aankoop 924

  • Maker
    Discussie

  • christophe
    Deelnemer

      Hallo,

      ik ben nieuw hier en heb enkele vragen. Morgen ga ik een 924 uit 1979 bekijken om eventueel te kopen. Het interieur en carrosserie zouden in goede staat zijn maar het probleem is dat hij niet start (zoals bij velen… 🙂 )

      Hebben jullie tips waar ik zeker naar moet kijken? Eventueel om te controleren of de motor vast zit zodat ik niet direct met redelijk wat kosten zit.. Benzinepomp controleren, starter, massa? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar raad van kenners kan geen kwaad denk ik

      alvast bedankt!!

    9 reacties aan het bekijken - 106 tot 114 (van in totaal 114)
      • Welkom, Selen.
        Weer een *porsche 924 *luv .

        Goede raad?
        Een specialist meenemen is iig al een goed begin.
        Zelf kijk ik altijd eerst rondom de achterklep, aan de sloten en in de bodem van de koffer. De wagen is verzinkt, maar als de grote rubber rond de raamklep nooit vervangen is of er is een van de afvoerslangetjes losgeraakt, heb je hoogstwaarschijnlijk plaatselijk roest.
        Lees je zelf in, hier en elders;
        Zelf ben ik bang van een stilstand. Maar een technische begaafde 924S-liefhebber deed het je voor: https://porscheforum.be/forum/8-924/121093-porsche-924s ;

        Ken je deze al?

        Als besluit, als het geen bijzondere uitvoering is, zou ik ook eerst al eens verder kijken.
        Hier staat er een rode te koop, als de invoerpapierwinkel je niet afschrikt. (Daar ben ik dan weer mee bezig, beetje publiciteit voor mijn draadje “invoer 924S”. :mrgreen: 😉 )

          [quote=”BC911″ post=150628]He Selen, welkom hier. Maar waarom een 924 kopen waarvan de motor niet draait? Wil je er echt aan sleutelen of wil je rijden? Je kan veel rijdende 924’s vinden tegen redelijke prijzen. Dus waarom 1 aanschaffen waarvan je bijna zeker bent dat je kosten gaat hebben? Tenzij ze hem gratis weggeven natuurlijk …[/quote]

          Vraagprijs nu is 900 maar das nog iets te veel naar mijn goesting 🙂

            Het is de bedoeling om er zelf wat aan te sleutelen! Interieur en carrosserie is normaal gezien oké dus dat is al goed. Als de motor vast zit kijk ik zeker verder en laat ik hem staan hoor 🙂 vanavond ga ik gaan kijken maar morgen zou ik eventueel met een bevriende garagist ook eens gaan om wat meer te weten te komen over de motor. Misschien dat ik vanavond al eens startkabels meeneem en zien wat er juist gebeurd… Iemand nog tips anders?

            Al bedankt voor de reacties!

              Welkom!

              Beter iets meer uitgeven aan een 924 die in orde is, en die worden/zijn zeldzaam) dan eentje die veel aandacht nodig heeft.
              Zal je uiteindelijk veel minder kosten!

                Welkom Selen ,dit ziet er geen goed Sinterklaas geschenk uit als de motor niet draait :wtf: Zou ik ook niet aanschaffen als je deze niet rond krijgt .Er staan er veel te koop maar laat je niet be invloeden alleen door de prijs .Want dit zou nadien wel eens gans anders kunnen uitkomen .Veel succes met de zoek actie .

                  He Selen, welkom hier. Maar waarom een 924 kopen waarvan de motor niet draait? Wil je er echt aan sleutelen of wil je rijden? Je kan veel rijdende 924’s vinden tegen redelijke prijzen. Dus waarom 1 aanschaffen waarvan je bijna zeker bent dat je kosten gaat hebben? Tenzij ze hem gratis weggeven natuurlijk …

                  XXX

                    Welkom Selen, succes met de zoektocht. Veel zal afhangen van budget en ook hoeveel geduld je hebt.
                    Maar eentje die niet start (hé Mush) daar kan je niet veel informatie uithalen zoals Wim ook al zegde.
                    :relaxman: :relaxman:

                      Mooi topic om eens te horen of wat ze me ooit wijsgemaakt hebben al dan niet klopt:

                      Draai de oliedop van de (draaiende) motor en als hij mooi blijft draaien (op ‘t zelfde toerental) zit het met de compressie wel snor.

                      Wim

                        Welkom Selen, en in een motor kan niemand echt kijken, dat zal altijd een gok blijven met een oudje.
                        Als hij rond gaat op de starter zit hij al niet vast, en misschien kun je dan een compressie test doen ter plekke, heb je iets meer zekerheid als deze goed is.
                        Is die niet goed, lekker laten staan dan en verder zoeken naar de perfecte. 💡

                      9 reacties aan het bekijken - 106 tot 114 (van in totaal 114)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.