Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Aankoop 996
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
29 augustus 2010 om 22:56
Beste,
Eindelijk kan ik mijn grote droom vervullen, de aanschaf van een 996.
Maar waar moet ik opletten bij de aanschaf ? Ik merk ook op dat de prijzen
enorm schommelen. Raad of advies is dus meer als welkom.
Waar kan ik dit beter vragen als hier héAlvast bedankt !
-
MakerDiscussie
-
er wordt inderdaad vrij weinig gezegd over interieur en dergelijke (ook geen foto’s), maar ik zie wel vaker bij Van Beurden dat ‘particuliere’ wagens (vermoedelijk overnames)met veel minder tralala en foto’s te koop gezet worden, vaak met foto’s die duidelijk van de klant zelf zijn. Maar daar kan natuurlijk best ook wel eens een deftige tussenzitten… en met een prijsverschil van 10.000 euro blijft er altijd al wat budget over om eens hier en daar wat te vernieuwen/verfraaien… Blijkt het echter achteraf gezien een kwakkel te zijn waar men beter van af blijft, zal men achteraf met minder wroeging en hartzeer meer betalen voor een ander die beter is… 😉
Heb er vorige week een 996 gekocht, daarvoor met men boxster op onderhoud geweest. Heel klantvriendelijk en altijd berijkbaar! Toffe pé de Philip!(Hij moet natuurlijk zijn kinderen eten geven hé)
20.000 euro is wel verdacht weinig vind ik.
De wagen staat al zeer lang te koop, en persoonlijk denk ik dat de kleur er voor iets tussenzit. Het is geen donkerblauw maar speciaal blauw, daar moet je liefhebber van zijn. Hetzelfde voor de GT3 look, niet iedereen wil dit, daar moet je liefhebber voor zijn. Over het interieur wordt niet gesproken en over de algemene uiterlijke toestand ook niet.Dit is een donkerblauwe, van partikulier en minder km’s.
klik hierBedankt klopt inderdaad wat je allemaal zegt !
Voor die 996 bij van beurden die vind ik wel echt goedkoop…
Heeft iemand ervaring bij deze handelaar ?Ik ga deze sowieso eens contacteren…
Nogmaals bedankt voor jullie mening.
greetzWard Clijsters zijn standpunt is duidelijk, de voorkeur voor een 996 – 3.4.
Waarom dan al die suggessties van S4 – 3.6 – Turbo enz… en hem trachten te overtuigen om een andere wagen te zoeken ❓
Ward je zal zeker een mooie 996 – 3.4 vinden, doe niets overhaast en bekijk het rustig.
Je besparing op taks vind ik een logische reactie want dat zijn kosten die jaarlijks terugkomen. Tracht ook een wagen te vinden die juist of recentelijk zijn groot nazicht heeft gehad, dan heb je die kosten niet meer. Bekijk ook de staat van de banden. Verder zou ik niet weten op wat Ward zou moeten besparen als de wagen in orde is? Ok, je kan altijd eens pech hebben maar door op hogervermelde punten te letten neem je weinig risico.
Als de wagen een goede historiek heeft met onderhoudsboekje mag je vrij gerust zijn, desnoods contacteer je even de dealer om één en ander te checken. Dat heeft de koper van mijn wagen ook gedaan, hij heeft bij Porsche ook een diagnose laten uitvoeren en daar had ik geen probleem mee.
Ik heb mijn 996 Cabrio 3,4 – 2 maand geleden verkocht met bijna 90.000 km. Het grote nazicht was op 80.000 km gebeurd, dat is meestal een van de duurdere nazichten omdat bij mij ook de 4 remschijven werden vervangen + de voor en achterbanden. De persoon die de wagen heeft gekocht gebruikt hem ook niet dagelijks dus zal nog lang plezier hebben voor hij kosten heeft.
Laat je nu ook niet teveel afschrikken door de verhalen van onbetaalbare kosten.Ik heb er zelf even mijn facturen bijgehaald, eerste nazicht 20.000 km / €325 – 40.000 km / €1375 inbegrepen 2 achterbanden – 60.000 km / €785 – 80.000 km / €2385 inbegrepen 2 voor en 2 achterbanden + 4 remschijven. In deze periode heb ik ook 1 nieuwe batterij laten vervangen, kostprijs €185.
