Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › aankoop 924/944
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
4 maart 2015 om 23:27
Hallo Porschisten, daar centen op de bank toch niks opbrengen speelt het idee om een oltimer bij te kopen genre 924 of 944om mij te amuseren.
Deze wagens heb ik steeds mooi gevonden en hun waarde gaat waarschijnlijk in stijgende lijn.Wat zijn de valkuilen voor deze wagens? Waar moet men voor oppassen?
Welke uitvoering van 924 is de beste ( motor)?
Bij 944 gaat mijn voorkeur naar generatie 2 of turbo.
Te doen of niet?
Zijn er hier mensen met ervaring?
Floere. -
MakerDiscussie
-
Hey, sinds ik dit draadje gestart ben heb ik gezien dat er hier veel kennis is ivm 924/944!
Thanks voor alle info.
Mijne wederhelft heeft wel gesteld dat ik eerst op 1 of andere manier moet zien dat er plaats is voor de wagen te stallen!
Ga dat dus eens moeten uitpluizen en ondertussen veel info vergaren 924/944.Thanks floere.
http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-944-targa-93531342.htm
Goede staat, propere wagen
6 maanden garantie!Naturally aspirated.
Gewoon het basismodel dus.[quote=”stefx911″ post=199877]Bedankt Icepo voor deze deskundige uitleg. Wat bedoeel je met 924Na?
Als ik wat wil weten voor mijn 931 weet ik waar ik moet zijn.
Gezien ik niet zeker was of de 931 een interferentie motor had of niet stata hij eve opzij tot ik wat tijd heb voor een echt groot onderhoud.
De dsitributiekit + alle filters, vloeistoffen, bougies, dichtingen etc ligt klaar 😉Is idd een zeer sleutelbare wagen[/quote]
ook een dank u voor Hendrik914 voor de info een raad.
Het is niet mijn topic maar ik volg het graag en geniet weer volop van de feedback hier op het forum va de kenners.
Ivm de 924 kan ik nog veel bijleren 😉Bedankt Icepo voor deze deskundige uitleg. Wat bedoeel je met 924Na?
Als ik wat wil weten voor mijn 931 weet ik waar ik moet zijn.
Gezien ik niet zeker was of de 931 een interferentie motor had of niet stata hij eve opzij tot ik wat tijd heb voor een echt groot onderhoud.
De dsitributiekit + alle filters, vloeistoffen, bougies, dichtingen etc ligt klaar 😉Is idd een zeer sleutelbare wagen
Ik heb zelf een 937 en ook al eventjes op zoek naar een 931 die volledig mun goesting is.
Echt een exemplaar vinden die goed onderhouden is dat is zeker geen evidentie.
Komt er ook nog bij dat nogal kritisch ben voor wagens voor mezelf.Vindt maar es een 944Na die echt tip top in orde is.
Geen senicure, ze zijn allemaal “perfect” op foto en ook nog als je belt.
Motorruimte in het wit en de rest rood terwijl je 500km enkel gereden hebt om te gaan kijken.
De lijst met vragen op voorhand wordt steeds langer.De 924 turbo’s worden er inderdaad best hogere prijzen voor gevraagd.
Nu als je ze vergelijkt qua rijbeleving met een basis 924 zijn ze dat wel waard.
Van de volledige lijn van transaxles zijn dat de enige die het echte oude turbogevoel geven(on/off schakelaar).
Je wil die turbo echt niet laten meespelen als je in een bocht zit.
De meeste andere transaxles zijn meer “modern” qua vermogensafgifte, is maar wat je zelf leuk vindt.
Je moet echt een stukje kunnen rijden wil je het volledige potentieel van een 931 of zelfs een 937 benutten.Qua 924 kijk je best naar de latere modellen, de vroegere hebben minder roestbescherming.
Nu een vervangblokje doet tussen de 200 a 450 euro particulier dus daar vallen de kosten meer van mee.
Is echt wel een sleutelbare auto.Als we het over prijsstijgingen gaan hebben: zeldzaamheid en de vraag van de markt zijn 2 belangrijke factoren.
Vroeger moest een 911 handgeschakeld zijn, nu zijn de mensen die dat kopen niet allemaal pur sang autoliefhebbers meer dus ligt een automaat soms ook verrassend goed in de markt.Een 944 turbo is qua snelheidsbeleving het leukste, maar langs de andere kant niet echt cruisingmateriaal.
Nogal vermoeiend om echt lange afstanden mee te gaan doen.
We merken ook dat die ook meer gevraagd aan het worden zijn bij klanten.Welke 924 qua motor is het beste?
De 924Na gaat zeer lang mee en is geen interferentiemotor( als je distributie klapt dan heb je grote kosten met een interferentie)
Een 924 turbo, 924S(944 motor) zijn wel interferentie maar als je op tijd vervangt hoeft dat geen probleem te zijn.
Welke is het leukste? De turbo zonder twijfel.Een 944 turbo is meer gevraagd aan het worden.
Hou er wel rekening mee dat deze wagens tot voor een paar jaar goedkoper op de markt kwamen.
Dus ze konden potentieel gekocht worden door mensen die warmrijden en goed onderhoud niet zo belangrijk vonden.
Zo een 944 turbo engine bay zit echt propvol dus iets kleins vervangen is soms een hoop demonteren.
Turbo’s zijn leuker, duurder en meer smiles per km.
Blijf wel weg van sportluchtfilters, andere chips, grotere turbo, maf,…
Ze kunnen heel gemakkelijk meer vermogen aan maar op een motor met ervaring moet je daar verstandig mee kunnen omgaan.@ peter die 944 turbo S valt goed mee voor die prijs.
Maar 300pk mja dan zou ik toch wel willen weten wie dat gedaan heeft en of het uberhaupt goed gedaan is.Op de beurzen liggen de prijzen meestal wel een pak hoger… en het verkoopt nog ook daar
groot gelijk, op de bank brengt het niets meer op. Dit weekend is het beurs in Antwerpen, misschien daar eens gaan kijken. Ben zelf al enkele maanden aan het uitkijken naar een 944 s2 cabrio, maar daar staan er niet zoveel van te koop. Succes met de zoektocht.
Zelfs een zuivere gewone 924 in goede originele staat is een zeldzaamheid aan het worden en ook een goede investering imho
Ken nog wel iemand die een zeer goede 924 heeft en deze al heel wat jaren vertroeteld. Door aankoop van een andere P overweegt hij soms deze te koop te zetten.. indien interesse kan ik altijd nog wel eens polsen. stuur me dan maar PM
Is een Rode Targa met leder intterieurMisschien? :wtf: Hoezo? 😕
OK doe mij dan maar een goedkope full option 968 met M030 en liefst geen dure “CS” :coolness: die nauwelijks minder weegt.
groot gelijk Floere, hoe ver staan wij hier nog verwijderd van de Deense negatieve rente op spaargeld ? KLIK
voor de echte kenners zijn de speciale versies van de 924 mss interessant, maar ik denk dat voor de bredere markt de 944s2, 944 turbo en 968 een alternatief begint te worden voor de haast onbetaalbaar wordende oudere 911jes. de cabrio versies blijven in de markt van de weekendwagens 150% of meer opbrengen.Succes met de zoektocht Floere.
Roest aan de deurdremples dat weet je intussen al hén heb je zelf gezien…
De A-stijlen onderaan de ramen ook …944 – turbo zoeken, zijn ‘t meest gezocht ook. :up:
Een 944 S ook niet slecht. :up:
Waarom geen944 S2 cabrio? 😮Na 2de helft ’85 dan zijn er al wat verbeteringen aangebracht qua ophanging.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.