Aankoop 944, waar op letten? Import?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Aankoop 944, waar op letten? Import?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen!

    Ben nieuw hier op dit forum, in de hoop veel informatie te vinden over de Porsche 944. En in met de tijd ook hopelijk te kunnen delen!

    Ik ben opzoek naar een Porsche 944, maar wanneer moet je echt zeggen van ho dit is echt een wrak?
    Ik weet dat de deurstijlen zouden roesten, als eerste dan 🙄
    Nu wat wil ik eigenlijk kopen? Een Porsche! Even serieus.. Ik zou liefst een propere 944 kopen. Eentje die mechanisch mooi onderhouden is geweest en nog goed inorde is om nog vele kilometers mee te doen want het wordt een daily car!
    De lak, interieur of andere shizzle mogen best crappie zijn. Herspuiten doe ik toch zowiezo of hij moest echt helemaal strak zwart zijn :lekker:
    En het interieur moet echt helemaal naar mijn ding zijn dus mocht dit standaard niet naar men zinnen zijn monteer ik andere originele zetels van Porsche!

    Wat is eigenlijk het vereiste budget om een Porsche met deze eisen te kopen?

    Ik overweeg ook import, echter heb ik hier helemaal niets verstand van dus mensen met ervaring hoor ik graag hun mening geven!

    Met vriendelijke groeten,
    Olivier Swinnen

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Over het importeren uit NL een goede en duidelijke thread gevonden =>
      https://porscheforum.be/forum/78-porsche-naslagwerken/119161-nederlandse-porsche-ingevoerd

        De wagen gaat als oldtimer ingeschreven worden, maar ga er wel dagelijks mee rijden :engeltje:
        Nu importeren, na wat opzoek werk stel ik dus vast, als ik het juist heb dat ik de wagen gewoon particulier kan kopen bij een hollander zal ik dan maar zeggen.. Met de wagen op een aanhangwagen of al zelf rijdend met mijn eigen platen naar de douane ga? (na verwittiging verzekeraar) En dan zo naar de keuring? Of is het kopen, douane en just drive?

        Alvast bedankt voor de antwoorden!

          @ Limburger. 100 % met je eens. Je moet kunnen kopen van iemand met passie. Heb zo mijn 996 gekocht. Stond in de
          garage naast de recentere 997. Mevrouw vond dat maar niks zo’n auto en verkoos verder met de MB SL te rijden. Dus 996 moest weg 🙁
          Ik met de glimlach betaald en wordt gekoesterd 😀

            Hallo,

            De zaken die Ward opnoemt zijn zeker en vast waar! Ik heb ook vooral op die zaken gelet toen ik mijn wagen recent gekocht heb in Nederland.

            Bijkomend, vind ik dat het gevoel bij de wagen en vooral de verkoper ook goed moet zijn. Klinkt misschien raar, maar ik vond dat ook belangrijk… Zeker als je ziet dat de persoon in kwestie de auto goed verzorgd heeft en ook een autoliefhebber is.

            Veel succes met je zoektocht!

            Gtz,
            Den Limburger

              Ik heb sinds 2006 een 944, waar ik als hobby een 2000 km per jaar mee rijd.

              Waar je op moet letten hangt af van wat je zelf wil.
              Rotzooi is er genoeg te vinden, originele exemplaren in goede staat zijn al redelijk moeilijk te vinden, maar bestaan zeker.

              Er zijn zeker grotere kenners hier op ‘t forum, maar waar ik op zou letten:
              – onderhoud: distributieriem, balansasriem, waterpomp, glijplaatjes bij de 16-kleppers
              – carrosserie: vreemd genoeg meeste roestproblemen bij de latere exemplaren. Let ook op accubak, targadak (lekken). Je kan in deuropening een roostertje weghalen en in holle ruimte voor ‘t achterwiel kijken. Roest duidt vaak op ongevalschade.
              – draagarmen vooraan: vanaf 85 in aluminium, laten vervangen of reviseren niet zo goedkoop
              – versnellingsbak/transaxle: let op vreemde geluiden
              – elektronica: let op achteraf ingebouwde alarmsystemen
              – uitlaat: orginele uitlaat is van rvs. Heb al vaak exemplaren gezien met andere uitlaat, zoals ronde ipv ovale etc.
              – interieur: gescheurd dashboard en zetels, de rest is robuust.
              – motorisch: in feite degelijke mechaniek. Ik heb de 163 pk versie, verwacht hier geen sportwagenprestaties van.
              – de zogenaamde type 2 (met nieuwe dashboard) zit qua prijs hoger dan type 1.

              Kijk ook eens op 944forum.com , vind je zeker ook veel info.

              ps: invoeren auto:
              -> oldtimer: geen gelijkvormigheidsattest nodig
              -> daily driver: wel gelijkvormigheidsattest nodig

              Mijn mening: in nederland en frankrijk is aanbod groter, prijzen lager

              Succes met de zoektocht!

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.