Aankoop 993 of 964 ????

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop 993 of 964 ????

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Zal me even int kort voorstellen ben nico 37 jaar en wonende in Landen,ligt op de provinciale grens vlaams brabant,limburg.
      Zit al een tijdje op dit forum maar was gewoon uit interesse,nu dat mijn vorige wagen(bimmer) is uitgebrand zit ik uit te kijken naar een porsche.

Heb al een ritje met “ibiz@ke” zijne 964 mogen meemaken en meteen verloren natuurlijk!
      Ma nu zie ik het bos niet meer door de bomen of omgekeerd 😯

Twijfel tussen een 964 of 993,ben me reeds goed aant informeren en heb al een proefrit gemaakt met een 993, wat ik al zeker weet is dat het een coupe wordt en handgeschakeld moet zijn.
      Wagen met historiek volledig OHB en mag zeker van een fervente particulier komen als dat mogelijk is.

Budget om en bij de 30000 euro voor een 993??kan eventueel verhoogd worden indien de wagen tip top staat.

Ben vand de week nog gaan kijken naar een 993 is zeer mooi binnen zowel als buiten,2de eigenaar,166000km,Luxemburgse platen ma zal geen probleem zijn?OHB is erbij alleen van de 1ste eigenaar de huidige heeft een garage en doet dit zelf,kan ik natuurlijk niet nazien en de wagen staat meer dan 2 jaar stil 😯 Vraagprijs is wel maar 25000 euro

Daarom dat ik op dit forum post om genoeg info te krijgen om geen miskoop te doen dus heren alle info is welkom op wat ik zeker moet letten en waarom één van beide uw voorkeur draagt,zelf geef ik de voorkeur aan een 993 maar moet niet perse.

Alvast bedankt!!

Nico

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Ik zit ook in het ”vak” en heb ook al t één en t ander meegemaakt en gezien
        Airco problemen is de meest voorkomende plaag,als ik het zo mag noemen
        En inderdaad,mensen denken dat je bakken geld schept op een nieuwe wagen of een jonge okkazie,niets is minder waar.Zelfstandig garage uitbaten=ik zou er niet aan willen beginnen,maar doe m’n job enorm graag in loondienst 🙂

Als ik een wagen koop voor mezelf moet het totaalbeeld goed zitten
        Zelfs de vriendelijkste particulier kan een erg goede toneelspeler zijn,daarom heb ik ook graag wat historiek erbij. Zwart op wit is altijd t mooiste.

een particulier durft niemand zomaar in het zak te zetten

Vergeet dat maar. Ik zit nu onderhand 20 jaar in het vak en durf bijna geen wagen van een particulier meer kopen, de meesten hebben geen scrupules meer, liegen in uw gezicht en achteraf lachen ze je nog uit ook, want “die handelaar verdient toch genoeg”, dat ze hun ellende op een verdoken manier in die handelaar zijne nek draaien daar zijn ze dan nog trots op. Trouwens, al die wagens met verborgen gebreken en problemen, waar komen die vandaan denk je? er bestaat echt geen circuit van handelaars die nieuwe wagens kopen, ze ettelijke jaren bijhouden en er allerlei dingen aan stukmaken en ze dan verkopen, dat zijn allemaal wagens die van particulieren komen en die bij de overname volgens die particulieren perfect in orde waren. Probleem is dat ge als particulier gerust op uw gemak uw keuze kunt maken en dan van de beste die ge gevonden hebt, een degelijke keuring kunt laten doen, als handelaar “moet” ik elke overname overnemen, en aan de prijs van een perfecte met nog wat extra bij omdat ze toch een nieuwe auto kopen, en voor de kosten zoals airco die al jaar niet meer werkt maar dat hun niet opgevallen was mag de handelaar opdraaien.Als ik op elke overname een volledige keuring moet doen , en dat in de prijs meerekenen en dan de kosten eraftrek, kunnen de meesten bijleggen op hun wrak. Pas nog eentje gehad , vraag of de wagen olie verbruikt omdat het oliepeil zeer laag stond “nee hoor, helemaal niets van olieverbruik” , ik zeg ik zal hem eens bijvullen om te zien hoeveel er uit is , 4.5 liter kunnen bijvullen, op een carterinhoud van 5.2 liter, en toen ik hem daarna terug startte , rookte hij erger dan een oude stoomtrein, maar “nooit iets van gemerkt meneer” en ” ja er staan geen stempels meer in het boekje maar hij is altijd op tijd onderhouden bij een kennis, jaja… Dan zijn ze nog boos ook, en vroeg hij of ik de olie er niet terug kan uitlaten, omdat hij met zo’n rook er nergens nog veel geld voor krijgt. Dat zijn pas gangsterpraktijken vind ik dan.

