen dat hij technisch niet perfect in orde moet staan 🙂

Als je een normale of nieuwe auto koopt kost het jaarlijks feitelijk sowieso een hoop euries aan afschrijvingen. Al stop je er 10K in, en je krijgt um weer goed op de baan, en je er plezier aan beleefd, dan zal ie uiteindelijk niet meer kosten dan de gemiddelde burgerbak voor dagelijks gebruik.

:respekt:

En vind um er nog best aardig uitzien, zekers voor geen knaken, maar het lijkt me wel een lekker (card) stuurtje, akelig wit kleurtje dat dan weer wel!

Succes met d’n werken!

Ik weet waar ik aan begin (dat hoop ik toch) en dat het geld gaat kosten weet ik ook. Ik besef ook wel dat als hij morgen de baan op kan, er de week nadien al andere kosten kunnen aan zijn 🙂 Maar we proberen nu alles grondig aan te pakken, zien wat er moet vervangen worden en dat pakken we dan ook aan. Eerst het remgedeelte, nadien motor enzo en zo gaan we opt gemak verder tot die klaar is om te starten en of te rijden. Het voordeel is dat we veel zelf kunnen en op die manier toch al kosten uitsparen en veel leren over de wagen zelf hoe alles in elkaar zit 🙂

Ben vandaag ook gaan kijken naar een donorwagen om eventueel onderdelen te kunnen gebruiken

Puur economisch gezien is het zelfmoord, ook de 924s van mij hoor maar wanneer je een emotionele of gewoon een liefde hebt voor een bepaalde auto dan is het financiële kantje iets minder belangrijk. Gelukkig dat er ook zielen zijn die deze ook een nieuw leven inblazen 😉

Dat is duidelijke, harde maar eerlijke taal.
                              Reden des te meer om in het begin meteen alles maar dan ook alles grondig aan te pakken.
                              Maar ik denk dat als je een P van €800,– koopt met zoveel jaren stilstand en achterstallig onderhoud weet wat er kan komen.
                              Emotie speelt hier ook een rol en laten we hopen dat hij er nog veel plezier aan zal beleven.
                              Ik vind het in ieder geval moedig.

Euh laat mij duidelijk zijn, uw auto staat zeer lang stil zoals die van mij trouwens, dus ik spreek uit ervaring en die is alles vervangen of toch praktisch alles. Alle remflexibels vervangen, revisiekit voor alle klauwen, remleidingen spoelen. Het enige wat ik bij mijnen niet heb vervangen of revisiekit heb gebruikt is de hoofdremcilinder omdat die er zeer goed uitzag maar dit is nog geen garantie dat ik die niet op korte termijn moet ververvangen. Dit is dan alleen nog maar het remsysteem he. Daarom dat ik zei voorzie voldoende budget of zie de restauratie over langere termijn indien financieel moeilijker is. Niet dat ik u wil ontmoedigen maar het is gewoon realiteit wanneer een auto langdurig heeft stil gestaan met achterstallig onderhoud.
                                Je kunt nu het hoogst nodige vlug doen en besparen maar op termijn gaat zich dat wreken met vandaag dit en morgen dat, en geloof me de lol gaat vlug over als je auto onbetrouwbaar wordt.

Zo zo dat is lekker klussen man.
                                  Maar het gaat straks wel een kik geven al je je 924 weer rijklaar hebt.
                                  Geniet er nu van en helemaal straks als de zomer weer aanbreekt en je lekker kunt rijden met je oude liefde.

Ik had beter direct zo een revisieset gekocht denk ik 🙂

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 114)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.