Aankoop 993 Cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Aankoop 993 Cabrio

  • Maker
    Discussie
  • Hallo gasten,

    ik zal mezelf eerst effe voorstellen,
    ik ben Joey, 28j oud uit de omgeving van t Brusselse en klaar voor de aankoop van een Porsche,
    ik heb her en der zitten lezen op jullie site en dat komt zeker van pas bij aankoop van zo’n wagen,

    nu ben ikzelf zot van een 993 en dan graag een cabrio,
    ik heb de vele topics nagelezen op wat letten enz,

    nu heb ik er eentje gevonden dat blijkbaar al enige tijd te koop staat,

    even de link bekijken,

    http://www.kapaza.be/detail/3111982/Por … abrio.html

    ik had graag enige reactie,
    ik ben gisteren naar de wagen gaan kijken, spijtig voor mij, batterij plat, dus startte niet, wagen werd blijkbaar 3 jaar geleden bij Rodi aangekocht, op 103000km, vandaag +/-110000km, werd niet meer ingeschreven en dus ook geen onderhoud meer gehad,

    eerst en vooral kent iemand de wagen?
    en dan zou ik graag weten bij eventuele aankoop welke type onderhoud volgt?
    Kan iemand mij wat over de uitrusting van zo’n wagen vertellen, eventuele opties of speciale dingen die enkel op een carrera 4 staan?
    Ik ga volgende week terug en hoop dan zeker wat meer te weten
    Koop ik een kat in een zak of toch maar voor gaan?

    Alvast vriendelijk bedankt voor te reageren,

    een hopelijke binnenkort rijdende Porschist

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • [quote=”Joey”:zwc47czl]kan iemand mij nog vertellen wat voor onderhoud moet gebeuren rond de 110.000km en eventueel een prijs opplakken,
      aan de persoon die ook naar de wagen was gaan kijken, wat hield u tegen voor de aankoop van deze wagen?

      mvg[/quote]
      Wat hield me tegen:
      Verschillende zaken eigenlijk,de kap was stuk,een auto die zo lang stilstaat en nooit ingeschreven was,een kennis die na mij een bezoekje aan de auto bracht en vertelde dat hij rondom was herspoten,achterstallig onderhoud (zonder extra stukken),een leuke zoektocht 😀 voor andere,de kleur,etc..etc…
      We hebben uiteindelijk een 996 gekocht. 8)

        kan iemand mij nog vertellen wat voor onderhoud moet gebeuren rond de 110.000km en eventueel een prijs opplakken,
        aan de persoon die ook naar de wagen was gaan kijken, wat hield u tegen voor de aankoop van deze wagen?

        mvg

          [quote=”AutosDekens”:3f55c4ib][quote=”Porchitis”:3f55c4ib]van een C4 -> aan de achterkant zijn die plexieglazen een beetje breder dan deze van een C2.
          [/quote]

          Misschien heeft het te maken met het feit dat het weekend is en dat ik de laatste weken tegen de klok aan het werken ben maar ik snap niet wat je bedoelt met die plexiglazen… Bij mijn weten is de volledige verlichting achteraan van een C2 en C4 gelijk, behalve dat de C2 standaard oranje pinkers heeft en de C4 volledig rode lichtblokken… middenbalk is volgens mij altijd hetzelfde… Heb zelfs de PET erop nagekeken… maken ze geen verschil tussen C2/C4/2S/4S/turbo of wat dan ook… alleen code M576, geen achtermistlicht…[/quote]

          Johan,

          je hebt gelijk. Ik dacht dat ik dat ooit eens op een Engelse website had gelezen, maar heb die vandaag nog eens nagelezen en idd buiten de kleurverschillen zijn ze toch even breed.

            Wel alvast superbedankt voor de nodige uitleg,
            ik moet zeggen dat ik de foto p internet zag en infeite bijna verkocht was,
            maar inderdaad de lage kilometerstand en prijs wekken enige vragen op,
            wagen werd sins 2003 niet meer ingeschreven,
            kan iemand mij nog vertellen wat voor onderhoud moet gebeuren en eventueel een prijs opplakken,
            aan de persoon die ook naar de wagen was gaan kijken, wat hield u tegen voor de aankoop van deze wagen?

            mvg
            Joey

              dat van die verlichtingsband snap ik ook niet…

              Wat opvalt op de foto’s is dat rondom de lichten de randen van de carrosserie niet gelijk lopen. Ongeval slecht hersteld?

