aankoop 993

  • Maker
    Discussie

  • Porchitis
    Deelnemer

      Vraagje. Ik sta op het punt om een 993 Carrera 2 Coupé (85000km) aan te kopen, van sept ’95 -> 272 pk versie, maar heeft 300pk(motortunning). Wat zijn de belangrijkste punten of zwaktes van dit model waar je goed voor moet opletten. Of toch beter gaan voor de modellen vanaf ’96 met de 285pk motor in ? Is altijd bij Porsche wel onderhouden en heeft alle opties, veel van Porsche exclusief zelfs.
      Is handgeschakelde versie, een tiptronic van hetzelfde jaar met 56000km weet ik ook staan maar twijfel over de tiptronic, heb nu nl. een handgeschakelde. Voordelen tip. versus hand. ?
      Heb nu een 964 cabrio.

      graag feedback

      Mvg
      Porchitis

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
      • Heb ik inderdaad gisteren ook aan de foon gezegd 😉

          Van harte geluk gewenst.
          Als je haar hebt , vergeet dan niet fotootjes te plaatsen 😉

            [quote=”fdeville”:1cd5ivwc]En wat is het geworden ?[/quote]

            De knoop is doorgehakt.
            Heb een 993 Cabrio Carrera 4 gekocht van 1996.
            Slechts 67500 km.
            Prachtige wagen. Full option.
            Volgende week ga ik hem afhalen.

            groeten

              Hey fdeville,

              door omstandigheden is het er nog niet van gekomen om met die 993 een proefrit te maken.
              Zal iets voor binnenkort worden dan heb ik het iets minder druk en dus meer tijd om mezelf er eens voor vrij te maken.
              Probleem is ook dat die eigenaar geen plaat & verzekering meer heeft dus moet dat via via gaan en dat maakt het niet makkelijk. Ben al een paar keer daar geweest, maar helaas nog niet mee gereden.
              Wagen is echt prachtig, 56000 km slechts, nieuw staat.
              Heb alleen een beetje mijn twijfels over de tiptronic.

              groeten
              Johan

              Anoniem

                En wat is het geworden ?

                  Thx voor de feedback.
                  Idd 996 is in vergelijking stukken goedkoper dan een 993.
                  Zal zeker en vast beter rijden wegligging enzo, heb er al een testrit mee gedaan, maar vond de 3,4 versie te soft rijden, nauwelijks motorgeluid. Misschien ook wel te kort mee rondgereden om de wagen echt te leren waarderen.
                  Dit weekend ga ik in ieder geval een keertje testrijden met een 993.
                  Verdict valt volgende week dan.

                  greets

                    [quote=”RufieF6″:2366s36l]Zou een 996 niet goedkoper zijn in onderhoud ?

                    Ik niet zeker dat ik nog voor een 993 zou gaan. Als je ziet hoe de prijzen in elkaar zakken. Rond de 30.000 vind je nu al een 996. Ga je dan nog voor een 993 ?[/quote]

                    Ik dus wel, ne 996 spreekt mij niet aan.De look van een 996 is te soft.

                    Anoniem

                      De 2S is dat niet gewoon een standaard versie maar met een wat bredere “kont” ? Ik dacht dat de 4S de interessantste versie was: ‘normale’ motor maar met looks & remmen & ophanging van de turbo. En bovendien een 4X4. Voor mij is de 4S dus de ultieme 993.

                        Een 993 2S dat is pas de max of een bi turbo 😆 ik was er trotse eigenaar van tot ik ze verkocht 😥

                        ken

                          ook eventjes mijn menig posten hé 😉

                          Persoonlijk vind ik de voorkant van een 964 mooier als die van een 993

                          maar de 993 4S en de GT3 mag er zijn natuurlijk 😈 😈

                          Natuurlijk het geluid van een luchtgekoelde boxster motor is heeeeel mooi, mooier als die van een 996 watergekoelde motor vind ik.
                          De look van een 996 is ook zeker geslaagd vind ik, natuurlijk in het begin waren er de gekende motorproblemen, een goeie 996 is er vanaf 1999 tot midden 2001, daarna zijn de 3.6 motoren uitgekomen met de facelift, daar hebben ze begin ook een aantal motoronderdelen aan veranderd.
                          Vanaf midden 2002 tot het einde zijn de motors ok.

                            [quote=”RufieF6″:2vrq3lwl]Zou een 996 niet goedkoper zijn in onderhoud ?

                            Ik niet zeker dat ik nog voor een 993 zou gaan. Als je ziet hoe de prijzen in elkaar zakken. Rond de 30.000 vind je nu al een 996. Ga je dan nog voor een 993 ?[/quote]

                            Er is een reden dat die prijzen van de 996 zo zakken hoor 😉

                              ik ga nog voor een 993, ik heb niets tegen de 996 maar vindt de 993 meer charmes uitstralen, het is wel waar dat de stukken van de 996 en boxster zeer goedkoop zijn en de 996 rijdt zeer goed maar mijn hart zegt “993 cabrio” 8)

                                Zou een 996 niet goedkoper zijn in onderhoud ?

                                Ik niet zeker dat ik nog voor een 993 zou gaan. Als je ziet hoe de prijzen in elkaar zakken. Rond de 30.000 vind je nu al een 996. Ga je dan nog voor een 993 ?

                                  [quote=”mark986″:6gfit886]de 993 staat ook bij mijn persoonlijke favorieten. Vind ik één van de mooiste die ze gemaakt hebben, de 4S in het bijzonder dan.[/quote]

                                  Voor mij ook ne 993 Carrera 4S aub 😉

                                  Anoniem

                                    de 993 staat ook bij mijn persoonlijke favorieten. Vind ik één van de mooiste die ze gemaakt hebben, de 4S in het bijzonder dan.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.