aankoop 993

• Maker
    Discussie

• stevens philippe
    Deelnemer

*porsche
      hallo iedereen,zoals elk van wie in het bezit is van een Porsche ben ook ik op zoek naar mijn eerste Porsche.Maar gezien ik geen fluit verstand heb van waar ik moet op kijken of niet, vraag ik aan de doorwinterde Porschliefhebbers om enige raad.
      wel heb ik mijn oog laten vallen op de 911 993.
      deze staat op volgende link te bezichtigen.Vrijdag zou ik langs willen gaan om eens te “discuteren”.Zeker over de prijs,want die lijkt mij ,vergeleken met gelijkaardige 993, nogal van de hoge kant.Of niet?!!
      Wie kan er mij helpen?
      http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-993-3-6-benzine-cabrio-133620368.html?qq=993&pc_id=&afd=autos%2Fautos%2Fporsche

ne sukkelaar in techniek maar een des te groot liefhebber van Porsche :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 131)
      • [quote=”Mikey” post=134367]
        …, doe je dit via de vezekering kan je weken wachten ….[/quote]
        Klopt niet hoor, elk degelijk verzekeringskantoor kan direct online plaat aanvragen en ziet dan ook direct online welk plaatnummer je hebt. Doen ze dit s’morgens dan heb je de dag daarna je plaat, zowel voor auto als moto.

Is dit niet het geval dan zou ik je verzekeringsmakelaar toch eens in vraag stellen.

Met gepersonaliseerde platen duurt het uiteraard langer.

Als jezelf rijdnaar DIV zoals 933 en ze geven u de papieren met dat het ok is heb je ze morgen met de post, doe je dit via de vezekering kan je weken wachten ….

[quote=”993″ post=134350]Yes……
            Alles ok, om 8 uur aan de DIV en om 9.30 was ik al terug thuis. 😆
            Plaatnummer heb ik al en voorplaat staat er al op. :coolness:
            De achterplaat komt volgens de brave man morgen met de post toe. :respect2:
            In volle verwachting dus….heb nog nooit zo erg naar de postbode uitgezien :relaxman: :relaxman:

He Jan ik hoop dat jou nr plaat snel binnen is ,ik wens je dan ook heel veel plezier met de 993 en dat de zon veel mag schijnen :up:

Yes……
              Alles ok, om 8 uur aan de DIV en om 9.30 was ik al terug thuis. 😆
              Plaatnummer heb ik al en voorplaat staat er al op. :coolness:
              De achterplaat komt volgens de brave man morgen met de post toe. :respect2:
              In volle verwachting dus….heb nog nooit zo erg naar de postbode uitgezien :relaxman: :relaxman:

ik wil je niet ontmoedigen maar uiteindelijk,na een tweede keer mijn papieren opgestuurd te hebben,heeft het nog 14 dagen geduurd alvorens ik mijn papieren had :bounce:

geduld is dus de boodschap! :relaxman:
                eens je nrplaaten op de wagen is het plezier nog zo groot!! :up:

alleszins, succes en zet hier maar eens een pict van uw carretje zodat we alvast kunnen meegenieten *lu *porsche

Ah…ok.
                  Ja, Het roze formulier heb ik samen met de groene TC kaart volledig blanco.
                  Verzekering heeft er inderdaad briefje opgeplakt.
                  Dus alles in orde.
                  Ik had aleen twijfels over die fiscale zegels, omdat ze daar bij de verzekering niks over gezegd hadden, maar dat is dus niet meer nodig.

Dus morgen naar de DIV en misschien overmorgen :driver:

:happydance: :happydance: :happydance: :happydance: :happydance:

met buitenlandse papieren wordt bedoeld: carte grise, fahrzeugbrief, title, … dus het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs (wat ontwaard is) moet je ook bij hebben en inleveren bij DIV om je nummerplaat te kunnen krijgen

Die fiscale zegel mag je vergeten, dat wordt al een hele tijd niet meer toegepast. Je zal een retributie betalen bij ontvangst nummerplaat (30 EUR) en daarna krijg je uw eerste betaaluitnodiging voor verkeersbelasting (incl BIV).

Ik weet niet of je al een gelijkvormigheidsattest hebt. Heb je dat niet, dan zou ik eerst naar D’Ieteren gaan en nog niet inschrijven bij DIV! Daar kan je dit na een bezoek en 150 EUR lichter direct meekrijgen. Auto moet uiteraard origineel zijn en liefst matching numbers of in ieder geval eenzelfde motor ed. Alternatief is de homologatiekeuring. In ieder geval heb je een gelijkvormigheidsattest nodig voor inschrijving dagelijks gebruik.

Terug naar het roze formulier. Ik vermoed dat je dit al hebt en dat je dus al bij de douane geweest bent en dus een vignet 705 gekregen hebt en 0,10 EUR betaald hebt en misschien btw (afhankelijk van waar hij komt (binnen of buiten eu) en of er al elders werd ingeklaard).

Volgende stap is een technische keuring, want die dienen een stempel te zetten op het roze formulier en uiteraard moet de auto technisch ok zijn.

Daarna nog het vignetje van uw verzekering erop.

Als je de rest invult en uw handtekening zet, dan kan je met uw buitenlandse papieren, factuur of verkoopovereenkomst en roze formulier naar de DIV. Ze maken het dan direct in orde en geven u de combinatie van uw nummerplaat. De dag erop meestal wordt uw nummerplaat geleverd (30 EUR betalen aan postbode) en ondertussen kon je ook uw duplicaat voor vooraan regelen.

Opvijzen en rijden maar… :driver:

aha, gefeliciteert….il moet maandag naar de div.
                        Verzekering heeft alles ingevult en gezegd dat alles klaar was voor de div.
                        Moet wel maandag gaan ivm douane.
                        Maar nu zie ik dat er een vak is waar je fiscale zegels moet plakken.
                        Waar moet ik die maandag om 7 uur smorgens nog vandaan halen?

@993

De zekerste&snelste manier is het roze formulier samen met je verzekeringsmakelaar in te vullen.Zij kunnen de aanvraag via een webapplicatie direct aanvragen zodat je de volgende dag de nrplaat in je bus hebt.opgepast!Dit is enkel voor een wagen welke reeds ingeschreven geweest is in België!!

indien het om en ingevoerde wagen gaat kijk je het best naar de vorige pagina(6) waar ik een completere uitleg gegeven heb.

By the way…IK HEB MIJN NRPLAAT!!! :happydance: :happydance: :happydance:
                          gisteren gemonteerd,volle tank en toerke van 3 uur gedaan…zalig rijden zo’n machien…
                          ondertussen 2 telefoons van vrouwlief gekregen…”‘t eten was geried…””…dame

nee is een ingevoerde

Dag 993,

Is het een ingevoerde wagen, of een die al eerder in BE ingeschreven is?

Ik zit met dezelfde vragen eigenlijk.
                                Ik moet maandag naar de DIV in kontich om mijn 993 in te schrijven….
                                Wat moet er nu op dat roze formulier staan, welke vakken moeten ingevuld zijn en????
                                Moet je ook nog fiscale zegels plakken op het roze formulier??

[quote=”philpor” post=133717]er is licht in de tunnel!
                                  vandaag gebeld,morgen zouden ze er zijn…

le’s hope ;)[/quote]

Amai jij zal nu wel zitten te popelen voor deze platen op jou karretje te vijzen en lekker te gaan :driver: zeker,in ieder geval wens ik jou vele veilige km toe :happydance:

er is licht in de tunnel!
                                    vandaag gebeld,morgen zouden ze er zijn…

le’s hope 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 131)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.