aankoop 993

• Maker
    Discussie
  • *porsche
    hallo iedereen,zoals elk van wie in het bezit is van een Porsche ben ook ik op zoek naar mijn eerste Porsche.Maar gezien ik geen fluit verstand heb van waar ik moet op kijken of niet, vraag ik aan de doorwinterde Porschliefhebbers om enige raad.
    wel heb ik mijn oog laten vallen op de 911 993.
    deze staat op volgende link te bezichtigen.Vrijdag zou ik langs willen gaan om eens te “discuteren”.Zeker over de prijs,want die lijkt mij ,vergeleken met gelijkaardige 993, nogal van de hoge kant.Of niet?!!
    Wie kan er mij helpen?
    http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-993-3-6-benzine-cabrio-133620368.html?qq=993&pc_id=&afd=autos%2Fautos%2Fporsche

ne sukkelaar in techniek maar een des te groot liefhebber van Porsche :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 131)
    • Nogmaals niet als hij ingevoerd is.

Nog effe een rechtzetting als jezelf naar Kontich gaat (en waarschijnlijk nog andere plaatsen ook) als de douane zit, is de dag zelf alles in orde en krijg je een document met reeds je nrplaat op, en de plaat zelf krijg je de dag erna via de post.
      En deze manier is vele sneller dan via je verzekeringsagent voor een IINGEVOERDE wagen.

Ik hoop dat je ze snel hebt maar er zijn er die enkele weken tot maanden hebben moeten wachten……

Normaal gezien zijn nummerplaten er toch gewoon de dag na aanvraag? Was bij mij toch zo allesinds. :think:

….nog steeds geen nrplaten 👿 ….
          Enige tips om mijn geduld te susse???
          Ik kan em toch nie blijven opblinken ,elk dag,in mijn garage…
          Straks is er de blank af voor ik ook maar ene km gebold heb…

[quote=”Adore356″ post=132863]Een fysieke nummerplaat ga je ook in Kontich nooit meekrijgen tegenwoordig. Wel krijg je een bevestiging van de combinatie van de nummerplaat die je de volgende ochtend in je brievenbus (wel ff retributie betalen) mag verwachten. Dat stelt je in staat om alvast een tweede plaat te regelen, die eventueel eveneens de volgende ochtend (bijv. Otm shop) in de brievenbus komt.[/quote]

Dat is eigenlijk ook wat ik nog altijd denk zoals het nu gebeurt, maarja Kontich is blijkbaar een uitzondering. :think: :think: :think:

Een fysieke nummerplaat ga je ook in Kontich nooit meekrijgen tegenwoordig. Wel krijg je een bevestiging van de combinatie van de nummerplaat die je de volgende ochtend in je brievenbus (wel ff retributie betalen) mag verwachten. Dat stelt je in staat om alvast een tweede plaat te regelen, die eventueel eveneens de volgende ochtend (bijv. Otm shop) in de brievenbus komt.

Zo zie je de verschillen weer in ons klein apenlandje….

Als het gaat voor een gewone plaat op een reeds ingeschreven wagen in Belgie die hier blijft kan het effectief niet, maar wel voor ingevoerde en andere specialekes
                  En voor geen misvestanden te hebben de mijne staat op een gewone nrplaat

Allee, heb dan weer iets bijgeleerd :hail: :hail: :hail: , in Oostende kan dit niet meer zeggen ze :what: :what: :what:

Euh, dit kan nog steeds, bij mij is het 9 maand geleden …. 😀
                      Kom dan maar is in Kontich zien hoeveel er daar hun plaat komen halen….voor ingevoerde wagens en andere specialekes :salut: :salut: :salut:

Euh, volgens mij krijg je de nr-plaat NOOIT meer onmiddelijk mee, wordt altijd opgestuurd nu :salut: :salut: :salut:

De mijne komt uit NL en was ook nog nooit ingeschreven in Belgie en heb de plaat zelf gaan halen in Kontich op een dag dat daar Douane zat.
                          De verzekering moet wel meewerken natuurlijk :relaxman:

@ MIKEY

Klopt inderdaad dat ze alles nakijken en daarom ook dat ik al mijn papieren terug gekregen heb.
                            Daarom gistermorgen naar de douane Brussel zelf gebeld.
                            Zeer behulpzaam persoon trouwens.
                            Hij heeft mij de nodige uitleg gegeven en bevestigd dat ik in de loop van volgende week zeker mijn nrplaat heb.
                            Ik kan ze niet zelf gaan afhalen gezien het een voertuig is dat nog nooit ingeschreven is in België.

Ik wil u nt ontmoedigen, maar bij de DIV douane gaan ze alles nakijken en als je het opstuurt kan dit 14 dagen tot enkele weken duren.
                              Je kan ze ook zelf halen in een kantoor waar ook douane zit ( opletten wanneer ze zitten) en dan is het gewoon enkele uren aanschuiven maar je krijgt de plaat direct mee.
                              Als alles ok is natuurlijk.

Succes

lijkt nog redelijk vlot te gaan in uw geval… ik heb al andere verhalen gelezen en gehoord

Ondertussen weer heel wat bijgeleerd ivm het inschrijven van een geïnporteerd voertuig.
                                  ik denk dat dit voor sommige mensen ook van heel veel nut kan zijn…

Bij afhaling van het voertuig moet de verkoper,indien hij particulier is én de invoerder van de wagen én het voertuig nog niet in België ingeschreven heeft,het roze aanvraagformulier voor de nrplaten invullen met links onderaan het vignet 904 (vak W) of een stempel van de douane.

Hier bijgevoegd moet er een ander aanvraagformulier zitten dat de koper dan weer op zijn beurt invult.
                                  Door het feit dat de wagen nog niet in België ingeschreven is kan de verzekeringsmakelaar de nrplaten niet online aanvragen.De koper dient ze zelf op te sturen naar de DIV dienst douane.
                                  Bij de roze formulieren moet er tevens het aankoopfactuur en het identificatieverslag van het voertuig zitten.

Als de verkoper een zelfstandige is moet hij zijn BTW-nr op zijn aanvraagformuier invullen en het aankoopfactuur van diegene van wie hij het voertuig gekocht heeft in het buitenland.

Is de wagen reeds ingeschreven geweest in België dan word de gewone standaard procedure gevolgd en kan de verzekeringsmakelaar alles online aanvragen zodat de nrplaten de dag erna in uw bezit zijn.

Dit ben ik,na 1 1/2 week, allemaal te weten gekomen en bijgevolg vandaag de paieren opgestuurd zodat ik nu in blijde verwachting ben van mijn nrplaten.Hopelijk heb ik ze dan toch volgende week 😉

LANGLEVE BELGIË, HET LAND VAN DE PAPIERMOLENS….

En ik maar denken dat ze enkel in Nederland molens hebben…

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 131)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.