aankoop 924

• Maker
    Discussie

• christophe
    Deelnemer

Hallo,

ik ben nieuw hier en heb enkele vragen. Morgen ga ik een 924 uit 1979 bekijken om eventueel te kopen. Het interieur en carrosserie zouden in goede staat zijn maar het probleem is dat hij niet start (zoals bij velen… 🙂 )

Hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken? Eventueel om te controleren of de motor vast zit zodat ik niet direct met redelijk wat kosten zit.. Benzinepomp controleren, starter, massa? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar raad van kenners kan geen kwaad denk ik

alvast bedankt!!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 114)
      • Daarnet onderdelen gaan bestellen om de remmen te vernieuwen

rempompjes, remschoenen, bevestigingsset,..

De remtrommels en remschijven zijn nu ook binnen om af te draaien!
        Het plan is om de remklauwen nu te proberen demonteren en te spuiten 🙂

De uitlaat heb ik er ook van onder gehaald en helemaal opgeschuurd, die ziet er terug als nieuw uit!!

De velgen zou ik ook willen opmaken maar hoe ga ik best te werk? Afschuren of heel fijn zandstralen en dan terug spuiten?

Ik weet inderdaad wel wat doen tijdens de wintermaanden 🙂

Alreit ge zijt in gang geschoten.. ge gaat weten wat doen deze winter 😀

Ik heb hier nog twee deurklinken liggen maar bij één van de twee is er ook dat klepje af ,als je wil mag je ze hebben .

Je kan bij Porscheshop.uk zeker bestellen, materiaal is ok.

Die laatste webshop is wel veel goedkoper! Iemand daar al bestellingen gedaan of een idee van de kwaliteit van de onderdelen?

XXX

Proficiat met de aankoop en het winterprojectje :relaxman:

‘t was maar een voorbeeld.
                    Nog eentje:
                    http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/porsche_924_parts.html

Vergelijken moet je altijd. 😉

Rose passion veel goedkoper en completer in aanbod onderdelen.

Heb je hier al eens gezocht?
                        http://nl.parts-wise.com/porsche-924/

Daarnet eens naar de achterste remmen gekeken, rechterkant was nog oke maar de rempomp aan de andere kant is kapot. Dat zal dus een nieuwe worden en wss best direct langs beide kanten een nieuwe plaatsen?

Ook de slang die van het koelsysteem komt (die met het rode dopje) is gescheurd waar je kan ontluchten. Is die nog nieuw te krijgen?

Ik weet nie of van een type 1 944 dezelfde zijn ,geloof het wel ?

Ik heb er hier dacht ik nog ergens liggen .

[quote=”selen” post=151648]
                              -passagiersdeur kan ik ook niet openen langs de buitenkant omdat het hendeltje in de deurklink ontbreekt[/quote]

Gekend probleem voor de 924.
                              Ook deurklink van een Golf I past in een 924.

Ik denk dat die beugel voor het oudere (ronde) type knalpot is .
                                Ge hebt er blijkbaar twee verschillende modelletjes in , 76*77 rond – 78*79 ovaal .

Voor dat ge hem wil starten :
                                Bougies eruit en spuit er wat olie in vb. WD 40 of derg. en nachtje laten staan .
                                Distributie kap eraf nemen en de distributieriem eens bekijken of die een startprocedure nog wel overleeft !
                                Kijken of der nog olie inzit.
                                Motor met de hand proberen rond te draaien (zonder bougies)
                                Even op startmotor laten rondgaan tot die oliedruk heeft !
                                bougies er terug in en veel succes ! :engeltje:

Proficiat met de aankoop.
                                  De auto ziet er zeker niet slecht uit :up:
                                  Rood verweert inderdaad na verloop van tijd.
                                  Een flinke pollierbeurt doet al veel, maar zelf krijg ik mijn rood Fiatje van ’78 niet meer perfect 🙁
                                  Veel *porsche :driver: -plezier.

.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 114)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.