Wat betreft de aankoopprijs die is afhankelijk van verschillende factoren, het 996 model is inderdaad wat gezakt en op internet varieëren de prijzen. Ik heb een prijs gekregen die veel hoger lag dan de meesten die geadverteerd stonden. De koper wist dat ook maar hij gaf eerlijk toe dat hij al naar vele 996 modellen was gaan kijken en toen hij de mijne zag direct wist dat dit de wagen was die hij zocht, door de volledigheid van historiek, perfecte nieuwstaat en weinig km en dan is de meerprijs die je betaald zeker gerechtvaardigd. De meeste verkopers zijn ook handelaars, er zitten weinig partikulieren op internet en persoonlijk zou ik ook liever van een gepassioneerde Porsche liefhebber een wagen kopen.
Ik vraag me ook steeds af waarom er bij de meeste handelaars geen onderhoudsboekje bij is en meestal maar 1 sleutel. Dat is trouwens niet alleen mijn vaststelling maar ook de vaststelling van vele personen die op zoek zijn naar een Porsche en daarnaar informeren. Vele potentiële kopers die ik over de vloer heb gekregen kwamen met dit verhaal en waren verbaasd toen ik mijn boekje, alle facturen, en mijn 3 sleutels liet zien.
Zulke wagens vind je zeker nog, nogmaals, bekijk het rustig en als je op een bepaald moment de voor jou geschikte wagen vindt, zeker doen.
Succes in ieder geval met je zoektocht
op de site van Van Beurden staat een, op het eerste zicht best mooie, 2000 996 met GT3look voor 20.000 euro! (particulier). Biedt mogelijkheden, me dunkt…
als 200 euro meespeelt in je afweging zou ik eerlijkwaar stoppen met de zoektoch.
Als je budget zo krap is zal je niet kunnen genieten van de wagen. Setje nieuwe banden kost je al dikke 1k. onderhoudsbeurtje zonder gekke zaken eurotje of 300-500. Als je stukken krijgt ben je veelvoud kwijt, bespaar je het leed zou ik zeggenEr zijn vele 996 te vinden onder de 30000€ maar zal dan gene 4s zulle. 8) 8) 8)
Als 200 euro voor een jaar teveel is wil je dan eigenlijk wel naar een 996 uitkijken? Goed onderhoud kost een veelvoud van dit bedrag en is onontbeerlijk voor zo’n auto… Als 200 al teveel is ga je dan niet op vanalles en nog wat besparen om het betaalbaar te houden? Mss eens uitkijken naar een 986 S ? T is maar een tip 😀
Iedereen lijkt voor een 3.6 te gaan helaas zijn de jaarlijkse wegentaksen 200euro meer teveel voor mij 🙁 . Ook het budget voor de wagen zelf moet ik helaas onder de 30.000 houden. Tja het is een tweede wagen en kan er echt niet meer aan uitgeven mijn droom mag geen jaarlijkse nachtmerrie worden hé.
Kben vandaag een bod gaan doen bij garage geurts maar hij wou er helaas geen 2000 vanaf doen. De zoektocht gaat dus verder ….
Nogmaals bedankt voor jullie raad en reactie
WardEcht niet … Geef mij dan maar een 4S cabrio !
Ik heb me trouwens vergist in mijn zoektocht. Er zijn idd heel wat 4S’en te vinden rond 35.000 euro…
Turbo is …X zo duur in onderhoud en dagelijks gebruik dan een 4S (vermoed ik toch). Maar ik zou ook voor een turbo gaan 😆
Hoewel niet echt scherp geprijsd denk ik dat je geen 4s vindt onder de 40K hoor, al kan je voor die prijs dus blijkbaar ook al een Turbo hebben 😯
45.000 euro? De’n eerste die dat bedrag voor mijn P neerlegt overhandig ik mijn sleutels. Dan rij ik volgende week op “zoek” naar iets anders. Ondertussen wel al 131.000 km maar het laatste jaar redelijk veel vervangen (ik denk voor een kleine 9000 euro aan facturen). Ik overweeg stilaan toch nog de P een prijs van 36.000 euro BTW inbegrepen te koop te zetten (tegen de wintermaanden).
Als je moest kiezen zou ik toch voor de 3.6 gaan. Niet vanwege de motor (geen ervaring mee) maar vanwege de faceliftlichten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.