Aankoop 928

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Wie kan me veel raad geven bij de aanschaf van een 928? Waarop moet je zeker leten? Waar zitten de zwakke punten? Wat zijn de meest voorkomende herstellingen en welk prijskaartje hangt hieraan vast?

Enige advies over motortype, over transmissie en uitvoering is zeker ook welkom!

Bedankt,
    Thor

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • De 928 is over een lange periode gemaakt dus om zinnige uitleg te geven zou het niet slecht zijn te weten wat je budget is en wat je wil.

toch een paar puntjes:

Over het algemeen is de 928 een zeer betrouwbare wagen en de meeste problemen situeren zich op electrisch vlak.

Zoals bij oudere mechaniek kan er altijd wel iets kapot maar echt zwakke punten zijn er niet echt. Ook roest komt voor natuurlijk.

als ik kon zou ik de generatie vermijden met de 3 versnellingsbak automaat. Vanaf 84 (dacht ik) zit er een 4 bak op (ook van Mercedes) en die rijdt beter.

De laatste GTS serie heeft serieuse motorproblemen gekend.

De manuele auto’s zijn nu gegeerd , zijn er toen weinig van verkocht.

Is over het algemeen een zeer fijne wagen die nog steeds erg ondergewaardeerd is. Let wel op een navolgbare onderhoudshistorie , anders zou je wel is voor grote verassingen kunnen komen te staan. Wisselstukken zijn niet van de poes.

De 928 is trouwens net voor de onderdelen verzorging naar “Porsche Classic” gegaan en ze willen er daar voor zorgen dat zo goed als alles leverbaar blijft. Das dus goed nieuws.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.