aankoop 924

  • Maker
    Discussie

  • christophe
    Deelnemer

      Hallo,

      ik ben nieuw hier en heb enkele vragen. Morgen ga ik een 924 uit 1979 bekijken om eventueel te kopen. Het interieur en carrosserie zouden in goede staat zijn maar het probleem is dat hij niet start (zoals bij velen… 🙂 )

      Hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken? Eventueel om te controleren of de motor vast zit zodat ik niet direct met redelijk wat kosten zit.. Benzinepomp controleren, starter, massa? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar raad van kenners kan geen kwaad denk ik

      alvast bedankt!!

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 114)
      • wss zitten de zuigers van je remklauwen vast en hebben ze een revisie nodig.
        over kopervet en remmen staan heeeel wat wijsheden op het net, zoals hier bijv.

        kopervet is niet hittebestendig en tast de dichtingsrubbers van de pistons/zuigers aan.
        voor revisie van remklauwen bestaat speciaal rood gekleurd vet.

          Achterste remmen hebben we ontlucht en remmen perfect, ook handrem werkt. Maar de voorste klauwen gaan niet meer open nadat ik mijn rempedaal los. Aan wat kan dit juist liggen? Ik heb de klauwen uit elkaar gehaald, gespoten en terug in elkaar gestoken. Beetje kopervet gebruikt om deze beter open en toe te laten gaan (heb ik hier goed aan gedaan of niet?)

          Kan het zijn dat mijn remslangen versleten zijn?

            schijven en klauwen staan er ook op!
            [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/IMG_2864_zpse7391f9b.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/IMG_2864_zpse7391f9b.jpg[/IMG][/URL]

            uitlaat ziet er ook al beter uit ondertussen

            [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/IMG_2871_zpsfffb988d.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/IMG_2871_zpsfffb988d.jpg[/IMG][/URL]

                Bedankt voor je uitleg hier! 🙂 ik heb bij onze noorderburen (community 924) ook is gaan luisteren en daar staat dat zo een opvoerpomp niet echt hoeft…

                kzal de vorige eigenaar eens contacteren ook!

                  was de auto origineel met inwendig filter en één pomp of met 2 pompen?
                  je weet niet of de vorige eigenaar deze heeft bijgeplaatst en komt het probleem terug door terug naar één pomp te gaan.

                  ik lees op de site van rose passion dat zo’n dompelpomp enkel zit op wagens met SERIENUMMER 92491 03158

                  alleen de bosch pomp levert soms onvoldoende debiet en er onstaat een benzinetekort bij hoog toerental. dit wordt dan opgelost door een Pierburg pomp te plaatsen ipv terug te keren naar een systeem met 2 pompen.

                  PS ik heb m’n vorige posts nog wat aangevuld, mss heb je er nog wat aan

                    Dus zo een opvoerpomp zou eigenlijk niet nodig zijn? een filter is al genoeg dan?

                      in een 924 tem model ’79 zit normaal geen binnentankpomp maar een filter zoals onderstaand;

                      924filter.jpg

                      het filter van de oude pomp afschroeven gaat niet, dit zit er op geklemd. normaal is het een metalen filter die je kan reinigen met een oude tandenborstel en wat benzine. zeker geen remmenreiniger gebruiken want dit tast het plastic binnenwerk van de pomp aan !!


                        Kheb die opvoerpomp er dus uit gehaald maar die zit vol zwart “pek”
                        Ook op de bodem van de tank zit dezelfde zwarte vuiligheid 🙂 Nu de filter van die opvoerpomp eens proper proberen te maken. Weet iemand of de filter van den opvoerpomp kan gedraaid worden?

                          Das dus net hetzelfde beeld dat ik hier bij mij zie aan de tank. Dat ding aan de rechterkant zou dus ook een pomp moeten zijn dan?

                            je hebt mss een oude stuwende pomp in de tank die geblokkeerd zit en nog een tweede vlak naast de tank ?

                            [video width=425 height=344 type=youtube]IyHcKWa9OFk[/video]

                              Camera in de aanslag voor t starten :up:

                                Vandaag remmen ontlucht maar voorste klauwen blijven nog wa hangen precies.. Ondertussen ook de benzinetank proberen leeg te maken. Onderaan de darm naar de benzinepomp losgemaakt maar er komt niets uit terwijl de tank niet leeg is. Zit daar ergens een klep in de tank misschien die opengaat als de pomp aanslaat?

                                Vanavond komt onze garagist om de nieuwe riemen er op te leggen en dan misschien eens starten 🙂

                                  Nice job! :applaus:

                                    Vandaag remmen onder handen genomen…

                                    achterste remmen volledig vernieuwd:
                                    [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/Foto0003_zps28db9c1f.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/Foto0003_zps28db9c1f.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/Foto0005_zps95727868.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/Foto0005_zps95727868.jpg[/IMG][/URL]

                                    Vooraan ankerplaat eerst gespoten:
                                    [URL=http://s1334.photobucket.com/user/selen0712/media/Foto0004_zps9920935c.jpg.html][IMG]http://i1334.photobucket.com/albums/w647/selen0712/Foto0004_zps9920935c.jpg[/IMG][/URL]

                                    schijven zijn afgedraaid en staan terug proper! Morgen klauwen monteren en dan kan hij terug op zijn wielen staan 🙂 remolie is aflaten, nieuwe op en ontluchten!
                                    Remklauwen krijgen ook een ander kleurken, ben juist nog aant twijfelen tussen rood of gewoon zwart…

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 114)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.