aankoop 993

• Maker
    Discussie
  • Vraagje. Ik sta op het punt om een 993 Carrera 2 Coupé (85000km) aan te kopen, van sept ’95 -> 272 pk versie, maar heeft 300pk(motortunning). Wat zijn de belangrijkste punten of zwaktes van dit model waar je goed voor moet opletten. Of toch beter gaan voor de modellen vanaf ’96 met de 285pk motor in ? Is altijd bij Porsche wel onderhouden en heeft alle opties, veel van Porsche exclusief zelfs.
    Is handgeschakelde versie, een tiptronic van hetzelfde jaar met 56000km weet ik ook staan maar twijfel over de tiptronic, heb nu nl. een handgeschakelde. Voordelen tip. versus hand. ?
    Heb nu een 964 cabrio.

graag feedback

Mvg
    Porchitis

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • [quote=”Setakira”:iga8o7eo]Handvat heb ik inderdaad gelukkig niet maar smaken… 😉

Wat wel vreemd is dat hij witte en rode pinkers heeft maar de zijpinkers zijn nog steeds oranje, best ook niet vervangen Johan?[/quote]

Sebastiaan, dit is een Carrera 4 en die heeft van voor witte pinkers en vanachter rode dus. Remklauwen zijn in het zilver, nog een kenmerk van een Carrera 4.
      De zijpinkers die ga ik dit weekend vervangen, witte gaan erin.
      Voor de rest ga ik niet veel aan mijn wagen doen.
      Misschien nog een teflon lakbehandeling laten doen, niet goedkoop maar de moeite wel.

In ieder geval, allemaal bedankt voor jullie toffe reacties.

Schoon machien, proficiat met de aankoop en veel geluk er mee.

luc

Handvat heb ik inderdaad gelukkig niet maar smaken… 😉

Wat wel vreemd is dat hij witte en rode pinkers heeft maar de zijpinkers zijn nog steeds oranje, best ook niet vervangen Johan?

Heel mooi, Proficiat.
            alleen spijtig van het “handvat”

wow, mooie bak, leuke velgen, proficiat !!

[quote=”Porchitis”:2aix1idp]Eerste indrukken na 300 km te hebben gereden, gewoon super !!!!!
                Fenomenale wagen om mee te rijden.
                Foto’s volgen later.

greets[/quote]

Voilà eerste foto’s. Gewoon op de foto klikken en dan wordt de foto uitvergroot.

[url=http://img86.imageshack.us/my.php?image=img00864gu.jpg:2aix1idp]

[url=http://img92.imageshack.us/my.php?image=img008512nj.jpg:2aix1idp]

Eerste indrukken na 300 km te hebben gereden, gewoon super !!!!!
                  Fenomenale wagen om mee te rijden.
                  Foto’s volgen later.

greets

[quote=”fdeville”:vxykoi5k]

zal wel ff wennen worden want dat rijdt toch anders dan een 964.

Wat bedoel je juist ? (ben zelf zo wat aan het uitkijken naar een 964 of 993 coupé, nu de 944 weg is)[/quote]
                    Heb al ff met een paar keer met een 993 gereden.
                    Dat bolt gewoon soepelder, koppeling is niet zo zwaar.
                    Veer comfort is stukker beter.
                    Heb eerst een Carrera 3.2 van 1988 gehad, superwagen 7 jaar lang, vervolgens een 964 Carrera 2 Cabrio ook een bangelijk goede wagen (6 jaar gehad) en een 964 rijdt een stuk beter dan een 3.2L en een 993 is nog beter. Maar een 964 is echt een goede keuze, toffe wagen om mee te rijden. Had je net iets rapper iets laten weten dan was de mijne misschien iets geweest voor jouw. De eerste die kwam kijken heeft hem direct gekocht, was de beste die hij al had gezien (en het waren er veel) zei hij.
                    Succes met je zoektocht.

Anoniem

zal wel ff wennen worden want dat rijdt toch anders dan een 964.

Wat bedoel je juist ? (ben zelf zo wat aan het uitkijken naar een 964 of 993 coupé, nu de 944 weg is)

[quote=”stefx911″:3ss6ti53]Proficiat met je aankoop !

Van waar in Antwerpen ben je ? Centrum ?[/quote]
                        Ben zelf van Wilrijk.
                        Volgende dinsdag of maandag ga ik hem afhalen.
                        Vandaag zijn ze mijne 964 komen halen, ppff verdomme mijne mooie 911 weg en dat met het mooie weer.
                        Maarja vanaf volgende week zijn we aan het vlammen met ne 993 jihaa.
                        Kan haast niet wachten om eerlijk te zijn, zal wel ff wennen worden want dat rijdt toch anders dan een 964.

groeten

dikke proficiat!! 993 is altijd een mooie keuze!!! 😉

Proficiat, laat die foto’s maar komen.

Proficiat met je aankoop !

Van waar in Antwerpen ben je ? Centrum ?

Doe ik, nog ff wachten. Eerst wagen nog afhalen.

ken

er is er terug eentje bij 😀

proficiat met je aankoop en laat die foto’s maar volgen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.