                [quote=”Porchitis”:3qkkbsjr]van een C4 -> aan de achterkant zijn die plexieglazen een beetje breder dan deze van een C2.
                [/quote]

                Misschien heeft het te maken met het feit dat het weekend is en dat ik de laatste weken tegen de klok aan het werken ben maar ik snap niet wat je bedoelt met die plexiglazen… Bij mijn weten is de volledige verlichting achteraan van een C2 en C4 gelijk, behalve dat de C2 standaard oranje pinkers heeft en de C4 volledig rode lichtblokken… middenbalk is volgens mij altijd hetzelfde… Heb zelfs de PET erop nagekeken… maken ze geen verschil tussen C2/C4/2S/4S/turbo of wat dan ook… alleen code M576, geen achtermistlicht…

                  Ben ook zeer wantrouwig voor die prijs en die kilometers…
                  Normaal is dat een koopje dat direct weg zou moeten zijn.

                  En dan die uitvlucht van de platte batterij 🙄
                  Als je een wagen wil verkopen die in orde is dan zorg je ook dat hij start!

                  Als je er echt interesse in hebt ZEKER een aankoopkeuring laten uitvoeren

                  In ieder geval welkom op het forum Joey!

                    Johan,

                    van een C4 -> aan de achterkant zijn die plexieglazen een beetje breder dan deze van een C2.
                    oa de remklauwen moeten ook in het zilverkleur gespoten zijn van een C4 en er zijn nog een paar kleine verschillen met een C2.

                    993 C4 cabrio kon men enkel krijgen handgeschakeld bvb

                      [quote=”Porchitis”:2m01evz0]die verlichtingsband is van een C4 ook breder.[/quote]

                      Wat bedoel je met die verlichtingsband?

                        Keuring laten doen en je zal veel wijzer worden .
                        Vraag vooral waarom de Turbo-voorbumper er op staat en zeker waarom de verkeerde pinkers er in zitten .
                        De kleur valt eigenlijk goed mee , origineel ❓

                          Kap: eerste 993’s hebben een probleem met de kap, (bij veel cabrio rijden) pinnen veroorzaken idd een gat in het dak (links en rechts), bij latere jaarmodellen is dat opgelost. Kostprijs nieuwe kap origineel geplaatst bij Porsche dealer +/- 4300€ als ik me niet vergis. Dus goedkope aankoop kan wel eens uitdraaien op dure aankoop.
                          Nog iets bijkomend dat je moet weten ofdat de vergrendelingen vervangen zijn onder garantie. Daar is ook een probleem mee geweest.

                          groeten

                            Ik ben ook deze wagen gaan bekijken.
                            leuke wagen maar volledig herspoten?
                            In het dak zit een klein gaatje,etc……
                            Toch opletten daarmee ➡ dus zeker laten keuren.

                              Hey, heb net de foto’s ff uitvergroot.
                              Idd de achterlichten dat klopt niet, de richtingaanwijzers moeten bij een C4 vanachter in het rood zijn ipv orange en die verlichtingsband is van een C4 ook breder.

                                OPLETTEN!!!
                                Op de foto’s zie je 2 dingen:
                                -een carrera 4 met de looks van een 4S die 2 jaar later op de markt kwam… (waarom al dat timmerwerk?)
                                -En… als je dan al zoveel timmert, waarom zitten er dan achteraan geen rode eichtingsaanwijzerrs in zoals bij een échte carrera 4…

                                Opletten dat deze niet zwaar geaccidenteerd geweest is!

                                  Hey,

                                  idd ik zal deze week de optielijst inscannen. Die wagen staat al zeer lang op het internet te koop. Heb er zelf ook aangedacht voordat ik de mijne kocht om eens gaan te zien. Maar is er niet van gekomen. Het feit dat ie al lang te koop staat is eigenlijk wel raar want zoveel 993’s cabrio rijden er niet rond in België. In ieder geval chassisnr opvragen en als ie in een officiële dealer in onderhoud is geweest kan je alles opvragen en anders moet je vragen om een diagnose te laten doen bij een dealer, kost je wel +/- 150€ maar dat kan je een hoop ellende besparen.
                                  In ieder geval, ik heb een 993 cabrio 4 = superwagen. Heb al verschillende 991’s gehad maar den deze is tot nu toe de max, rijdt echt super. Echt een groot verschil met mijne vorige 911 type 964.

                                  Mvg
                                  Johan

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.