aankoop 993

  • Maker
    Discussie

  • Porchitis
    Deelnemer

      Vraagje. Ik sta op het punt om een 993 Carrera 2 Coupé (85000km) aan te kopen, van sept ’95 -> 272 pk versie, maar heeft 300pk(motortunning). Wat zijn de belangrijkste punten of zwaktes van dit model waar je goed voor moet opletten. Of toch beter gaan voor de modellen vanaf ’96 met de 285pk motor in ? Is altijd bij Porsche wel onderhouden en heeft alle opties, veel van Porsche exclusief zelfs.
      Is handgeschakelde versie, een tiptronic van hetzelfde jaar met 56000km weet ik ook staan maar twijfel over de tiptronic, heb nu nl. een handgeschakelde. Voordelen tip. versus hand. ?
      Heb nu een 964 cabrio.

      graag feedback

      Mvg
      Porchitis

    7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
      • 993 vind ik qua look mooier dan een 996,ja zelfs 997.Die beginnen mij een beetje de typische 911-look te verliezen omdat de breedte voor-en achter (ongeveer) dezelfde is.En dat “breed gat” vind ik nu net het mooie aan een 911.

          Ik heb een tiptronic.

          Beetje vreemd in het begin maar maakt de ervaring nog specialer natuurlijk. Vooral in een cabrio is tiptronic aangenaam.
          Ik rij er altijd mee in manuele stand, in het begin wel gereden in auto mode vooral om na te gaan wanneer hij zelf schakelt.

          Verbruik ligt beetje hoger dan manuele zoals bij alle “automatics” maar voor de rest geen nadelen. Beste is er zelf eens mee te rijden en zien wat je het meeste bevalt.

          Ik heb al vernomen: als je circuit wil rijden, dan manuele nemen…
          Tiptronic kan je niet per ongeluk in het rood laten gaan (is wel voordeel denk ik)

          Voor de rest denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over de 272 of 285Pk motor, als ze altijd goed onderhouden werden, geen problemen later. Belangrijkste is de stickers nakijken (aanrijding gehad of niet) maar dat zal je ondertussen wel weten als je al een Porsche hebt gehad 😉

            [quote=”911-lover”:27pn3qux]@Porschke : de door jou aangehaalde modellen zijn ook super , maar van een iets (lees heel) ander budget 😉 [/quote]

            😥 klopt spijtig genoeg, maar dat wil niet zeggen dat we er niet kunnen voor sparen 😀 wink: )

            de 993 cabrio blijft mijn favoriete wagen trouwens, daarna de GT3,….

              De 993 for sure.


              @Porschke
              : de door jou aangehaalde modellen zijn ook super , maar van een iets (lees heel) ander budget 😉

                de 997 vind ik toch ook een bijou hoor 8)

                maar zou inderdaad voor de 993 gaan, mooi geluid, mooie lijnen, degelijkheid is een +, kortom een droomwagen,

                  Absoluut voor de 993 gaan !

                  Ik sluit me volledig aan bij Jeansprint…

                    hallo, om op mijn porsche ervaring verder tegaan, zou ik allezins voor een 993 gaan, is samen met de 3.2 één van de betrouwbaarste porsche’s die ooit gebouwd zijn, vergeet niet dat de 996 het eerste 911 model was met waterkoeling en last heeft/had van kinderziektes.

                    bovendien is de 993 de laatste in de reeks van luchtgekoelde 911’s en bijgevolg waardevoller dan een 996, bovendien is hij stukken mooier dan de watergekoelde generatie (persoonlijke smaak natuurlijk), dus gaan voor de 993! 8)

                  7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.