Anoniem

Als’t zo zit, ik heb hier nog enkele stoelen ,zetels, kasten, bumpers, stuur, veren, eigenlijk vanalles te koop…. Now geen Porsche of mijn madam 😳 “off topic” 😉

terug “on topic”:
            964 is voor mij de mooiste, 993 de betere!

t’zijn hier precies SOLDEN… t’zijn dan ook de laatste dagen….

Audiotronics schrijft:

Anders een 996? Ik weet er nog ééntje staan die weg mag 😆 😉

Of een 997S cabrio 😉 😉 😉 heb hier ook nog één die weg mag. 😉 😉 😉

@Audiotronics (goedkoper en meestal betrouwbaarder want een particulier durft niemand zomaar in het zak te zetten).

Hier zou ik zeker nooit op rekenen, Vele “particulieren” kennen ook al de trukken van de foor en hun wagen is ook altijd de beste en de mooiste en heeft nooit of nooit bij “hun weten” een ongeval of defect gehad, ik vraag me dikwijls af waarom ze hem dan wegdoen.Tevens is het zo dat je bij een particulier wettelijk ook minder verhaal hebt achteraf bij mogelijke problemen zelf al heb je het vermoeden dat hij het moet geweten hebben.
                  Aan de andere kant is het bij somige professionelen ook niet altijd even correct maar het blijft een mechanisch ding waar zaken verslijten en kunnen stukgaan.
                  Dit is gebaseerd op mijn profesionele ervaring en ik zou u verhalen kunnen doen die de meesten onder u zelf niet zouden geloven.
                  Voor de rest is een 993 een zeer fijne wagen om mee te rijden, uiterst soepel in de stad tijdens het slenteren, je zet hem in 2de en moet dan bij wijze van spreken niet meer schakelen, maar dan ook een krachtig beest met een geweldige brul als je zijn pedaal dieper indrukt.

Als ik mocht kiezen ik zou zeker voor een 993 gaan. Blijft volgens mij één van de mooiste 911 modellen en zijn prijsvaster. Voor een 993 ga je wel altijd een pak meer dan voor een 964 moeten geven. Ook ga je die niet in een porschegarage vinden dus ofwel bij een handelaar kopen (met grote vraagtekens) ofwel bij een particulier (goedkoper en meestal betrouwbaarder want een particulier durft niemand zomaar in het zak te zetten). Een diagnose bij een porschegarage is misschien handig maar ook mee oppassen. Ooit een tweedehands 964 gekocht na een perfect diagnose in een porschegarage en na aankoop bleken er toch tientallen zware mechanische problemen aan te zijn. Van ellende en te dure kosten terug overgelaten met een serieus verlies 😥

Anders een 996? Ik weet er nog ééntje staan die weg mag 😆 😉

denk dat ik nog eens moet passeren bij z’n thuis
                      Kwestie van m nog wa op te jutten 😆

amai, ferme prijskes… anderzijds, als het een miskoop van jewelste kan helpen vermijden!!

Ik heb 250€ betaald in Duitsland… bijna 2 jaar geleden.

Is tegenwoordig 150€ 🙁 🙁 🙁

150? Lijkt me veel; ik heb destijds in 2005 52 euro betaald voor een dergelijke keuring bij Porsche Knokke.

Zal ik eens een reactie geven

Eikel da ge zijt,ge ging mij bellen als ge nr ene ging zien 😆
                                Zoiezo aankoopkeuring laten uitvoeren als ge twijfelt,laat de eigenaar dit niet toe=ZEKER afblijven,kost u een 150€ in een porsche garage

In elk geval welkom geheten hier en succes met de zoektocht

Anoniem

Sowieso laat ik de wagen nazien op mogelijke gebreken zoals jullie al zeggen kan dit achteraf een hoop geld en miserie besparen!!!!

Budget is met marge dus we zoeken en gaan kijken tot we eentje vinden waarvan je zegt dat is hem en dan hopen dat hij in orde staat!

Alvast bedankt voor de snelle reactie’s en er mogen er nog komen hoor 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.